Citat:
Ursprungligen postat av
Gynekologstol
Bra fråga, trots att jag redan har svarat på den.
Mina sympatier för de som anklagas för sexbrott väcktes under 1980-talets incestpanik, eftersom det var så uppenbart att allt bara var påhitt. Incestpaniken fick mig även att ifrågasätta rimligheten i den hysteri som råder kring sexbrott. Trots att det bara handlar om enkla brott som enligt lagstiftningen har ungefär samma allvarsgrad som misshandel så väcker de sådana känslor. Jag misstror känslor och tror att många av de som verkar upprörda egetligen bara spelar upprörda för att vinna sociala fördelar. Jag vågar i alla fall stå för att jag struntar fullständigt i sexbrott.
Men du har ju enormt mycket känslor kring sexbrott. Du är ju jätteupprörd i frågan.
Sen så läser du ju chattloggarna, eller tror du de är falska och gjorde i panik. Jag tackar för ditt svar men det känns som du faktiskt inte riktigt kan svara på varför du är så upprörd. Det du säger är fyllt med en massa känslor och din förklaring saknar logik totalt sett. Är helt ologiskt.
Känns som du har ett dolt trauma.
Men håller med dig om åttiotalets hysteri, det var lägereldar där man grillar små barn som man ritualmördat. SÅ Christiansson (eller Christiansen?) hade ologiska tankar om hur minnet fungerar. Minns jag hade köpt en bok och de första sidorna tänkte jag WOW det här är bra, men efter en tio tjugo sidor så ballade det ur totalt. Det var inte trovärdigt någonstans. Men det har ju inte med chattloggarna att göra och hur de vill träffa barn att våldta. Som du är så upprörd över att de inte får göra.
De som har en dragning åt att tortera och våldta barn är säkerligen upprörda över Dumpen. Att d inte får våldta i fred och sen blir avslöjade.