2023-01-14, 06:10
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Innebörden ja, men jag citerade inte. Hur det var formulerat minns jag tyvärr inte, inte heller var jag läst det. Förhoppningsvis kan någon med bättre minne ån mitt hjälpa till. Annars får jag försöka leta.

Edit: Det är imedias tolkning. Polisen uttryckte sig mer kryptiskt, vi(l jag minnas.

Det var nog något i stil med att den ena tjejens telefon hade via sociala medier (Snap-kartan?) visat hur den befann sig i närheten av platsen mitt i natten.

Hon försökte sälja sin pappas potatisgrep på söndagen. Säkerligen för att det skulle finnas en "anledning" till att hon var hos sin pappa just den dagen.
Citera
2023-01-14, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
JJ:s bror ville inte delta i en intervju med podden "Försvunnen". Kanske det du tänker på?

Jag tror inte ett dyft på att han skulle vägra låta sig bli förhörd av polisen.
Kanske det var där.. Jag minns inte?

Det kändes som jag läst det i media
Men det låter konstigt för man har väll inte rätt att vägra om polisen begär förhör?
Citera
2023-01-14, 06:23
Medlem
Citat:
JJ:s bror ville inte delta i en intervju med podden "Försvunnen". Kanske det du tänker på?

Jag tror inte ett dyft på att han skulle vägra låta sig bli förhörd av polisen.

Men det låter konstigt för man har väll inte rätt att vögra polisen begär förhör?
Citera
2023-01-14, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Det var nog något i stil med att den ena tjejens telefon hade via sociala medier (Snap-kartan?) visat hur den befann sig i närheten av platsen mitt i natten.

Hon försökte sälja sin pappas potatisgrep på söndagen. Säkerligen för att det skulle finnas en "anledning" till att hon var hos sin pappa just den dagen.

Jag har läst att JJ uppgett att hon efter Mc donalds besök åkte och sov över hos sin mamma

Om det stämmer så behövde hon inga bevis för att hon var hos sin pappa den tidpunkten?

Var det inte Maja som som var ute på soc media snap kartan då hon var vid Nye???
Citera
2023-01-14, 07:10
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag har läst att JJ uppgett att hon efter Mc donalds besök åkte och sov över hos sin mamma

Om det stämmer så behövde hon inga bevis för att hon var hos sin pappa den tidpunkten?

Var det inte Maja som som var ute på soc media snap kartan då hon var vid Nye???

Kommer inte ihåg hur det var, mycket är bara spekulationer och gamla uppgifter från media. Fattar dock inte varför hon skulle sovit hos sin mamma. Klockan var skitmycket när de åkte in till stan igen. När städade de? Och har det framkommit ifall Maja åkte hem den natten eller om hon och Johanna båda var hos J mamma?

Tidigt i tråden var det någon som sa att Johanna varit inne på Dollarstore på söndagsmorgonen och köpt städmaterial, var Maja med då eller sov hon kvar i lägenheten (enligt JJ). Ska bli intressant när all fakta kommer ut.
Citera
2023-01-14, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Kommer inte ihåg hur det var, mycket är bara spekulationer och gamla uppgifter från media. Fattar dock inte varför hon skulle sovit hos sin mamma. Klockan var skitmycket när de åkte in till stan igen. När städade de? Och har det framkommit ifall Maja åkte hem den natten eller om hon och Johanna båda var hos J mamma?

Tidigt i tråden var det någon som sa att Johanna varit inne på Dollarstore på söndagsmorgonen och köpt städmaterial, var Maja med då eller sov hon kvar i lägenheten (enligt JJ). Ska bli intressant när all fakta kommer ut.

Tror det var i J s p7 a hon sa att hon sov hos sin mamma. Kan tänka mig att hon faktiskt åkte dit på morgonkvisten i tro att hon skulle skaffa sig alibi. Har hon några mänskliga drag kanske hon tyckte det var obehagligt att åka tillbaks till mordplatsen.
Citera
2023-01-14, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Tror det var i J s p7 a hon sa att hon sov hos sin mamma. Kan tänka mig att hon faktiskt åkte dit på morgonkvisten i tro att hon skulle skaffa sig alibi. Har hon några mänskliga drag kanske hon tyckte det var obehagligt att åka tillbaks till mordplatsen.

Det stämmer, JJ påstod i P7:an att hon hade åkt till mamman under natten.
Från sammanfattningen:

I lägenheten:

Enligt MH i P7-undersökningen:
- I lägenheten har MH lagt sig för att vila för att hon var alkoholpåverkad, medan Tove och JJ satt sig i köket för att prata.
- Aftonbladet uppger att MH även "somnade"
- MH nekar till att hon utövat något våld mot Tove eller att hon bevittnat något våld mellan JJ och Tove utöver handgemänget inne på nattklubben.
- MH uppger att Tove senare under natten lämnade lägenheten och att MH själv då varit illamående och kräkts på golvet i badrummet.
- Aftonbladets rubrik: ”När jag vaknade var Tove borta”. (Kan vara felskrivning av AB).
- MH misstänker att kamraten haft med målsägandes död att göra och att hon i efterhand upplevt kamratens beteende dagen efter gärningarna som något avvikande.

Enligt JJ i P7-undersökningen:
- Konflikten löste sig och efter detta ska Tove ha lämnat lägenheten
- JJ tog därefter hand om MH som mådde dåligt efter utekvällen.
- JJ åkte därefter hem till sin mamma för att sova. (JJ:s mor bor en dryg km från JJ)

Enligt JJ i senare polisförhör, enligt advokaten och åklagaren:
- Tove dog i lägenheten
- Det blev en olycka av något som från början var en misshandel. JJ medger att hon misshandlade Tove.
- Det var "olyckliga omständigheter" som gjorde att Tove dog. Efter det blev det en fullständig paniksituation och det efterföljande förloppet som innefattar gravfridsbrott har JJ numera erkänt.
- JJ fick fullständig panik och bestämde sig för att gömma Toves kropp
- Det uppstod panik i lägenheten, vilket gjorde att JJ fattade dåliga beslut
- Att Tove dog var aldrig meningen
- JJ var arg på Tove. Anledningen till ilskan har hon redogjort för i förhör.

(SR, EXP)
Senast redigerad av GrevenFB 2023-01-14 kl. 07:32.
Citera
2023-01-14, 08:27
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin

Men det låter konstigt för man har väll inte rätt att vägra om polisen begär förhör?
Jag vill inte hälla vatten på kvarn för desinformatörer, men som närstående behöver man inte gå på förhör.
Citera
2023-01-14, 08:43
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Tack.

Well, om det nu var JJ så sa hon säkert inte "bekant" utan "hos pappa" eller liknande. Jag tror att det är media som omformulerar det till "bekant".

Jo, men varför skulle någon ens undra vad hon gjorde i Nye om dom såg det på t.ex snapkartan?
Inte skickar man frågan: vad sjutton gör du där ute?, om jag råkar se att du är hemma på natten.
Citera
2023-01-14, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Intressanta uppgifter du kommer med, om de är sanna.....

Jag är ganska övertygad om att de båda kommer att dömmas för mord, minst 18 år.....

Självklart har ju jag och flera med mig undrat hur/varför TT går med dessa 2 hem till JJ frivilligt.....

Vad var det för stöldgods som TT "skulle få tillbaka", och när stal MGMs det ifrån TT?

Hoppas att whiskeyn är god, själv dricker jag Powers just nu

Tog de TTs mobil på Nöjet????

JJ överföll TT varpå MH och JJ tillsammans bidrar till strypningen och fasthållningen?

Livsstid för mord på GM är det enda berättigade.
Citera
2023-01-14, 08:47
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Jo, men varför skulle någon ens undra vad hon gjorde i Nye om dom såg det på t.ex snapkartan?
Inte skickar man frågan: vad sjutton gör du där ute?, om jag råkar se att du är hemma på natten.

Men Johanna bodde inte i Nye utan hennes pappa bor där.
Citera
2023-01-14, 08:48
Medlem
swentr.sites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Tog de TTs mobil på Nöjet????

JJ överföll TT varpå MH och JJ tillsammans bidrar till strypningen och fasthållningen?

Livsstid för mord på GM är det enda berättigade.
Vore inte dödsstraff bättre för ha dödat en snygg tjej som Tove?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in