2023-01-14, 19:02
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Lång intervju med Rullman på P4 Jönköping. Intressant och rätar ut vissa frågetecken
https://sverigesradio.se/artikel/trots-mangder-med-forhor-motivet-fortfarande-oklart

Verkar som jag länkar fel men ni kan bläddra på P4. Intervjun är 18min lång
Rätt länk:
https://sverigesradio.se/artikel/aklagaren-i-stor-intervju-det-har-maste-klaras-upp
Citera
2023-01-14, 19:15
Medlem
Rullman verkar otroligt otroligt bra!! Mycket vettig person
Citera
2023-01-14, 19:30
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Izza66
Du borde väl förstå att jag skyddar definitivt inte J.J.
Utan personen som blev utsatt.
Jag är inte så dum att jag skriver namnen på killarna här på FB.

Du behöver inte nämna deras namn. Folk vill bara veta var du fått informationen ifrån. Det räcker t.ex. att du skriver att du känner killarna och att de har berättat för dig. Eller att det är ett rykte på stan. Eller vad som nu stämmer.

Kanske T hade bevis för att JJ erkänt branden/bränderna för någon? Om JJ varit "smart" nog att göra det skriftligt på sociala media? T kanske hade fått en skärmdump från någon och var beredd att driva det vidare? J hade väl berättat för någon senare pojkvän om mordbranden? När det tog slut med honom så kanske han delade med sig av infon? Kan det ha varit det T och pojkvännen bråkade om? Hur de skulle gå vidare med informationen? Var det därför T gick till Nöjet? För att konfrontera JJ och berätta vad hon tänkte göra med infon? Kanske som hot/utpressning för att JJ skulle lämna hennes kompis ifred. Kompisen som hon enligt uppgift var orolig för?

Jag tror att motivet till mordet finns i TTs telefon. Pojkvännen borde veta något om vad det handlade om.
Citera
2023-01-14, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Du behöver inte nämna deras namn. Folk vill bara veta var du fått informationen ifrån. Det räcker t.ex. att du skriver att du känner killarna och att de har berättat för dig. Eller att det är ett rykte på stan. Eller vad som nu stämmer.

Kanske T hade bevis för att JJ erkänt branden/bränderna för någon? Om JJ varit "smart" nog att göra det skriftligt på sociala media? T kanske hade fått en skärmdump från någon och var beredd att driva det vidare? J hade väl berättat för någon senare pojkvän om mordbranden? När det tog slut med honom så kanske han delade med sig av infon? Kan det ha varit det T och pojkvännen bråkade om? Hur de skulle gå vidare med informationen? Var det därför T gick till Nöjet? För att konfrontera JJ och berätta vad hon tänkte göra med infon? Kanske som hot/utpressning för att JJ skulle lämna hennes kompis ifred. Kompisen som hon enligt uppgift var orolig för?

Jag tror att motivet till mordet finns i TTs telefon. Pojkvännen borde veta något om vad det handlade om.

Kan flika in här med att Rullman sa i senaste intervjun att han utesluter inte andra brottsrubriceringar. Att under en förundersökning är det inte ovanligt att dom stöter på andra misstänkta brott. I detta fall får det mig att tänka på olaga hot och utpressning.
Citera
2023-01-14, 19:40
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Kan flika in här med att Rullman sa i senaste intervjun att han utesluter inte andra brottsrubriceringar. Att under en förundersökning är det inte ovanligt att dom stöter på andra misstänkta brott. I detta fall får det mig att tänka på olaga hot och utpressning.

Eller mordbrand.

Det är inte BO som ska åtalas. 😉
Citera
2023-01-14, 19:41
Medlem
sybels avatar
Citat:

I den senaste långa intervjun med Rullman uppger han att de även utrett tidigare brott, både med J och M. Då kanske dörreldandet hör till dem.

Vad det gäller bråket på Nöjet råder där fortfarande oklarheter (och motstridiga uppgifter, om jag uppfattade rätt) och något motiv har de inte heller klart.

Motivet skulle inte ha så stor betydelse för bevisningen, sa han också.
Citera
2023-01-14, 19:47
Medlem
Citat:
Eller mordbrand.

Det är inte BO som ska åtalas. 😉

Ja, eller mordbrand! Den har visserligen en annan målsägande, men kanske blir aktuellt att baka in även här.
Citera
2023-01-14, 19:50
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
I den senaste långa intervjun med Rullman uppger han att de även ⁰utrett tidigare brott, både med J och M. Då kanske dörreldandet hör till dem.

Vad det gäller bråket på Nöjet råder där fortfarande oklarheter (och motstridiga uppgifter, om jag uppfattade rätt) och något motiv har de inte heller klart.

GW brukar väl säga att motivet är oviktigt? Att det inte har någon betydelse för att få någon fälld? Antagligen för att inget motiv rättfärdigar ett mord.

Det är väl bara vi underhållnings-utredare som vill veta motivet för att förstå hur GM tänkte och vad som triggade dem?
Senast redigerad av smokeonthewater 2023-01-14 kl. 19:52.
Citera
2023-01-14, 19:50
Medlem
sybels avatar
Jag reagerade på att Rullman I intervjun sa att ingen annan rubricering än mord var aktuell p g a tillvägagångssättet. I mina öron lät det som strypning med hjälpmedel (något replikt).

Jag tyckte mig även höra att han tonade ner Ms roll, inte till oskyldig men heller inte som fullt aktiv. Det var mest J han talade om. Och nu kröp det fram att M varit behjälplig i utredningen med relevanta svar på FLs frågor.
Senast redigerad av sybel 2023-01-14 kl. 20:12. Anledning: tillägg
Citera
2023-01-14, 19:55
Medlem
sybels avatar
Citat:
GW brukar väl säga att motivet är oviktigt? Att det inte har någon betydelse för att få någon fälld? Antagligen för att inget motiv rättfärdigar ett mord.

Det är väl bara vi underhållnings-utredare som vill veta motiver för att förstå hur GM tänkte och vad som triggade dem?
Så är det nog för många här, inklusive mig. Man vill förstå. Förstå hur de tänker, personligheten och hur det kunde gå så fel.
Citera
2023-01-14, 19:58
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Izza66
Kan tyvärr inte göra det pga den personen .

Det du kan yttra dig om, är om det är före eller efter den kända incidenten.
Citera
2023-01-14, 20:00
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
I den senaste långa intervjun med Rullman uppger han att de även utrett tidigare brott, både med J och M. Då kanske dörreldandet hör till dem.

Jag tänkte också på dörrelden när han sa det.
Något annat var att misstankarna stärkts efter man undersökt bilen.
Sen berättade han ju att de hittat TT bara för en av deras mobiler varit en lång tid på fyndplatsen.
En annan sak jag reagerade på är att dödsorsak inte är helt fastställt. Så den som skrev här om möjligen en kudde kan stämma.
Han verkade även väldigt säker på MH inblandning och det kändes som hon berättat en del även om hon förnekar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in