Citat:
Ursprungligen postat av
sherm
Det var precis det jag sa. Ukraina behöver nya vapensytem då de som skickats tidigare har demolerats av den ryska armén. Att de vapen som nu ska levereras är bättre än det som tidigare levererats och sedermera förvandlats till skrot kan ifrågasättas likaså. Ukraina får vapen därför att väst vill ha krig mot Ryssland.
Men så klart att vapen går åt i krig- precis som soldater, tror du detta är något unikt och uppseendeväckande? Ukraina behöver mer vapen, bättre vapen, fler soldater, mer underrättelser, mer pengar- mer av allt.
Detta gäller ju naturligtvis även för Ryssland; De behöver mer soldater, fler stridsvagnar, mera pengar, fler drönare mer ammunition- mer av allt. Dessa saker skall inte ifrågasättas- de är en verklighet, varför i helvete skall detta behöva ifrågasättas, fattar du inget om vad som sker vid krig?
Att väst vill ha krig är det ryska narrativet- väst vill att de ryska trupperna lämnar Ukraina där de ej har att göra. Ryssland skall efterleva de internationella regler de själva varit med om att skapa- om så inte efterkoms måste de drivas ut med vapenmakt- så sker och väst har slagit fast att Ukraina skall få allt de behöver för denna sak... Till en början mer defensiva vapen men nu mer offensiva vapen.
Vad för vapen som är bra eller dåliga vet jag inget om, om du säger att de får sämre vapen än tidigare tänker jag tro på det- till dess jag blir informerad om annat, detta har ändå inget med saken av att det ukrainska luftförsvaret har problem med ballistiskt inkommande missiler/raketer- vilket ditt ifrågasättande började med.
Jag skrev det tidigare; Jag pratar ogärna med dig eftersom jag upplever dig så himla kort i huvudet, det blir så mycket rundgång och då blir jag irriterad och onödigt elak. Snälla, försök att använda ditt förstånd på bättre sätt än att bara till att reta upp mig.