2023-01-14, 19:46
Medlem
Terrorstaten Ryssland kommer gå under i sinom tid.
Citera
2023-01-14, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regeringsbildare
Telegram ägs absolut inte av den ryska staten. Teamet som driver Telegram bor inte ens i Ryssland samt att Telegram är väldigt populärt även i Ukraina och andra öststater.

Nej jag förhastade mig, det är RT jag tänkte på.

Märkligt att Ryssland inte försöker blockera den som tidigare.

Men med ryska betalda RT medarbetare för ut sitt material där samt crowdfunding krigskorrespondenter.

Så Ryssland gynnas väl lika mycket av att det finns kvar som att blockera det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Liveuamap anses pro-ukrainsk. Men som jag skrev till dig behöver du inte vara rädd för Telegram per se - du måste bedöma det på konto-nivå.

Ok, tack för dina svar, en fråga till när du ändå svarar så snabbt.

Att googla på olika länders nyhetssidor, ger det något eller blir det för vinklat till respektive lands fördel ?

Jag försöker hitta lite mer info om den kommande militärövningen och de "flyende" fartygen som jag personligen kommer att ingå i en attack mot Odense.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevenson
Another bat for the butthurt, to make big holes in the air..... chirp.....chirp....chirp.
Kallt och jävligt. Hur fan ska ukrainarna klara sig i kiev nu utan värme och el? Det var ju redan illa som det va, men nu är turbinerna utslagna också. Det betyder ingen el eller värme alls!

Snart kommer nog fan ett uppror mot zelensky. Det finns en chans för det nu! Fatta om det är Ukrainarna som störtar Zelensky istället för Ryska armén? Vilket positivt avslut det hade blivit!
Citera
2023-01-14, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag såg den diskussionen och tänkte på den när jag länkade den där filmen. Var ju åtminstone 50 döda ukrainare i den som låg uppradade. I andra filmer från Soledar som man sett bara man skummat lite de senaste dagarna så ligger de åtta kroppar där, tre där, sju där. Det är filmer hela tiden.

Kom ihåg att det ingår i propagandan att förneka ukrainska dödssiffror. Allt ska utmålas som guld och gröna skogar med superfarmödrar som skjuter orcher, dansande tik-tok-tjejer och magiska hjältedåd. Alla förstörda liv, lemlästade kroppar, mödrar som förlorar sina barn, sånt existerar inte. När de här människorna hela tiden säger till dig att "de där filmerna finns inte" så tror de ju självklart inte på sina egna ord. De vet att de finns. Vad de hoppas är att andra, som inte orkar leta själva, ska lita på deras ord. Själva läser de bara ur manuset de fått från psy-op-avdelningen de arbetar för. Den ukrainska propagandan ser likadan ut över hela världen.

Att förneka krigets hemskheter för att unga ukrainare (och så småningom svenskar) ska fortsätta dö för en orättfärdig och onödig sak, samtidigt som du sitter i Sverige och sprider lögner till chipspåsen är enligt mig en ofattbar ondska. Det är höjden av feghet. Men de här människorna finns, i ganska stora mängder. Det är nästan det läskigaste med hela den här saken, att psykopaterna är så många.

Jo, jag vet, men det är ändå beklämmande. Även såna som den finske (förmodade pedofilen) Oksanen och Wilderäng (ser inte han också lite finsk ut för övrigt?) känner ju med all säkerhet till hur det ser ut, men fortsätter cyniskt med sin skit.
Citera
2023-01-14, 19:48
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
Kul att Du tycker så men bättre Du tar det med din fröken på måndag...
Sen måste man ju undra varför Du bestämde att hennes livskvalitet bara nedsattes med 10% endast under 10år innan hon acklimatiserats efter att behöva fly från puttes folkmord. Tror Du verkligen sånt glöms helt?

Jo, det kan vara som du skriver. Ett större fel i mitt exempel tycker jag i så fall är att medelåldern för en död ukro-soldat är mycket högre. Det är mest sättet att räkna som är intressant och som jag vill "sälja", inte den exakta multipeln. Man glömmer lätt att en "ung man är död väldigt länge".

Hur ser din kalkyl ut om du skulle göra den, i samma modell?
Citera
2023-01-14, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Jag tycker så jävla synd om Ukrainarna i kiev. Att dom ska få lida av kyla och allt annat fanskap bara för att toknazisterna i Ukrainska militären har flippat ur helt och skulle attackera Donbass. Fy fan vilken ondska.

Vilken genomfalsk text. Svin som du själv bryr er inte ett skit om befolkningen i Ukraina. Det är självfallet ryssjävlarnas fel (med råttan Putin i spetsen) att Kiev bombas.
Citera
2023-01-14, 19:49
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Det var precis det jag sa. Ukraina behöver nya vapensytem då de som skickats tidigare har demolerats av den ryska armén. Att de vapen som nu ska levereras är bättre än det som tidigare levererats och sedermera förvandlats till skrot kan ifrågasättas likaså. Ukraina får vapen därför att väst vill ha krig mot Ryssland.
Men så klart att vapen går åt i krig- precis som soldater, tror du detta är något unikt och uppseendeväckande? Ukraina behöver mer vapen, bättre vapen, fler soldater, mer underrättelser, mer pengar- mer av allt.

Detta gäller ju naturligtvis även för Ryssland; De behöver mer soldater, fler stridsvagnar, mera pengar, fler drönare mer ammunition- mer av allt. Dessa saker skall inte ifrågasättas- de är en verklighet, varför i helvete skall detta behöva ifrågasättas, fattar du inget om vad som sker vid krig?

Att väst vill ha krig är det ryska narrativet- väst vill att de ryska trupperna lämnar Ukraina där de ej har att göra. Ryssland skall efterleva de internationella regler de själva varit med om att skapa- om så inte efterkoms måste de drivas ut med vapenmakt- så sker och väst har slagit fast att Ukraina skall få allt de behöver för denna sak... Till en början mer defensiva vapen men nu mer offensiva vapen.

Vad för vapen som är bra eller dåliga vet jag inget om, om du säger att de får sämre vapen än tidigare tänker jag tro på det- till dess jag blir informerad om annat, detta har ändå inget med saken av att det ukrainska luftförsvaret har problem med ballistiskt inkommande missiler/raketer- vilket ditt ifrågasättande började med.

Jag skrev det tidigare; Jag pratar ogärna med dig eftersom jag upplever dig så himla kort i huvudet, det blir så mycket rundgång och då blir jag irriterad och onödigt elak. Snälla, försök att använda ditt förstånd på bättre sätt än att bara till att reta upp mig.
Citera
2023-01-14, 19:51
Medlem
Citat:
Det är ju stödet till Ukraina som överträffat alla ryssarnas "förväntningar". Min tolkning är ju att ryssarna inte försökte ta Kiev, utan snarare visa att de menade allvar och skrämma till förhandling - alternativt en militärkupp eftersom militärerna förhoppningsvis förstod vad alternativet var. Putin missbedömde å det grövsta vilket stöd Ukraina skulle få, och vad det skulle göra för Zelenskys kalkyler.
Då är nog du den enda som tror att blixtanfallet mot Kyiv var ett försök att få Ukraina till förhandling.
I så fall är du den mest naiva personen i världen.

Förmodligen är ditt inlägg i själva verket någon form av trollinlägg där du försöker att mildra det fruktansvärda överfallet av Ukraina.
Du kan inte dölja din vurm för Putin, det vi har sett hela tiden.
Citera
Medlem
Citat:
Jag fattar inte varför ni envisas med att skriva sånt som "alla vet.." när tunga statsvetare som Mearsheimer säger motsatsen, liksom ledande diplomater (Kissinger m fl). Behöver du länkar?

Grattis! Du har lyckats hitta EN diplomat och statsvetare som talar för ryssjävlarnas sak. Undrar vad majoriteten av statsvetare anser?
Citera
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Kallt och jävligt. Hur fan ska ukrainarna klara sig i kiev nu utan värme och el? Det var ju redan illa som det va, men nu är turbinerna utslagna också. Det betyder ingen el eller värme alls!

Snart kommer nog fan ett uppror mot zelensky. Det finns en chans för det nu! Fatta om det är Ukrainarna som störtar Zelensky istället för Ryska armén? Vilket positivt avslut det hade blivit!

Ännu häftigare avslut om dom ryska föräldrarna som förlorat sitt barn lyckas planera så det ser ut som Hitler jag menar Putler tagit självmord och på så sätt fått slut på kriget.
Citera
2023-01-14, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Jag tycker vi får objektiv rapportering från fronten. Sen behöver inte allmänheten veta allt utan det är bättre om sådant sköts i det dolda så inte terroryssen vet vad deras offer får för att försvara sig. Det är lite dumt att berätta av vi skickar X archer (även om det är moralhöjande).
Roligare om de bara finns där helt plötsligt och smular sönder ryssarnas artilleridepåer.

Allt annat kan man väl skriva om men huvudsaken är att väst stödjer Ukraina så pass mycket att de kan slänga ut orcherna. Ryssland har till och från hotat väst med kärnvapenattacker.
Det är en röd linje för väst som aldrig tänker låta någon sådan galen regim vinna.
Men då måste vi skänka mer.

Att det skrivs/spekuleras om Putins hälsa är inte så konstigt. Han har störtat världen in i den djupaste krisen sedan kokpunkten på kalla kriget och skulle han avlida kan vad som helst hända.
Men om Ukraina inte får de vapen de behöver eller har blivit lovade eller att det dröjer för länge är intressant.
I USA har republikanerna inlett en granskning av hur pengarna fördelas och hur de tillgodoförs mottagaren.
De menar på att man inte kan signera en "blank check" på dessa enorma belopp.
Det finns risk att pengar även hamnar i fickorna på politiker i USA i slutändan. USA är en korrupt nation.
Inte bara Ukraina. Misshushållning leder till att Ukraina inte får den hjälp som stödet borde berättiga till.
Korruptionskandaler i EU byråkratin har vi även fått bevis för när det gällde tex Quatar.
Skattebetalarna i EU och USA har intresse i detta.
Jovisst har Putin gjort fel att invadera men det hade aldrig påverkat världsekonomin om det hade stannat vid en regional konflikt. Som typ Afghanistan mm.
Det är sanktionerna från oss i Väst och involvering av NATO som eskalerat det hela till en global kris.
Sen kan man tycka det är korrekt men ansvaret har även våra egna ledare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in