Citat:
Du får ta den frågan med förhörsledaren som summerat sin uppfattning efter förhören.Vad vill du ha sagt här ? Att Isabella är den som bryr sig mest och tar hand om barnet mest ?
Att hon sörjer barnet mest eftersom han inte bryr sig ? Kan ju vara så att han försöker hitta en
förklaring till det som har hänt , det vet ju varken du eller jag. Särskilt inte jag , men du som t.o.m
vet att det inte är så städat som Lukas påstår.........du vet säkert mer !
Att hon sörjer barnet mest eftersom han inte bryr sig ? Kan ju vara så att han försöker hitta en
förklaring till det som har hänt , det vet ju varken du eller jag. Särskilt inte jag , men du som t.o.m
vet att det inte är så städat som Lukas påstår.........du vet säkert mer !
Precis som du får ta bedömningen av städningen från patrullen som varit på plats.
Tekniker kommer till platsen. Inne i huset finns det ett rum där det går lösa kycklingar, på
vinden/övervåningen finns även där ett avlångt barnrum. Rummet är endast 120cm högt vid
högsta punkt och 70cm högt vid lägsta. Där finns det en barnsäng och andra barnsaker.
Patrullen upplever att hela tomten är väldigt stökig, smutsig, full av diverse skräp och saker.
Patrullen anser att olämpligt för barn att vistas på. Inne i huset är det partivis mer ordning
men rummet på övervåningen samt barnrummet med lösa kycklingar i känns högst olämpligt
En egen reflektion är att den trappan som man kan se på bild och som leder till övervåningen är väldigt väldigt trång.
Hur får man ut ett barn därifrån snabbt om det börjar brinna till exempel eller om något händer som kräver att det flyttas med bår.
Eftersom det dessutom ligger massa grejor i trappen så blir det ju ännu svårare.
Fast du som har all omtanke om barnen kanske inte funderat så mycket på deras säkerhet.