2023-01-14, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Ber dig ännu en gång visa bevis för dina påståenden.
Det är rätt allvarliga saker du kommer med i alla dina inlägg och inte en enda gång kan du visa någon form utav bevis.
Varför och hur ska jag framlägga mina källor, utan att de drabbas? Enda sättet att motbevisa det som jag har framlagt är väl att uppvisa skriftligt felaktigheterna?
Det saknades hårtussar ifrån offret och avsaknaden i form av handavtryck kring struphuvudet. Samt det fanns tydliga spår av dna ifrån bägge misstänkta på offrets kropp.
Bägge har uppsåtligt lurat offret att denne ska återfå egendom som de misstänkta säges innehava. Vilket visade sig vara lögn och därför utlöstes gärningen.

Enligt sekretessen är det bevisat att bägge medverkat till själva gärningen. Varför det inte har framkommit än, är p.g.a. de misstänkta har rätt att läsa dessa " offentliga uppgifter ". Vilket betyder att de kan formera sitt försvar som undgår att bli fällda för ett strängare straff.
Men det är bättre att släppa på sekretessen och pålysa de faktiska detaljerna kring berövandet av Toves liv. För när de blir konfronterade och bevisade om de bägges delaktighet, så blir det svårare att kringgå dessa bevis.

Ganska onödigt med daltande och fjantande kring dessa misstänktas lögnaktiga manipulerande. Inte bara tidsmässigt. Utan även ekonomiskt.
Det finns fysiologiska bevis på att bägge har berövat Toves liv. Sedan vem som varit mest delaktig är oväsentligt. Bägge har medvetet deltagit i gärningen. Vilket betyder och belyser att det har varit ett mord som de utfört. Sedan påstå med flera olika versioner ( beroende på bevisen gentemot dem ) talar bara emot ett dråp.

Släpp sekretessen och låt media bli delaktiga i detta fall. Vilket underlättar att eventuellt felaktiga spekulationer inte sprids. Samt med hänsyn till anhöriga och deras smärtsamma funderingar om vad som hänt.
Liksom tidsmässigt och ekonomiskt slöseri av trovärdigt ( bevisat ) händelseförlopp. De har berövat och utfört medvetet Toves liv. Allt annat dravel kring varför och därför är totalt ointressant.
Vilket kommer spridas av deras välavlönade försvarsadvokater, oavsett sekretessen behålls eller släpps.
Citera
2023-01-14, 03:30
Moderator
OYs avatar
Den här teorin om att T kastades ut genom fönstret är väl inte helt utesluten?

Stor upptäcktsrisk via trapphuset, och styckning klarade de inte av, återstår fönstervägen och kan skylla på att T ramlade ut genom fönstret om någon skulle upptäcka henne på marken nedanför fönstret.

J är på väg ner för att ta hand om T och hejdas då av grannen. J löser det genom storyn om McDonalds, innan de beger sig iväg springer hon upp till M och beordrar henne att gå ut och baxa in T i bilen när J och grannen åkt iväg.

När J återvänder är T i bilen och M i lägenheten.

Låter det rimligt?
Citera
2023-01-14, 03:48
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Har det verkligen stått i media att det var JJ som svarade någon på sociala medier ute vid området för fyndplatsen?

Ne det har ju inte de.
Att en av de MGM via någon app besvarat frågan om vad hon gjorde ända ute i Nye.
Det är vad som stått i media, en av de MGM utan uppgift om vilken.
Att någon ens frågar vad denne gör ute i Nye, pekar väl på att den tillfrågade var MH.
Inte sjutton undrar väl någon vad JJ gör ända ute i Nye, där hon hör hemma i Nye?
Svaret att hon bara hälsat på en bekant, tyder även det på MH.
Inte sjutton skulle väl JJ uttrycka sig hälsat på en bekant, hemma hos familjen?
Citera
2023-01-14, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Ne det har ju inte de.
Att en av de MGM via någon app besvarat frågan om vad hon gjorde ända ute i Nye.
Det är vad som stått i media, en av de MGM utan uppgift om vilken.
Att någon ens frågar vad denne gör ute i Nye, pekar väl på att den tillfrågade var MH.
Inte sjutton undrar väl någon vad JJ gör ända ute i Nye, där hon hör hemma i Nye?
Svaret att hon bara hälsat på en bekant, tyder även det på MH.
Inte sjutton skulle väl JJ uttrycka sig hälsat på en bekant, hemma hos familjen?

Tack.

Well, om det nu var JJ så sa hon säkert inte "bekant" utan "hos pappa" eller liknande. Jag tror att det är media som omformulerar det till "bekant".
Citera
2023-01-14, 04:07
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken
Fortfarande spekulationer om brottet, orsak, verkan och platsen. Något som jag beskrev TYDLIGT före allt verkar uppdagades. Men fick vissa repressalier ifrån en del myndigheter angående tystnadsplikt och brott mot sedemera.

Tove bragdes om livet i hallen, där en av dem överföll henne bakifrån. Samt den andre kvävde denne genom hålla armen om strupen i att lugna ner personens panikslagna rörelser. Samt att " offret " blev lurad att medfölja till lgh för att återfå stulen egendom. Vilket vad det gäller har beskrivits tidigare.
Något som förtydligar och stärker mordtankarna kring de bägge misstänkta.

På bägge misstänkta finns det dna på både offret såsom de misstänkta har ifrån den dräpta.
Något som som har varit tydligt under utredningen.
Frågan som tidigare var oklart ifall Tove levde i transporten (som bägge utförde med bevisad dna)
ifrån lägenheten till fyndplatsen.
Vem som berövade och bara deltog i Tove avled är väl ganska oväsentlig? Tyvärr fungerar ej Svensk lagstiftning i förnuftets och moralens principer.
En av dem kan få lindrigare straff. Trots att bägge är lika medskyldiga.

De som får lida mest och straffas är tyvärr de anhöriga. För dessa " spån " som med fört detta AVSKYVÄRDA BROTT-HANDLING är begränsade i sin egocentriska tillvaro. Där är de offret ( utan hänsyn till anhöriga ) till själva gärningen. UUUUSCCCCCHHHHHHH. Bli vuxna och TA ERT ANSVAR.

Citat:
Varför nämner ingen om ( spekulationer ) varför mordoffret följde med frivilligt till lgh? För att bli dräpt av " olyckshändelse" ?
Varför saknades hårtussar ifrån offret när denne hittades? Liksom anledningarna till att dna påträffades av de bägge misstänkta på offrets kropp?
Blir det dråp eller mord om svaret går att finna i dessa frågor?

När det gäller kemikaliska spår ifrån inblandade är ointressant av flera orsaker. Bl.a. av hänsyn till anhöriga. Liksom att det var ej anledningen till att ett mord begicks.
Slutligen är det bevisat att en individ kunde ej bärga kroppen ifrån lägenheten till bilen.
För att lättast som smidigast " frakta " en kropp utan yttre attiraljer, så lägges offret på magen. Där efter placeras händerna på den enas axlar, medan den andra fattar tag om fötterna. Ganska smidigt och snabbt utfört.
Varför det ej framgått genom de misstänktas medgivande är solklart. De har varit medvetna om att ha begått ett mord. Varför? Handlingsförandet påvisar att de inte handlat impulsivt, när de avlägsnat kroppen.

Enligt psykologiska och grundläggande fakta, så agerar inte individer på detta förfaringssätt vid ett dråp. Då infinner sig ett stressmoment, där de bortforslar kroppen på mer avgörande metoder.
Bl.a. låter kroppen avlämna signament efter någon timmas likstelnande. Under tiden de förvirrat granskar möjligheterna att avlägsna detta lik. Eller planerar att stycka kroppen i ett traumatiskt tillstånd av förvirring och rädsla av sitt handlande.

Återigen är frågan om varför offret följde med frivilligt till lgh? Vilket medförde att denne miste sitt liv?
Något som framkommit genom sekretessbelagda förhör. Men där bägge misstänkta har olika versioner
om varför offret följde med frivilligt.
Enligt mig och informationen jag erhållit, så är bägge lika delaktiga till DENNA FRUKTANSVÄRDA HANDLING.
När den så småningom når media, så blir nog de flesta väldigt förvånade som chockade.
Kallblodigt mord, enligt mig.

Citat:
Varför och hur ska jag framlägga mina källor, utan att de drabbas? Enda sättet att motbevisa det som jag har framlagt är väl att uppvisa skriftligt felaktigheterna?
Det saknades hårtussar ifrån offret och avsaknaden i form av handavtryck kring struphuvudet. Samt det fanns tydliga spår av dna ifrån bägge misstänkta på offrets kropp.
Bägge har uppsåtligt lurat offret att denne ska återfå egendom som de misstänkta säges innehava. Vilket visade sig vara lögn och därför utlöstes gärningen.

Enligt sekretessen är det bevisat att bägge medverkat till själva gärningen. Varför det inte har framkommit än, är p.g.a. de misstänkta har rätt att läsa dessa " offentliga uppgifter ". Vilket betyder att de kan formera sitt försvar som undgår att bli fällda för ett strängare straff.
Men det är bättre att släppa på sekretessen och pålysa de faktiska detaljerna kring berövandet av Toves liv. För när de blir konfronterade och bevisade om de bägges delaktighet, så blir det svårare att kringgå dessa bevis.

Ganska onödigt med daltande och fjantande kring dessa misstänktas lögnaktiga manipulerande. Inte bara tidsmässigt. Utan även ekonomiskt.
Det finns fysiologiska bevis på att bägge har berövat Toves liv. Sedan vem som varit mest delaktig är oväsentligt. Bägge har medvetet deltagit i gärningen. Vilket betyder och belyser att det har varit ett mord som de utfört. Sedan påstå med flera olika versioner ( beroende på bevisen gentemot dem ) talar bara emot ett dråp.

Släpp sekretessen och låt media bli delaktiga i detta fall. Vilket underlättar att eventuellt felaktiga spekulationer inte sprids. Samt med hänsyn till anhöriga och deras smärtsamma funderingar om vad som hänt.
Liksom tidsmässigt och ekonomiskt slöseri av trovärdigt ( bevisat ) händelseförlopp. De har berövat och utfört medvetet Toves liv. Allt annat dravel kring varför och därför är totalt ointressant.
Vilket kommer spridas av deras välavlönade försvarsadvokater, oavsett sekretessen behålls eller släpps.

Intressanta uppgifter du kommer med, om de är sanna.....

Jag är ganska övertygad om att de båda kommer att dömmas för mord, minst 18 år.....

Självklart har ju jag och flera med mig undrat hur/varför TT går med dessa 2 hem till JJ frivilligt.....

Vad var det för stöldgods som TT "skulle få tillbaka", och när stal MGMs det ifrån TT?

Hoppas att whiskeyn är god, själv dricker jag Powers just nu
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2023-01-14 kl. 04:11.
Citera
2023-01-14, 04:40
Medlem
Citat:
Sedan har jag skrivit förra veckan att på tis. e-m ( idag. ) kommer de meddela att personerna har erkänt.

Du har påstått:
- De kommer meddela 16 eller 17 nov att bägge MGM har erkänt
Facit: det stämde inte
Sedan har du även påstått följande:
- Att JJ:s far flydde landet. Och att hans vittnesuppgifter till polisen talar emot JJ
- Efter dumpningen av kroppen åkte JJ och MH till JJ:s far och berättade allt för fadern och brodern
- JJ:s bror vägrar förhöras av polisen
- Att det står i polisrapporten: olycksalig händelse som inträffat i JJ:s lägenhet. Vilket gjort henne panikslagen och uppsökt mig (JJ:s far) för vägledning kring denna handling.
- Avsaknad av hårtussar på Tove
- Blodspår från Tove i hallen, samt tarmtömning från Tove på hallgolvet
Denna lista ska vi spara och jämföra med FUP Gissar på max 1 rätt. Jag ger inte mycket för dina "initierade" källor.
Senast redigerad av GrevenFB 2023-01-14 kl. 04:59.
Citera
2023-01-14, 05:12
Medlem
Sveppss avatar
Citat:

Om det nu är så som du säger är det helt logiskt att JJ hävdar att MH sov under hela gärningen. Annars vore det uppenbart att det handlar om mord. Inte kan man säga att JJ sov eftersom grannen träffade ju henne. Erkänner JJ att MH var med när T dog så åker båda dit för mord och nu satsar JJ på vållande och inget annat. Kan tänka mig att MH fortfarande håller käft och så länge JJ skyddar henne (vilket hon endast gör för att rädda sig själv) ju längre tid kommer allt detta ta.

Hoppas verkligen de får högsta möjliga straff.

Vad var det för egendom JJ hade som var TTs och hur hamnade den i orätta händer?
Citera
2023-01-14, 05:31
Medlem
sybels avatar
Citat:
Har det verkligen stått i media att det var JJ som svarade någon på sociala medier ute vid området för fyndplatsen?
Innebörden ja, men jag citerade inte. Hur det var formulerat minns jag tyvärr inte, inte heller var jag läst det. Förhoppningsvis kan någon med bättre minne ån mitt hjälpa till. Annars får jag försöka leta.

Edit: Det är imedias tolkning. Polisen uttryckte sig mer kryptiskt, vi(l jag minnas.
Senast redigerad av sybel 2023-01-14 kl. 05:35. Anledning: Edit:
Citera
2023-01-14, 05:48
Medlem
Citat:

Intressant det du skriver

Det kan vara en teori som kan stämma
Som tex det du skrivet om hårtussar

Inte alls ovanligt i ett turmult att det rycks i hår

Och jag har funderat mycket på vad det var som gjorde att TT följde med hem till JJ
Det måste ha varit något som var väldigt viktigt för TT

Det ska bli spännande att få läsa fup
om vad som egentligen hände
Hoppas bara att den inte är maskat

Stämmer detta så borde damerna få livstid
Senast redigerad av Anedin 2023-01-14 kl. 05:55.
Citera
2023-01-14, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Innebörden ja, men jag citerade inte. Hur det var formulerat minns jag tyvärr inte, inte heller var jag läst det. Förhoppningsvis kan någon med bättre minne ån mitt hjälpa till. Annars får jag försöka leta.

Edit: Det är imedias tolkning. Polisen uttryckte sig mer kryptiskt, vi(l jag minnas.
Det har cirkulerat tidigare här i tråden att det var Maja som som besvarade en fråga på soc media om vad hon gjorde i Nye

Vilket stämmer.. Vem av tjejerna fick den här frågan?
Citera
2023-01-14, 05:59
Medlem
Citat:
Du har påstått:
- De kommer meddela 16 eller 17 nov att bägge MGM har erkänt
Facit: det stämde inte
Sedan har du även påstått följande:
- Att JJ:s far flydde landet. Och att hans vittnesuppgifter till polisen talar emot JJ
- Efter dumpningen av kroppen åkte JJ och MH till JJ:s far och berättade allt för fadern och brodern
- JJ:s bror vägrar förhöras av polisen
- Att det står i polisrapporten: olycksalig händelse som inträffat i JJ:s lägenhet. Vilket gjort henne panikslagen och uppsökt mig (JJ:s far) för vägledning kring denna handling.
- Avsaknad av hårtussar på Tove
- Blodspår från Tove i hallen, samt tarmtömning från Tove på hallgolvet
Denna lista ska vi spara och jämföra med FUP Gissar på max 1 rätt. Jag ger inte mycket för dina "initierade" källor.

Om inte jag minns fel så hörde eller läste jag i media att JJ bror vägrade förhör?

Det är mycket nu och lätt att blanda ihop media info med trådsanningar

Någon annan kanske minns detta bättre?
Citera
2023-01-14, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Om inte jag minns fel så hörde eller läste jag i media att JJ bror vägrade förhör?

Det är mycket nu och lätt att blanda ihop media info med trådsanningar

Någon annan kanske minns detta bättre?

JJ:s bror ville inte delta i en intervju med podden "Försvunnen". Kanske det du tänker på?

Jag tror inte ett dyft på att han skulle vägra låta sig bli förhörd av polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in