2022-11-05, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pessoa86
Siden du har bestemt deg for hva som har skjedd så er det vel ikke noe vits at du sitter her inne og repeterer deg selv med lange innlegg som ikke bidrar til noe som helst.

Det betyr i så fall at denne linken ville vært tom for deltagere og kommentarer for lenge siden😜
Citera
2022-11-05, 14:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Det betyr i så fall at denne linken ville vært tom for deltagere og kommentarer for lenge siden😜
Jeg skjønner hva du mener 🥴 men det kan jo være at svenskene hadde "kastet seg på ballen". Det er mange flinke svenske flashbackere, men tror ikke de har "skjønt bæret" i denne tråden.
Senast redigerad av Havhest 2022-11-05 kl. 14:34.
Citera
2022-11-05, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg skjønner hva du mener 🥴 men det kan jo være at svenskene hadde "kastet seg på ballen". Det er mange flinke svenske flashbackere, men tror ikke de har "skjønt bæret" i denne tråden.

Nei, det ser ut som om språkbarrieren er større enn vi trodde mellom norsk og svensk, men det kan jo være at interessen for saken i hovedsak ligger på den norske siden. Vi er jo alle oss selv nærmest😎
Citera
2022-11-05, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Må vel sies at sammenligningsgrunnlaget er svakt. NOKAS-ranet er vel det nærmeste man kommer
såkalt "proff" operasjon i Norge, men selv de hadde jo ikke helt snøring, og begikk noen fatale "Olsenbanden-tabber" som sendte dem i buret til slutt.

Det nærmeste man kommer en ordentlig proff i dette sakskomplekset er TILFELDIGVIS en
soldat med tilknytning til TH som TILFELDIGVIS tok sitt eget liv dagen etter TH fikk lov å
flytte hjem til huset sitt i Sloraveien 4.

Well fuck my donkey.

Legokatt har sitt filmplott. Ronsangel har sin BMW. Jeg har min hundetrener. Sånn gå no dagan.

Og jeg har en hettemann gående. Humrer.

Og han og politiets da mulige antagelser om at han i realiteten kan være TH tror jeg er opphavet til initialfase fokuset hos dem nå. For er det at man antar at han er TH, så må man også vurdere hela rubbet på nytt.

Da kan det være at man med det man nå vet, gjør at man blablabla. Og selvfølgelig videomateriale i hauger man må gjennom med tanke på hva som kan dukke opp. Og da har man lett et videoprosjekt gående. Noe de har.
Senast redigerad av Kokadu 2022-11-05 kl. 15:05. Anledning: Rette
Citera
2022-11-05, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Politiet fant skilsmissepapirer i Sloraveien 4. Det er noe som ikke stemmer her. Jeg mistenker at skilsmissepapirene som ble funnet på åstedet/S4 er plantet. Blankettnummer Q-171 B er søknad om skilsmisse. Regelen er slik, at man må ta ut separasjon først, og leve adskilt i ett år, før man kan søke om skilsmisse (2 vitner må bekrefte at ekteparet har levd adskilt).[/i]

Nå kjenner ikke jeg til slike papirer. Ofte har slike skjemaer o.l. noe nummer. Men kanskje ikke om de er skrevet ut hjemme privat. Men det er kanskje muligheter for å finne ut hvor og på hvilken skriver et slikt dokument er hentet ut. Det skulle jo være underskrevet i 2012.
Citera
2022-11-05, 15:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Nå kjenner ikke jeg til slike papirer. Ofte har slike skjemaer o.l. noe nummer. Men kanskje ikke om de er skrevet ut hjemme privat. Men det er kanskje muligheter for å finne ut hvor og på hvilken skriver et slikt dokument er hentet ut. Det skulle jo være underskrevet i 2012.
Etter hva jeg har forstått, så er det Blankettnummer Q-171 B (søknad om skilsmisse), som er funnet i S4.

Blankettnummer Q-171 B:
Citat:
Dette skjemaet skal benyttes av en eller begge ektefeller eller partnere som har vært separert i minst ett år og ønsker å søke statsforvalteren om bevilling til skilsmisse.

Ettårsfristen regnes fra den dag det eventuelt ble gitt bevilling til separasjon. Ble separasjon gitt ved dom, regnes ettårsfristen fra den dag dommen ble avsagt. Midlertidig separasjon etter ekteskapsloven § 92 gir ikke rett til skilsmisse etter § 21.

Søknad om skilsmisse sendes til det fylket hvor dere sist bodde sammen. Hvis dere begge har flyttet fra dette fylket, behandles saken der hvor en av dere bor.
Senast redigerad av Havhest 2022-11-05 kl. 15:12.
Citera
2022-11-05, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
ligger kanskje noe her. Pss kan være selger av id og kontantkort til kryptogm. Vi er helt klart i randsonen av et kriminelt miljø med krypto, hvitvasking og falsk id. Pss fremstår ikke som person som skjuler spor og frykter 21 år.

Nei han gjør ikke det. Og det kan tyde på at hans eventuelle bidrag begrenser seg til salg av en idpakke med et tilhørende kontantkort. Begge deler da brukt i denne saken.

Jeg utelukker ikke at hans bidrag kan ha vært mer omfattende, men med tanke på andre siktelser i saken av alvorlig karakter ser jeg ikke bort fra at bidraget ikke behøver å ha vært noe utover denne pakken.
Citera
2022-11-05, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av first.spring
Det er nok den mest plausible rollen PSS kan tildeles.

Det er interessant å se på persongalleriet her for å vise forskjellene mellom de siktede.

RU har blitt fremstilt en naiv og dum drømmer som ikke klarer å realisere noe som helst i livet. En stakkarslig figur som må spise ris og nudler i verdens rikeste land, og som en fyr som ikke en gang klarer å selge såpe og håndsprit under en global pandemi.

PSS på den andre siden er en impulsiv cowboy for å regne. En dømt overfallvoldtektsmann, svindler og bedrager som ikke viser noen skrupler i måten han tilegner seg gods og gull.

To vidt forskjellige personer som tilsynelatende ikke lever i samme verden. Selv om det finnes relasjoner og linker mellom PSS og RU, så har de åpenbart ikke hatt noe med hverandre å gjøre. Dersom PSS hadde hatt kjennskap til RU ville det vært naturlig at PSS hadde utnyttet seg av RU sin naivitet ifm koronabegrageriene.

Regner med at mer vil komme slik at vi blir litt mer opplyste i forhold til hva politiet mener er vedkommendes eventuelle bidrag i dette.
Citera
2022-11-05, 15:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Nei han gjør ikke det. Og det kan tyde på at hans eventuelle bidrag begrenser seg til salg av en idpakke med et tilhørende kontantkort. Begge deler da brukt i denne saken.

Jeg utelukker ikke at hans bidrag kan ha vært mer omfattende, men med tanke på andre siktelser i saken av alvorlig karakter ser jeg ikke bort fra at bidraget ikke behøver å ha vært noe utover denne pakken.
Her er et paradoks:
Citat:
PSS fremstår ikke som en person som skjuler spor og frykter 21 år.

Dersom du virkelig mener dette, så bør du innse at TH heller ikke fremstår som en person som skjuler spor og frykter 21 år - dersom han er skyldig. Huset er jo fullt av spor, som unødvendig leder mistanke rettet mot TH. Det bør vekke mistanke om at spor kan være plantet i huset.
Senast redigerad av Havhest 2022-11-05 kl. 15:33.
Citera
2022-11-05, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Milli sier at det var kaldt denne dagen og at hetta kanskje var turgåer som ikke fulgte med i media:

https://tv.vg.no/video/205939/loerenskog-forsvinningen-dette-faar-krimeksperten-til-aa-undre

Stemmer det. Det var før hettemannen meldte seg. Tror du han hadde rett, Milli? Politiet sier det.
Hetta var en person som ikke fulgte med i media før han en dag gjorde det og meldte seg på kammeret en sen kveld. I løpet av noen nattetimer/tidlig morgen var elektroniske spor gjennomgått og vurdert til troverdige og flere vitner hadde bidratt med sitt. Ca kl 10 neste morgen lanserte mange av landets aviser og nyhetskanaler nyheten om at mannen var en en hvem som helst i 60 årene tilhørende i området, samtidig.

Å få skrevet denne hetta ut må sies å ha hatt høy prioritet hos politiet og også da hos mange ulike nyhetskanaler.
Senast redigerad av Kokadu 2022-11-05 kl. 16:05. Anledning: Tillegg
Citera
2022-11-05, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Stemmer det. Det var før hettemannen meldte seg. Tror du han hadde rett, Milli? Politiet sier det.
Hetta var en person som ikke fulgte med i media før han en dag gjorde det og meldte seg på kammeret en sen kveld. I løpet av noen nattetimer/tidlig morgen var elektroniske spor gjennomgått og vurdert til troverdige og flere vitner hadde bidratt med sitt. Ca kl 10 neste morgen lanserte mange av landets aviser og nyhetskanaler nyheten om at mannen var en en hvem som helst i 60 årene tilhørende i området, samtidig.

Å få skrevet denne hetta ut må sies å ha hatt høy prioritet hos politiet.
Du får ringe politiet å si det var feil å sjekke ut hettemannen.
Citera
2022-11-05, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Hærregud, ro deg. Ås bmw`n er en fakta observasjon, som fremdeles er uidentifisert, det samme gjelder futurum mennene. INGEN veit hvem dette var. Er det ikke innafor å repitere uidentifiserte objekter med relevans? Dine venner i vg har også skrevet om dette. Må være bedre å diskutere disse tingene, en hele tia å gjennta og gjennta at TH er en tulling, og at politi og påtale nå snart er ferdig og trenger kun den siste millimeteren.

Det er ingen ting som underbygger at det er fakta, ingen trafikkameraer eller noe som helst har fanget opp denne bilen så det tyder på at her er det noe som ikke stemmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in