2023-01-14, 18:21
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Izza66
Kan tyvärr inte göra det pga den personen .

Så du menar alltså att JJ är lite av en kändis i Vetlanda? Den där galna bruden som man ska akta sig för att göra slut med och helst inte låna ut en tändare till?

Hur i hela friden har detta inte tagits upp av media eller i poddar? Hon verkar helt spritt språngande galen!
Citera
2023-01-14, 18:21
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Som jag skrev innan, kan inte säga det pga personen. Som berättat.

Det tråkiga är att många väljer att inte anmäla brott för de är rädda för att vittna och samtidigt har många säkert den uppfattningen att det är lönlöst att rättvisa skipas med tanke på uppklarningsprocent.
En person som anlägger en brand i ett bostadshus är en mordbrännare.
Jag hoppas innerligt att båda bränderna polisanmäldes om det verkligen stämmer.
Anmäls inte brott så har det inte inträffat- så krass är tyvärr verkligheten.
Citera
2023-01-14, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Varför skulle det vara stängda dörrar enligt dig i den kommande huvudförhandlingen?
Varför det är stängda dörrar på häktesförhandlingarna nu är för det är förundersökningssekretess, då brukar polisens utredare vara med under häktningsförhandlingarna i början och bistå åklagaren.
Mordrättegångar brukar vara offentliga i det flesta fall, är bara sexualmål som det brukar vara stängda dörrar på och vissa ungdomsmål, dessa personer är ju myndiga som är misstänkta för detta.

Det var ju det jag redovisade?

Jag redovisade 3 punkter varför jag tror att det skulle vara stängda dörrar och du frågar varför jag tror att det kommer vara stängda dörrar?

vet inte hur jag ska förklara det mer för dig än vad jag redan gjort i inlägget du citerade.
Citera
2023-01-14, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Men vadå pga personen som har berättat?
Det är ju JJ som begått brottet och inte den som berättade för dig.
Den enda personen som skyddas över att du inte vill säga är ju JJ.

Så antingen skyddar du ju JJ eller så är det felaktiga uppgifter.

Du borde väl förstå att jag skyddar definitivt inte J.J.
Utan personen som blev utsatt.
Jag är inte så dum att jag skriver namnen på killarna här på FB.
Citera
2023-01-14, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Så du menar alltså att JJ är lite av en kändis i Vetlanda? Den där galna bruden som man ska akta sig för att göra slut med och helst inte låna ut en tändare till?

Hur i hela friden har detta inte tagits upp av media eller i poddar? Hon verkar helt spritt språngande galen!

Läs vad Pythia 88 skrev för svar.
Jag
Finns inte tillräckliga bevis el vittne så vet nog både du som jag att det läggs ner.
Citera
2023-01-14, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps

Det sägs i nån podd om ett brand fall.
Citera
2023-01-14, 18:37
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Du borde väl förstå att jag skyddar definitivt inte J.J.
Utan personen som blev utsatt.
Jag är inte så dum att jag skriver namnen på killarna här på FB.

Det gör du helt rätt. Det viktiga är att killarna polisanmält/polisanmäler händelserna så att mordbränderna utreds.
Det går alltså en mordbrännare lös i Vetlanda?
Citera
2023-01-14, 18:38
Medlem
Kellywomans avatar
Lång intervju med Rullman på P4 Jönköping. Intressant och rätar ut vissa frågetecken
https://sverigesradio.se/artikel/trots-mangder-med-forhor-motivet-fortfarande-oklart

Verkar som jag länkar fel men ni kan bläddra på P4. Intervjun är 18min lång
Senast redigerad av Kellywoman 2023-01-14 kl. 18:42.
Citera
2023-01-14, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Det gör du helt rätt. Det viktiga är att killarna polisanmält/polisanmäler händelserna så att mordbränderna utreds.
Det går alltså en mordbrännare lös i Vetlanda?

Kan man säga, men nu är hon häktad pga T.T fallet. Med den andra GM.
Där hoppas vi dom stannar.
Citera
2023-01-14, 18:44
Medlem
Citat:
Det sägs i nån podd om ett brand fall.

om ett fall ja, du är den enda som påstår att det är två, och dessutom inga bevis på dom grova anklagelser du lägger fram.

efter en del sökande så finns det i tråden bara information om en brand och i nyheterna så finns det bara ett fall av brand mot en lägenhetsdörr.

Någon information om nummer två går inte att hitta någonstans och den enda personen som uppger detta(du), vill inte lägga upp någonting som styrker det hela.

Jag tror att du har snurrat ihop en händelse till att bli två.

Att brand mot en lägenhetsdörr undkommit media och att polisen inte gör en större utredning av det hela om det nu finns två stycken misstänkta mordbränder med samma mönster som tyder på en pyroman låter också osannolikt.
Citera
2023-01-14, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Lång intervju med Rullman på P4 Jönköping. Intressant och rätar ut vissa frågetecken
https://sverigesradio.se/artikel/trots-mangder-med-forhor-motivet-fortfarande-oklart

Verkar som jag länkar fel men ni kan bläddra på P4. Intervjun är 18min lång

Tack! Mycket intressant att lyssna på

Här är länken direkt till intervjun:

https://sverigesradio.se/artikel/aklagaren-i-stor-intervju-det-har-maste-klaras-upp
Senast redigerad av smalandsbo 2023-01-14 kl. 18:48.
Citera
2023-01-14, 19:00
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Det tråkiga är att många väljer att inte anmäla brott för de är rädda för att vittna och samtidigt har många säkert den uppfattningen att det är lönlöst att rättvisa skipas med tanke på uppklarningsprocent.
En person som anlägger en brand i ett bostadshus är en mordbrännare.
Jag hoppas innerligt att båda bränderna polisanmäldes om det verkligen stämmer.
Anmäls inte brott så har det inte inträffat- så krass är tyvärr verkligheten.

+ det signalerade till JJ att hon kunde komma undan. Att hon kunde göra vad hon ville utan några konsekvenser. Därför är det viktigt att alla brott utreds för att visa att det finns gränser och att samhället inte accepterar viss typ av beteende.

Om hon blivit straffad för bränderna så kanske T hade levt nu. Det är möjligt att hon är curlad av sina föräldrar och aldrig har behövt ta konsekvenserna av någonting hon gjort tidigare. Utan gränser och konsekvenser lär man sig inte vad som är rätt och fel.
Jag tror att det fostrar narcissister. Hon tror att hon står över andra och är berättigad till allt hon vill ha? Hästar, kompisar, killar. Vad andra människor vill är oviktigt för henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in