2023-01-14, 18:47
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
De måste "känna sin kund", och om de ser något misstänkt t.ex 1000 swish-insättningar så säger de upp honom för säkerhets skull oavsett om han kan bevisa varenda insättning eller inte. Jag hade 35 år som skötsam kund men sas upp med en månads varsel, de tog mitt bankgiro VISA bankid swish. Är numera lycklig kund på ICA-banken istället.

Sök på SWEDBANK så hittar du många trådar på FB.

Sälj dina Swedbank-aktier. Det företaget existerar inte om några år.

Swedbank vet jag har gått loss fullständigt. De andra bankerna verkar lugnare..
Citera
2023-01-14, 18:48
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Nej, det som händer är att de begär underlag på försäljningen. Det är din skyldighet att redovisa detta.

Misstänker skatteverket att pengarna kommer från kriminell verksamhet så upprättar de en polisanmälan.
Ok. Då berättar jag att jag sålt gamla syntar från 80 talet. Sen kan de sug kuk.
Citera
2023-01-14, 18:50
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Att svara arligt pa ev fragor ar ju ingenting du funderat pa?
Svara ärligt på vadå. Att jag växlar till bitcoins och sedan köper droger för dom? Ja jo det var ett bra tips...
Citera
2023-01-14, 18:52
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Men det är ju rent åt helvete!!
Att Swedbank är idioter är ju känt..
Vart pålurad att investera i Roburfonder när jag startafe mitt första företag för ca 25bår sedan..
Satte in en del pengar i detta.
Några år senare kollade jag mitt kapital..då hade kapitalet sjunkit med över 55%!!
Ringde banken, fick först inget svar..
Senare fick jag till svar att fonden inte var "aktivt förvaltad" längre, vilket jag skulle fått brev/mail om, vilket jag absolut inte fått.
Blev så irriterad att jag bytte bank.
Swedbank är idioter! inget annat!
Haha robur, jag hade 10mkr i roburfonder för kanske 15 år sedan. En dag fick jag för mig att kolla fondernas kurva mot index (japanfonder). Mina fonder gick identiskt med index?? Robur hade alltså en indexfond men tog 1-2% i avgift, som om de kunde något om Japan. De hade lurat mig på ca 100.000 kr per år i några år. Jag sålde blixtsnabbt alla fonder och har numera bara aktier.

Swedbank är Sverige största skurkar, sett i belopp.
Citera
2023-01-14, 18:55
Medlem
Citat:
Krypto och ett kontantfritt samhälle hade inte ens Orwell kunnat fantisera fram. Fantastiskt vad som kan införas eller tas bort, om det sker lite i taget.
så klart grodan i kastrullen. de kringskär våra friheter lite i taget
Citera
2023-01-14, 18:55
Avstängd
Citat:
Vem ar domd? I vilken domstol?

Du vet skillnaden mellan att fa en affarsmassig relation avslutad och att bli domd i brottsmal?Dvs bevisat kriminell.

Domd I civilmal ar nagot annat. Ar det nagon som blivit det for swisch eller banktransaktioner?

Givetvis finns det folk som domts felaktigt. Men da detta ar relativt ovanligt forbiser jag de fallen.
Om du hanvisar till ett sadant far du garna hanvisa till vilket du avser.

Skriver du saker du inte vet vad de betyder men som later spannande?
Va fan SVAMLAR DU OM????????

Läser du inte mina inlägg innan du ger hjärncellen att skriva svammel???

Var har jag skrivit att någon är dömd i domstol??

Diskussionen har inte handlat om vem eller vilka som ev. blivit dömda för "swischbrott!!!

Du påstår sen att " :
"-Givetvis finns det folk som dömts felaktigt. Men då detta är relativt ovanligt förbiser jag de fallen." slut citat.

På vilket sätt kan man "förbise" de fallen??
Menar du pp allvar att " lite spill får man räkna med"??? Är det en banks attityd mot en kund???

Det sista du skriver låter precis som om du vart ute och festat lite för mycket med bankpersonal och det vart åt helvete för mycket snortande....
Citera
2023-01-14, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Svara ärligt på vadå. Att jag växlar till bitcoins och sedan köper droger för dom? Ja jo det var ett bra tips...

Att kopa droger vittnar val inte om speciellt gott omdome,men ingenting jag direkt har synpunkter pa salange du ar vuxen.

Men ar du I lagens mening kriminell med droghandel sa kan du ju vara det nar banken fragar ocksa.
Citera
2023-01-14, 18:58
Medlem
Citat:
Va fan SVAMLAR DU OM????????

Läser du inte mina inlägg innan du ger hjärncellen att skriva svammel???

Var har jag skrivit att någon är dömd i domstol??

Diskussionen har inte handlat om vem eller vilka som ev. blivit dömda för "swischbrott!!!

Du påstår sen att " :
"-Givetvis finns det folk som dömts felaktigt. Men då detta är relativt ovanligt förbiser jag de fallen." slut citat.

På vilket sätt kan man "förbise" de fallen??
Menar du pp allvar att " lite spill får man räkna med"??? Är det en banks attityd mot en kund???

Det sista du skriver låter precis som om du vart ute och festat lite för mycket med bankpersonal och det vart åt helvete för mycket snortande....

Aterigen.

Vem ar domd? Och for vad?

Det var DU som skrev det. Se ditt inlagg #200
Inte jag.
Citera
2023-01-14, 18:59
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Att kopa droger vittnar val inte om speciellt gott omdome,men ingenting jag direkt har synpunkter pa salange du ar vuxen.

Men ar du I lagens mening kriminell med droghandel sa kan du ju vara det nar banken fragar ocksa.
Min fråga är. Om banken frågar vad jag använder bitcoins till, vad ska jag svara? Det är ju som bekant inte olagligt att växla till bitcoins.

"Kriminell" Ja i lagens mening. Men om jag behöver självmedicindra så borde jag ha rätt till att göra det. Det är inte jag som är kriminell i mitt perspektiv. Det är tvärtom dom som kriminaliserat detta som är kriminella.
Senast redigerad av CockWitch 2023-01-14 kl. 19:02.
Citera
2023-01-14, 19:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch

Frågan är, va fan ska man svara om banken undrar vad jag skulle använda crypto till?
Om de misstänker att du gör något brottsligt iom att du köper cryptovaluta, måste ju det grunda sej på något, det är väl rent bondförnuft.
De ska kunna styrka att du gjort något olagligt. I övrigt ska en bank fullständigt skita i vad du köper för dina pengar.

Det är i så fall röttsväsendets sak.
Citera
2023-01-14, 19:04
Avstängd
Citat:
Haha robur, jag hade 10mkr i roburfonder för kanske 15 år sedan. En dag fick jag för mig att kolla fondernas kurva mot index (japanfonder). Mina fonder gick identiskt med index?? Robur hade alltså en indexfond men tog 1-2% i avgift, som om de kunde något om Japan. De hade lurat mig på ca 100.000 kr per år i några år. Jag sålde blixtsnabbt alla fonder och har numera bara aktier.

Swedbank är Sverige största skurkar, sett i belopp.
Ja de är skurkar, inget annat!
Men detta gjorde att jag satte mej in i börsen och handel med aktier.
Det har jag aldrig ångrat.
Har ibland funderat på om jag skulle erbjuda dem en kurs i hur man förvaltar kapital..haha..
Citera
2023-01-14, 19:04
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Om de misstänker att du gör något brottsligt iom att du köper cryptovaluta, måste ju det grunda sej på något, det är väl rent bondförnuft.
De ska kunna styrka att du gjort något olagligt. I övrigt ska en bank fullständigt skita i vad du köper för dina pengar.

Det är i så fall röttsväsendets sak.

Jag kan väl bara säga att jag investerar i bitcoins för att se om de ökar i värde och jag kan göra vinst?

Vad gör folk med sina bitcoins förutom köper olagliga grejer på dark net.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in