Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-31, 08:05
  #101557
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
uttalelsen fra ru om monero og kidnapping gir langt på vei mening om involvering av th, ru eller begge.
Nei. Den uttalelsen fra RU kan tyde på at RU (og TH) er helt uskyldig og ikke visste noe om hva som hadde skjedd med AE og ikke visste noe om hvem som var involvert i forbrytelsen.
Den uttalelsen kan tyde på at RU (som kanskje så på seg selv som veldig opplyst om krypto m.m. ettersom krypto var en interesse hos han) ønsket å hjelpe politiet ved å opplyse de om at kriminelle kunne finne på å bruke kryptovaluta i forbindelse med alvorlig kriminalitet som feks kidnapping.

"Som om politiet ikke visste dette om kriminelle og krypto fra før...?" kanskje noen av dere tenker.
Men enten kan RU ha vært så naiv at han tenkte at de ikke hadde tenkt på det (flere her har spekulert på om han er naiv). Eller kanskje han ikke tenkte over at politiet sikkert hadde god kjennskap til kryptovaluta i forbindelse med alvorlig kriminalitet på det tidspunktet da han kom med den uttalelsen. Jeg tror at den uttalelsen ble formidlet fordi han ønsket å hjelpe politiet ved å dele av sin kunnskap. Dette er jo også veldig logisk.
Og jeg tenker at RU er sjekket ut av saken og at politiet holder på siktelsen av han av strategiske grunner.

Edit: Hvis RU hadde vært involvert i forbrytelsen og/eller hvis RU visste eller hadde mistanke om at TH var involvert i forbrytelsen, hadde det vært helt ulogisk å komme med den uttalelsen om monero og kidnapping.

Det er lurt å se på hva som er logisk og hva som er ulogisk.

Kan noen poste flere av RUs uttalelser?

På hvilken dato endret RU deler av sin forklaring, og hva kan være årsaker til endringene?
__________________
Senast redigerad av z-z-z 2023-01-31 kl. 08:53.
Citera
2023-01-31, 09:14
  #101558
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Nei. Den uttalelsen fra RU kan tyde på at RU (og TH) er helt uskyldig og ikke visste noe om hva som hadde skjedd med AE og ikke visste noe om hvem som var involvert i forbrytelsen.
Den uttalelsen kan tyde på at RU (som kanskje så på seg selv som veldig opplyst om krypto m.m. ettersom krypto var en interesse hos han) ønsket å hjelpe politiet ved å opplyse de om at kriminelle kunne finne på å bruke kryptovaluta i forbindelse med alvorlig kriminalitet som feks kidnapping.

"Som om politiet ikke visste dette om kriminelle og krypto fra før...?" kanskje noen av dere tenker.
Men enten kan RU ha vært så naiv at han tenkte at de ikke hadde tenkt på det (flere her har spekulert på om han er naiv). Eller kanskje han ikke tenkte over at politiet sikkert hadde god kjennskap til kryptovaluta i forbindelse med alvorlig kriminalitet på det tidspunktet da han kom med den uttalelsen. Jeg tror at den uttalelsen ble formidlet fordi han ønsket å hjelpe politiet ved å dele av sin kunnskap. Dette er jo også veldig logisk.
Og jeg tenker at RU er sjekket ut av saken og at politiet holder på siktelsen av han av strategiske grunner.

Edit: Hvis RU hadde vært involvert i forbrytelsen og/eller hvis RU visste eller hadde mistanke om at TH var involvert i forbrytelsen, hadde det vært helt ulogisk å komme med den uttalelsen om monero og kidnapping.

Det er lurt å se på hva som er logisk og hva som er ulogisk.

Kan noen poste flere av RUs uttalelser?

På hvilken dato endret RU deler av sin forklaring, og hva kan være årsaker til endringene?
Citat:
Hvis RU hadde vært involvert i forbrytelsen og/eller hvis RU visste eller hadde mistanke om at TH var involvert i forbrytelsen, hadde det vært helt ulogisk å komme med den uttalelsen om monero og kidnapping.
Hvis RU hadde vært involvert i forbrytelsen og/eller hvis RU visste eller hadde mistanke om at TH var involvert i forbrytelsen: Han måtte da ha vært en svært god skuespiller og ha vært svært utspekulert dersom han kom med uttalelsen om monero og kidnapping for å få politiet til å tro at han var uskyldig og/eller uvitende om THs involvering i forbrytelsen (dersom TH var involvert). Det hadde heller ikke vært logisk å gjøre det slik hvis han hadde vært skyldig og/eller vitende om THs involvering i forbrytelsen (dersom TH var involvert).
(Siterer da det er for sent å redigere)
__________________
Senast redigerad av z-z-z 2023-01-31 kl. 09:36.
Citera
2023-01-31, 09:33
  #101559
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rhingariki
RU postet denne forespørselen i en amerikansk investorgruppe på facebook 19.januar i år... Har nok ikke helt gitt opp drømmen 🙈🙈 Posten kommer opp offentlig hvis man søker på navnet hans...

"Hi, i am the CEO of H*use of C*nsultants AS from Norway and are looking for investment or loan for a very special project in collaboration with the largest crypto-exchange in the world, Binance.
The project is about a large NFT production mainly with huge rarity. The funds are to pay for rights to the basis of the project and to pay workers for implementation.
Estimated company revenue will be $50 - $120 Million (USD) within 24 Months.
ROI will vary depending on sum invested
Please comment below if you are interested

Michael Jackson + NFT (Non Fungible Token) = <3"
Den gruppen ser ut som skalkeskjul for noe annet....hvitvasking av narkopenger er mitt tips, samme personer som svarer på pm, og det er neppe investorer.
Aner meg at RU også er i den bransjen og at den eneste konsulentjobben han har er kjøp og salg av narkotika.
Citera
2023-01-31, 09:38
  #101560
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg utelukker samtlige kjente siktede i saken. Og det tror jeg politiet også har gjort.

Politiet har sagt at de mangler 1 liten brikke, for å løse saken, ellers vet de alt. Derfor tror jeg at det kun er 1 liten GM, og at den siste brikken er denne personens identitet.

Jeg tror 'den skyldige lille mannen' er en sadistisk seriemorder.

Politiet i Norge har ingen tradisjon med å offentliggjøre siktelser, ifølge Brøske. Jeg tar det derfor for gitt at det også gjelder andre veien.

Slik jeg ser det, så er siktelsene rettet mot RU og TH er strategi. Mens de to andre, PSS og 20-åringen, kun gjelder besittelse av falsk id (bilde av OHGs pass).

Badekarhistorien er bare strategi.

S4 er nok stappfull av DNA fra samtlige familiemedlemmer. Samme gjelder klær som vaskes i samme maskin/tørketrommel. Det er naturlig (ref andre kriminalsaker).

Det er ondskapen som viser seg i saken, som gjør at jeg mener at drapspersonen er en seriemorder.
Seriemorder i generasjoner?
Citera
2023-01-31, 10:07
  #101561
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
...når interessante ting blir diskutert i tråden...
Hvorfor diskuterer du ikke de tingene som du synes at er interessant?
Jeg forstår det hvis noen kanskje ikke liker å diskutere og ønsker bare å lese i tråden og logger seg av og til inn kun for å poste en OT-kommentar.
__________________
Senast redigerad av z-z-z 2023-01-31 kl. 10:24.
Citera
2023-01-31, 11:51
  #101562
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Den gruppen ser ut som skalkeskjul for noe annet....hvitvasking av narkopenger er mitt tips, samme personer som svarer på pm, og det er neppe investorer.
Aner meg at RU også er i den bransjen og at den eneste konsulentjobben han har er kjøp og salg av narkotika.

Jeg blir ikke helt klok på hva han prøvde på da han skrev det innlegget.
Ingen link til MJ-auksjonen, ingen opplysninger om seg selv eller hva han
driver med. Ingen investorer sitter og leter i en facebookgruppe etter folk
de kan dele ut penger til. Såpass vet RU.

Hva han egentlig driver med kan man bare spekulere i. Jeg finner det
interessant at HoC går til hundene omtrent samtidig som politiet ruller
opp hvitvasking av narko- og bedrageripenger i Dubai. På toppen har
man også PSS sin siktelse for medvirkning til drap, samt dom for heleri.
Citera
2023-01-31, 12:24
  #101563
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg blir ikke helt klok på hva han prøvde på da han skrev det innlegget.
Ingen link til MJ-auksjonen, ingen opplysninger om seg selv eller hva han
driver med. Ingen investorer sitter og leter i en facebookgruppe etter folk
de kan dele ut penger til. Såpass vet RU.

Hva han egentlig driver med kan man bare spekulere i. Jeg finner det
interessant at HoC går til hundene omtrent samtidig som politiet ruller
opp hvitvasking av narko- og bedrageripenger i Dubai. På toppen har
man også PSS sin siktelse for medvirkning til drap, samt dom for heleri.

Nå vil jeg påstå at HoC gikk til hundene lenge før selskapet i det hele tatt ble startet.

Dette kan være så enkelt som det ser ut til. RU og MZ er to håpløse oppkomlinger, med naivitet som to 13-åringer. Skal bli rike i en fei. Kun med vilje, totalt uten evner.

Aksjekapitalen og sikkert mere til er borte, og MZ er pissed på RU

Svært skeptisk til at det ligger noe genialt under her, som de skjuler bak idioti.
Citera
2023-01-31, 12:31
  #101564
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg blir ikke helt klok på hva han prøvde på da han skrev det innlegget.
Ingen link til MJ-auksjonen, ingen opplysninger om seg selv eller hva han
driver med. Ingen investorer sitter og leter i en facebookgruppe etter folk
de kan dele ut penger til. Såpass vet RU.

Hva han egentlig driver med kan man bare spekulere i. Jeg finner det
interessant at HoC går til hundene omtrent samtidig som politiet ruller
opp hvitvasking av narko- og bedrageripenger i Dubai. På toppen har
man også PSS sin siktelse for medvirkning til drap, samt dom for heleri.
Det ser ut som om han skal lage NFT av MJ memorabilia og på den måten selge de to ganger
Citera
2023-01-31, 12:33
  #101565
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Nå vil jeg påstå at HoC gikk til hundene lenge før selskapet i det hele tatt ble startet.

Dette kan være så enkelt som det ser ut til. RU og MZ er to håpløse oppkomlinger, med naivitet som to 13-åringer. Skal bli rike i en fei. Kun med vilje, totalt uten evner.

Aksjekapitalen og sikkert mere til er borte, og MZ er pissed på RU

Svært skeptisk til at det ligger noe genialt under her, som de skjuler bak idioti.

Tja, jeg har svært vanskelig for å kjøpe denne historien om MJ-samlingen.
At disse to karene liksom bare har fått enerett på å forvalte og auksjonere den bort.
Det henger ikke en millimeter på greip. Det lukter hvitvasking lang vei.

Forøvrig trenger man ikke være genial for å være kriminell.

Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Det ser ut som om han skal lage NFT av MJ memorabilia og på den måten selge de to ganger

Spent på hvor han får tallene sine fra. Fra 500 millioner til godt over én milliard kroner.
__________________
Senast redigerad av Svartediket 2023-01-31 kl. 12:35.
Citera
2023-01-31, 14:32
  #101566
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Nå vil jeg påstå at HoC gikk til hundene lenge før selskapet i det hele tatt ble startet.

Dette kan være så enkelt som det ser ut til. RU og MZ er to håpløse oppkomlinger, med naivitet som to 13-åringer. Skal bli rike i en fei. Kun med vilje, totalt uten evner.

Aksjekapitalen og sikkert mere til er borte, og MZ er pissed på RU

Svært skeptisk til at det ligger noe genialt under her, som de skjuler bak idioti.

Spot on.
Citera
2023-01-31, 15:40
  #101567
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio

Dette kan være så enkelt som det ser ut til. RU og MZ er to håpløse oppkomlinger, med naivitet som to 13-åringer. Skal bli rike i en fei. Kun med vilje, totalt uten evner.

Et ønske om å bli rik i en fei kan lede deg inn i mye elendighet, være seg om du tråkker inn frivillig eller ikke.

At RU er siktet, i likhet med TH, kan tyde på at RU er involvert i noe som har bidratt til å muliggjøre drapet på førstnevntes kone. Hva han var villig til å bidra med, altså hva han visste og ikke visste om hva hans bidrag skulle brukes til, er ikke godt å si. Har man et virkelig ønske om å bli rik i en fei kan det selvfølgelig være at man strekker seg langt for å bli det om muligheten skulle by seg og det hele fremstår som relativt lite riskikofyllt. For alt man vet kan dette drapet ha blitt solgt inn slik til RU. Lite, ingen risiko for deg og rik det blir du.

Jeg tror ikke RU har vært en aktiv deltager i drapet på henne. Det er ikke han som overfalt henne i boligen og det er ikke han som kvalte henne. Hvorvidt han fikk frakte henne til hennes siste hvilested er ikke godt å si. Men lite tyder på at noen har hatt et ønske om at hun skal bli funnet og da kan man ikke sende rik i en fei fyrer ut på et slikt oppdrag. Da vil jo det meste kunne gå galt.
__________________
Senast redigerad av Kokadu 2023-01-31 kl. 15:44. Anledning: Rette
Citera
2023-01-31, 17:24
  #101568
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Et ønske om å bli rik i en fei kan lede deg inn i mye elendighet, være seg om du tråkker inn frivillig eller ikke.

Det kan vel også lede deg til å begå ulovlige handlinger.
Raske penger er kanskje det mest vanlige motivet for at folk begår kriminalitet.

Citat:
At RU er siktet, i likhet med TH, kan tyde på at RU er involvert i noe som har bidratt til å muliggjøre drapet på førstnevntes kone. Hva han var villig til å bidra med, altså hva han visste og ikke visste om hva hans bidrag skulle brukes til, er ikke godt å si. Har man et virkelig ønske om å bli rik i en fei kan det selvfølgelig være at man strekker seg langt for å bli det om muligheten skulle by seg og det hele fremstår som relativt lite riskikofyllt. For alt man vet kan dette drapet ha blitt solgt inn slik til RU. Lite, ingen risiko for deg og rik det blir du.

Jeg tror ikke RU har vært en aktiv deltager i drapet på henne. Det er ikke han som overfalt henne i boligen og det er ikke han som kvalte henne. Hvorvidt han fikk frakte henne til hennes siste hvilested er ikke godt å si. Men lite tyder på at noen har hatt et ønske om at hun skal bli funnet og da kan man ikke sende rik i en fei fyrer ut på et slikt oppdrag. Da vil jo det meste kunne gå galt.

Jeg tror heller ikke RU er morder. Jeg tviler også på at han visste at han involverte seg i en drapssak.

Men som enkelte her har poengtert - han virker å være nok involvert til at han frykter
den eller dem som står bak. Eller, han påstår ihvertfall det. Han skalv altså såpass i avhør
at det ble gjort et poeng av. Han hadde også en forklaring på hvorfor han skalv, men, skal
vi tro det som sto å lese i media, hadde han ingen navn å gi til politiet.

Hvis han ikke visste hvem han var redd for, hvorfor skalv han da i politiets nærvær?
Hvis han derimot visste hvem han var redd, men ikke turte å fortelle det til politiet, da må
han jo også vite en del mer om saken enn han er villig til å innrømme.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback