2023-01-14, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Advokat Mette Yvonne Larsen er ikke ekspert på ektepakter.

Advokat Bull derimot, er én av landets ypperste advokater på ektepakter, og hun er ikke enig med førstnevnte.

Advokat Bull mener at ektepakten er urimelig, men at det er lite sannsynlig at ektepakten ville blitt helt tilsidesatt. På grunnlag av at TH er betydelig rikere nå, en på tidspunktet ektepakten ble inngått, mener hun at det er sannsynlig at AEH ville blitt tilkjent et vederlag på kr 15-25 millioner ved en eventuell skilsmisse.

Ektepakten kom fram i tråden flere måneder før den kom i media og da argumenterte du for at AE ikke fortjente noe.
Citera
2023-01-14, 22:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Ok. Takk for svar. Det kan vel være at det kanskje var bevilget separasjon på et tidligere tidspunkt? Eller at hun rett og slett var uvitende om gangen i det hele som andre er inne på. Kanskje oppdaget hun eller ble gjort oppmerksom på at dette er feil blankett ved en eller annen anledning? Kanskje når hun vifta med den foran TH.
Hun fikk mest sannsynlig søknaden i retur, hvis dette stemmer.

Jeg finner dessverre ikke dokumentasjon nå (bildet med blankettnummeret), men ser fremdeles for meg "Blankettnummer Q-171 B", skrevet med feite typer på dokumentet.

Kan ikke utelukkes at det bare var et illustrasjonsbilde media brukte i artikkelen.
Senast redigerad av Havhest 2023-01-14 kl. 23:09.
Citera
2023-01-14, 22:42
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vannlilje
AEH og TH inngikk ekteskap FØR den nye ekteskapsloven som kom tidlig på nittitallet. Da sikret TH seg ved ektepakt.
Om ektepakten sier Advokat Mette Yvonne Larsen:
«– Dersom hun har forsøkt å angripe denne ektepakten i forbindelse med at hun ønsket skilsmisse, så ville ektemannen blitt flådd av en domstol, mener Larsen»

Dette er motivet. Hvem som har drept AEH er ikke nødvendigvis TH selv, men på oppdrag fra TH. Et bestillingsdrap.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/politiet-ektepakt-har-vaert-tema-i-avhor-med-tom-hagen/11445293/

Det var verkligen synd att hon inte var stark nog att lämna honom och ta ut skilsmässa i tid. Det hade varit njutbart om man istället för att läsa om att hon är borta och sannolikt mördad, kunnat läsa om hur hon flått TH på massor av miljoner.

Hon har möjliggjort hans karriär genom att vara "nollan", husmor, älskarinna, sekreterare och barnafödare, i 30 år.

Jag tror personligen inte att hon har haft ett lätt liv med en man som ser till (tvingar henne?) att skriva under denna fruktansvärt sjuka "ektepakten". Jag vill helst inte tänka på vilket liv hon haft med en man som kan göra något sådant. Stackars människa!

Det finns ingen annan än TH som har motiv att mörda henne.

Och om barnen läser här och dessutom vet att TH fortfarande är siktad för mord, eller medhjälp till mord, så borde de gå till polisen direkt och säga det. Om de har någon slags heder och moral, vill säga.
Citera
2023-01-14, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Och om barnen läser här och dessutom vet att TH fortfarande är siktad för mord, eller medhjälp till mord, så borde de gå till polisen direkt och säga det. Om de har någon slags heder och moral, vill säga.

Det kan jo hende at TH har øst ut noen millioner til barna så det blir enda vanskeligere å si noe.
Citera
2023-01-14, 22:49
Medlem
Det er helt fryktelig å tenke på.

Men hvis TH blir kjent skyldig, så kommer barna til å lide resten av sitt liv for at de lot seg overtale til å ikke la seg avhøre av politiet.

De kommer aldri til å få fred.
Citera
2023-01-14, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det kan jo hende at TH har øst ut noen millioner til barna så det blir enda vanskeligere å si noe.

Godt poeng, men vi vet ikke om det er tilfelle.
Citera
2023-01-14, 22:53
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce

Man får hoppas att polisen håller koll på deras bankkonton. Men de kanske har fått det i kryptovaluta redan, genom den så kallade lösensumman, kanske?
Citera
2023-01-14, 23:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Nå kjenner ikke jeg til slike papirer. Ofte har slike skjemaer o.l. noe nummer. Men kanskje ikke om de er skrevet ut hjemme privat. Men det er kanskje muligheter for å finne ut hvor og på hvilken skriver et slikt dokument er hentet ut. Det skulle jo være underskrevet i 2012.
Veldig interessant, dersom det er slik, at søknaden mangler blankettnummer, i tilfelle søknaden er printet ut hjemme privat, hvis det er slik at dokumentet inneholder blankettnummer i tilfelle dokumentet er mottatt fysisk (vet ikke hvor eventuelt).

Det ville i såfall være en tabbe GM har gjort, dersom GMs plan var å gi inntrykk av at dokumentet ble skrevet ut hjemme i S4 2012.

I den sammenheng kan jeg nevne at jeg har snoket litt på freak.no, og fant en bruker (påsto at vedkommende var legestudent), som for mange år tilbake (husker ikke årstall), ba om råd om hvordan man kunne forfalske dato på digitale dokumenter.

Tenker da i tilfelle at spor er plantet på åstedet.
Citera
2023-01-14, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Gjentar fra siste innlegg om hva TH har bidratt med, for å få tyrkeren til Norge og vitne om angivelige GM i S4 31. oktober 2018.

Tyrkeren har allerede mottatt gevinst, Tyrkia har trukket tilbake internasjonale etterlysninger av ham.

At TH har brukt penger på tyrkeren, tyder på at Hagen håper at tyrkeren skal bli verdifull i hans eget forsvar.

Så pistolen som ble funnet i S4 i november 2018. Smith & Wesson. Et uregistrert og ulovlig våpen som Tom Hagen har bekreftet at han eier.

Det er mange ubesvarte spørsmål rundt pistolen.

Var våpenet rengjort og pusset etter siste gang det var avfyrt?
– Coppel har funnet gamle våpen. Avfyrte skytevåpen vil alltid gi en kruttstank lenge etterpå, forteller Elin Andersen.
Kilde: https://www.oblad.no/nyheter-fra-frogn/nyheter-fra-oppegard/nyheter-fra-ski/coppel-3-lukter-seg-frem-til-vapen/s/2-2.2610-1.6782093?localLinksEnabled=false

Hvor har Hagen skaffet våpenet? Hvem har mottatt betaling for våpenet? Er det en gammelt tjenestevåpen fra Stay Behind? Hvis Hagen selv ikke var med i Stay Behind kan han ha kjent noen som var med. AP-folk. Selve nedleggelsen av Stay Behind synes ikke å ha vært godt organisert og dokumentert, våpnene er neppe samlet inn. Har våpenet en egen forhistorie? Har våpenet noen gang vært meldt stjålet? Når ble våpenet i sin tid, solgt av S&W, og til hvem?

Jeg vil tro at politiet kjenner svarene på noen av disse spørsmålene.

De ulovlige våpnene er alvorlig nok.

Men, jeg mener det var Jayce som nevnte det, den ulovlige ammunisjonen ble ikke funnet under de første åstedsundersøkelser i S4. Ble ikke funnet samtidig med de ulovlige våpnene.

Ulovlig ammunisjon dukket opp først senere. Enten under en senere åstedsundersøkelse, eller, om det var under ransakinger i S4 etter at TH ble pågrepet i april 2020. Mulig Jayce kjenner til flere detaljer, jeg husker ikke hva som ble nevnt tidligere.

Som flere har hintet til, den ulovlige ammunisjonen passer ikke til noen av de beslaglagte våpnene.

Det åpner for at TH har hatt flere våpen til sin disposisjon. Hvor er dette våpenet blitt av? Har TH gjemt det ett sted?

At Tom Hagen ikke legger absolutt alle kortene på bordet i våpen-spørsmålene, bidrar også til å forsterke mistanken mot ham. Det kan han jo takke seg selv for.
Hva er bedre enn uregistrerte våpen i kriminelle miljø. Har våpenet havnet hos kontakten som kunne få folk til å forsvinne uten å bli tatt for det?
Citera
2023-01-14, 23:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Ektepakten kom fram i tråden flere måneder før den kom i media og da argumenterte du for at AE ikke fortjente noe.
Hva ønsker du å oppnå ved å lyve om meg?

Det et særlig ett stikkord i denne saken som har fått stor oppmerksomhet, og det er villeding.

Det må bety at uansett hvem GM er, så er GM svært manipulerende

Kanskje GM har nettroll på laget sitt?
Citera
2023-01-14, 23:25
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Hva ønsker du å oppnå ved å lyve om meg?

Det et særlig ett stikkord i denne saken som har fått stor oppmerksomhet, og det er villeding.

Det må bety at uansett hvem GM er, så er GM svært manipulerende

Kanskje GM har nettroll på laget sitt?

Selvinnsikt er en fin bil.
Citera
2023-01-14, 23:25
Medlem
Citat:
Jeg skjønner ikke spørsmålet ditt. Klarer ikke koble spørsmålet til det jeg skrev.
Du påstår att Tom Hagen är oskyldig.
Då vill jag veta varför du tycker det, eller rättare sagt, 99% av det Skandinaviska folket vill veta det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in