2023-01-14, 13:44
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Tur är dock att även skit bankerna har blivit hårdare och relativt bra papper krävs. Inte lika enkelt som förr, inte ens sms lån är så lätt som det vart innan. Och dessa småglin som ser upp till AC har oftast inte de bästa register ännu mindre stadig vit inkomst. Folk med rena papper och stabil ekonomi vet inte ens vem den Grandiosa, Gud fader själv som kan gå på vatten, Alex Ceesay är!
Alla kan låna 20k-30k för 25% ränta.

Sen taggar AC vidare till nästa stad och kvar blir lånet hos lånetecknaren.
Citera
2023-01-14, 13:46
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Bara o anmäla för bluff eller bedrägeri.

Redan gjort. Hoppas fler gör detsamma 😊
Citera
2023-01-14, 13:53
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz

Fattar inte riktigt, man tar ett lån i sitt namn och ger pengarna till Alex. Hur ska man tjäna "millar" på det?

Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Redan gjort. Hoppas fler gör detsamma 😊

Gott, ja det får vi tro.
Citera
2023-01-14, 13:56
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Fattar inte riktigt, man tar ett lån i sitt namn och ger pengarna till Alex. Hur ska man tjäna "millar" på det?

Gott, ja det får vi tro.

Jag antar att ingen hade gjort det om han skrev att han ska lura dem, eller hade du gjort det?

Alternativt är att han söker målvakter såklart, till vad som helst.
Citera
2023-01-14, 14:00
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Jag antar att ingen hade gjort det om han skrev att han ska lura dem, eller hade du gjort det?

Alternativt är att han söker målvakter såklart, till vad som helst.

Aldrig behövt ta ett lån, skulle garanterat inte göra det för att göda en äcklig pundare. Var nyfiken på hur själva scammen ska gå till, fast det får vi nog inte veta.
Citera
2023-01-14, 14:13
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Aldrig behövt ta ett lån, skulle garanterat inte göra det för att göda en äcklig pundare. Var nyfiken på hur själva scammen ska gå till, fast det får vi nog inte veta.

Nej, men den finniga 19 åriga svenskrap runkaren ifrån Kil skulle göra allt för att få ett PM besvarat av AC.

Det är ju ingen som kommer göra millar iaf.
Citera
2023-01-14, 14:17
Medlem
Citat:

Nä långt ifrån alla kan ta sådana lån det kan jag lova
Citera
2023-01-14, 14:19
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Nej, men den finniga 19 åriga svenskrap runkaren ifrån Kil skulle göra allt för att få ett PM besvarat av AC.

Det är ju ingen som kommer göra millar iaf.

Exakt så. Och eftersom han VET att det kan göras millar så har han redan det väl? Så borde de som ens tänker tanken att hjälpa honom tänka. Lita inte på en hemlös fattiglapp som är desperat...
Citera
2023-01-14, 14:29
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Nä långt ifrån alla kan ta sådana lån det kan jag lova
Alla med fast inkomst. Men eftersom man inte behövde ha en inkomst så antar jag att i detta fall det handlar om att vara målvakt åt något.

Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Exakt så. Och eftersom han VET att det kan göras millar så har han redan det väl? Så borde de som ens tänker tanken att hjälpa honom tänka. Lita inte på en hemlös fattiglapp som är desperat...

Precis, man kan jämföra med att köpa "guld" av en rom på en icaparkering, när man upptäcker bluffen så är det redan försent.

Ja, kolla bara på hans umgänge, kläder och boende, killen är urfattig och desperat. Det är tom en redbull som bakgrund på hans story, otroligt ironiskt haha.
Citera
2023-01-14, 14:50
Medlem
Starlinks avatar
Jag är mest fascinerad över att han har ett litet barn.

Jag hoppas att Socialtjänsten har placerat barnet hos en familj, ett barn ska inte behöva ha en pappa som älskar tjack mer än sin sitt barn.

Jag har ingen koll på mamman till barnet, hon är kanske skötsam?
Citera
2023-01-14, 14:55
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
”VI HAR VÄNNER I BANKER.
Finns de nån som har inkomst eller noll inkomst oavsett vad kan vi göra millar om ni inte Har kronan. Skriv DM om de intressant nigguuuuuh.”

Förstår inte heller vad han dillar om. Insider rån på gång 😁.

För nån månad sedan sökte de någon med ett företagskonto i Nordea, då skulle man också tjäna massvis med pengar om man hjälpte dem.... Oj vad det lockar... Säkert samma typ av scam nu. Borde verkligen se till att han granskas nu.

Alex då... Du var ju "klaaaar mannen!" Hur kan du plötsligt vara hos kronan?

Pinsam
Citera
2023-01-14, 15:08
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starlink
Jag är mest fascinerad över att han har ett litet barn.

Jag hoppas att Socialtjänsten har placerat barnet hos en familj, ett barn ska inte behöva ha en pappa som älskar tjack mer än sin sitt barn.

Jag har ingen koll på mamman till barnet, hon är kanske skötsam?

Tror det är två barn till och med. De är med mamman som jag tror är skötsam. De träffade Alex på Kolmården i somras, typ Aug-Sept. Men tror inte något sedan dess, och det lär varit länge innan Kolmården också. Så han skiter i dem...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in