2023-01-14, 07:28
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
Ni måste vara riktigt känsliga om 300mg gör er märkbart påverkade och inte är placebo, jag känner utan tolerans knappt av 1500mg. Man undrar hur ni reagerat av typ en rejäl lina tjack eller ett gäng oxynorm, ni hade förmodligen hamnat i koma. Men folk som går på 4000-5000+ lär vara helt lost i bollen, antigen så fungerar inte medicinen och ni får leta efter annat eller så är det kids som ska "knarka". Gabapentin är typ 10 gånger svagare än lyrica, extremt milt och säkerligen något man kunnat skriva ut till barn.

Ska ni knarka så smäll istället i er 5000mg lyrica, jag lovar er att det blir fett som fan.

Nja, skulle inte rekommendera det.

Första gången jag testade lyckades jag få i mig 2100mg, och nästa tre dagarna var rätt röriga minst sagt.

Anklagade en vän för att snott en haschkaka och vettefan, så om du inte vill göra bort dig grovt bör 150-300 gabapentin räcka om man nu måste ta.
Senast redigerad av bobo909 2023-01-14 kl. 07:35.
Citera
2023-01-18, 12:45
Medlem
OsamaBinLadens avatar
Hej har en snabb fråga!
Är Gabapentin olagligt att inneha? Och är det olagligt att ha i kroppen? Vi pratar alltså utan ett recept...
Tack på förhand!
Citera
2023-01-18, 12:54
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OsamaBinLaden
Hej har en snabb fråga!
Är Gabapentin olagligt att inneha? Och är det olagligt att ha i kroppen? Vi pratar alltså utan ett recept...
Tack på förhand!
Det är olagligt att inneha, om det också är olagligt att ha i kroppen får man väl anta men troligen.
https://lawline.se/answers/ar-det-olagligt-att-kopa-eller-fa-receptbelagd-medicin-som-inte-ar-utskriven-till-en-sjalv
Citat:
Brott mot lagen om förbud mot vissa hälsofarliga varor

Om den receptbelagda medicinen inte är narkotikaklassad, så kan den ha inneboende egenskaper som medför fara för människors liv eller hälsa och som används i syfte att uppnå berusning eller annan påverkan (lag om förbud mot vissa hälsofarliga varor 1 §). I ett rättsfall från hovrätten ansågs sömnmedel exempelvis vara sådan medicin som omfattades av lagen (RH 2009:36).

Det är förbjudet att inneha sådan medicin som omfattas av lagen utan tillstånd (lag om förbud mot vissa hälsofarliga varor 3 § första stycket 7 p.). Eftersom det inte är personen som har fått medicinen oskriven, så har inte personen ett tillstånd att inneha medicinen.

Personen riskerar att dömas för brott mot lagen om förbud mot vissa hälsofarliga varor, och straffet som den riskerar är böter eller fängelse i högst ett år (lag om förbud mot vissa hälsofarliga varor 4 § första stycket).
Är väl en fråga för (FB) Juridik för närmare diskussion.
Citera
2023-01-18, 13:06
Medlem
OsamaBinLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Det är olagligt att inneha, om det också är olagligt att ha i kroppen får man väl anta men troligen.
https://lawline.se/answers/ar-det-olagligt-att-kopa-eller-fa-receptbelagd-medicin-som-inte-ar-utskriven-till-en-sjalv

Tack för svar, detta var det enda jag hittade när jag googlade också.
Citera
2023-01-18, 16:22
Medlem
Vad ska man säga till farbror doktorn för att få gabapentin utskrivet? Hade tänkt använda det för att trappa ut lyrica som jag ätit olagligt. Den mängd jag behöver blir dyrt att köpa svart. Ska ju vara lättare både att få utskrivet och att trappa ut.
Citera
2023-01-18, 19:25
Medlem
OsamaBinLadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antikristetkukhuve
Vad ska man säga till farbror doktorn för att få gabapentin utskrivet? Hade tänkt använda det för att trappa ut lyrica som jag ätit olagligt. Den mängd jag behöver blir dyrt att köpa svart. Ska ju vara lättare både att få utskrivet och att trappa ut.

Eller införskaffa dig pregabalinpulver där 100g kostar 3000 ca och trappa ut med det långsamt
Citera
2023-01-18, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OsamaBinLaden
Eller införskaffa dig pregabalinpulver där 100g kostar 3000 ca och trappa ut med det långsamt

Åfan är det så billigt så är det nog ett bättre alternativ ja 🙂
Citera
2023-01-28, 18:56
Medlem
Va e detta för nått? Köpte en karta med 300mg. Gula kapslar. Tagit 2 st och känner ingenting. NADA. På lyrica som ja trodde va samma som detta så kan ja känna av 300mg då jag ibte tar det särskilt ofta. Men detta gav ingenting

Eller ska jag ta ännu mer? För jag antar ruset ska likna ett lyrica rus?
Citera
2023-01-28, 20:37
Medlem
Citat:

Ursäkta, men Gabapentin är väl inte klassat som hälsofarlig vara? Läkemedelsklassat däremot, men jag är ganska övertygad om att läkemedelslagen inte omfattar innehav och konsumtion av läkemedel (däremot försäljning, import m.m.). Sen om ett läkemedel också är narkotikaklassat blir det förstås andra bullar. Men, det är ju inte Gabapentin, än så länge i alla fall…
Citera
2023-01-29, 23:48
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:

Jag fick tillbaka mina gabapentin som jag inte hade på recept. Dom tog dom i samband med en husrannsakan men när dom hade analyserat och insett att de inte var narkotika fick jag hämta ut det.

Mina andra piller som var benso behöll dom såklart även pregabalin behöll dom.
Citera
2023-01-30, 10:49
Medlem
Jag blir tokig. Går och tar prover 3 ggr i veckan. I torsdags var jag utan gabapentin men visade positivt på lyricastickan dagen efter.
Igår tog jag gabapentin men var negativ idag på lyricastickan.
Är den så lurig? Eller är de för jag tagit phenibut oxå som kan ge utslag? Vet ju inte när jag ska våga ta tabletterna
Citera
2023-01-30, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjaoooo
Jag blir tokig. Går och tar prover 3 ggr i veckan. I torsdags var jag utan gabapentin men visade positivt på lyricastickan dagen efter.
Igår tog jag gabapentin men var negativ idag på lyricastickan.
Är den så lurig? Eller är de för jag tagit phenibut oxå som kan ge utslag? Vet ju inte när jag ska våga ta tabletterna
Jag tror Phenibut kan ge utslag på båda Pregabalin och Gabapentin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in