2023-01-14, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Nej men hon har ju inte haft ihjäl något barn i alla fall.
Det tycker jag talar till hennes fördel faktiskt

Hur vet du det? Hur kan du vara 100% säker på att I är helt oskyldig?
Citera
2023-01-14, 17:13
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazinglove
Hur vet du det? Hur kan du vara 100% säker på att I är helt oskyldig?
Hon har inte haft möjlighet till ett sådant utbrott inom den tidsram som uppges som max för skadorna.
Det går inte heller att både påstå att hon inte ens slänger en blick på barnet och att hon skulle ha haft barnet i sitt våld och skakat ihjäl det.
Dom här fantasierna om att hon skulle ha planlagt ett mord och tagit några minuters lucka för att skaka ihjäl barnet helt oprovocerat och åkt iväg för att invänta resultatet är ju en runkfantasi på Flashback och mer än så blir det inte.
Och på en gång får man säga att utredningen och åklagaren delar den uppfattningen så slipper vi 28 inlägg om att det är "min idé".
Citera
2023-01-14, 17:15
Medlem
Citat:
Nej men hon har ju inte haft ihjäl något barn i alla fall.
Det tycker jag talar till hennes fördel faktiskt

Finns inte mycket som talar till hennes fördel när man läser fup.
I kan vara skyldig det vi inte.
L är inte dömd skyldig än.
Citera
2023-01-14, 17:18
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottello
Finns inte mycket som talar till hennes fördel när man läser fup.
I kan vara skyldig det vi inte.
L är inte dömd skyldig än.
Nej det kan hon inte.
Tycker man någon som dödar barn är lämpligare än någon som lyckats hålla barn vid liv i nio år så är väl den en smaksak.
Vi har inte samma smak
Citera
2023-01-14, 17:40
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Nej det kan hon inte.
Tycker man någon som dödar barn är lämpligare än någon som lyckats hålla barn vid liv i nio år så är väl den en smaksak.
Vi har inte samma smak

Det är väl mest pojkvänner och äkta män som hållit barnen vid liv ? Hon har väl haft fokus på någon ny man !
Citera
2023-01-14, 18:07
Medlem
Citat:
Hon har inte haft möjlighet till ett sådant utbrott inom den tidsram som uppges som max för skadorna.
Det går inte heller att både påstå att hon inte ens slänger en blick på barnet och att hon skulle ha haft barnet i sitt våld och skakat ihjäl det.
Dom här fantasierna om att hon skulle ha planlagt ett mord och tagit några minuters lucka för att skaka ihjäl barnet helt oprovocerat och åkt iväg för att invänta resultatet är ju en runkfantasi på Flashback och mer än så blir det inte.
Och på en gång får man säga att utredningen och åklagaren delar den uppfattningen så slipper vi 28 inlägg om att det är "min idé".

Hur vet du att hon inte haft tillfälle? Det står ord mot ord från I och L om hon hade J under tiden hon var hemma och bara de två vet hur det egentligen ligger till så för att du ska kunna veta det till 100% så måste det innebära att du isf är I. Annars spekulerar du precis som vi andra.
Citera
2023-01-14, 18:11
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Det är väl mest pojkvänner och äkta män som hållit barnen vid liv ? Hon har väl haft fokus på någon ny man !
Det är inte den bild som Johan ger.
Du vet han som levt med henne och barnen längst
Har du läst förhören?
Annars tycker jag du ska göra det så ser du vad som människor själva sett och vad som är upprapningar av vad Lukas sagt.
Tycker inte du att det är konstigt att en människa springer och pratar strunt med alla andra.
Till och med grannen som dom inte känner och exet men inte pratar med den som han litar på mest.
Sin mormor.
Undrar varför just varför så många människor som inte ens umgås med Bella kan berätta Lukas story.
Ingen har sett något men Lukas har sagt.
Har du funderat på det
Citera
2023-01-14, 18:12
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazinglove
Hur vet du att hon inte haft tillfälle? Det står ord mot ord från I och L om hon hade J under tiden hon var hemma och bara de två vet hur det egentligen ligger till så för att du ska kunna veta det till 100% så måste det innebära att du isf är I. Annars spekulerar du precis som vi andra.
Utredningen visar det och därför åtalas Lukas och inte Bella.
Bella är friad från misstanke.
Om du läste förundersökningen istället för att lita på din magkänsla om fruntimmer som inte är fogliga och tacksamma så kanske du också skulle se varför.
Citera
2023-01-14, 18:31
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Det är inte den bild som Johan ger.
Du vet han som levt med henne och barnen längst
Har du läst förhören?
Annars tycker jag du ska göra det så ser du vad som människor själva sett och vad som är upprapningar av vad Lukas sagt.
Tycker inte du att det är konstigt att en människa springer och pratar strunt med alla andra.
Till och med grannen som dom inte känner och exet men inte pratar med den som han litar på mest.
Sin mormor.
Undrar varför just varför så många människor som inte ens umgås med Bella kan berätta Lukas story.
Ingen har sett något men Lukas har sagt.
Har du funderat på det

Den bild Johan ger Det är väl självklart att hon inte pratar med folk om hur hon lever , vem skulle berätta att man är ointresserad av sina barn och hellre letar nya män ? Det är ju inte särskilt charmigt , eller hur
Citera
2023-01-14, 18:37
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Den bild Johan ger Det är väl självklart att hon inte pratar med folk om hur hon lever , vem skulle berätta att man är ointresserad av sina barn och hellre letar nya män ? Det är ju inte särskilt charmigt , eller hur
Johan har bott där med henne och barnen sedan 2017
Johan har bott med henne och Lukas
Jag tror att han har en väldigt bra bild av hur hon är.
Du kanske ska prova läsa förundersökningen istället för att bara hata
Citera
2023-01-14, 18:56
Medlem
Citat:
Utredningen visar det och därför åtalas Lukas och inte Bella.
Bella är friad från misstanke.
Om du läste förundersökningen istället för att lita på din magkänsla om fruntimmer som inte är fogliga och tacksamma så kanske du också skulle se varför.
Folk är verkligen helt bortkollrade och kan inte se klart, Ockhams rakkniv säger att det är Lukas som är skyldig.
Citera
2023-01-14, 18:56
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Johan har bott där med henne och barnen sedan 2017
Johan har bott med henne och Lukas
Jag tror att han har en väldigt bra bild av hur hon är.
Du kanske ska prova läsa förundersökningen istället för att bara hata

Jag har läst samma fup som du , men till skillnad från dig så lägger jag inte energi på att hata eller bli besatt av ett "fall" . Jag lägger ner att diskutera med dig , är orolig för din mentala hälsa och vill inte bidra till att du mår ännu sämre än vad du redan gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in