Citat:
Varför och hur ska jag framlägga mina källor, utan att de drabbas? Enda sättet att motbevisa det som jag har framlagt är väl att uppvisa skriftligt felaktigheterna? Det saknades hårtussar ifrån offret och avsaknaden i form av handavtryck kring struphuvudet. Samt det fanns tydliga spår av dna ifrån bägge misstänkta på offrets kropp.
Bägge har uppsåtligt lurat offret att denne ska återfå egendom som de misstänkta säges innehava. Vilket visade sig vara lögn och därför utlöstes gärningen.
Enligt sekretessen är det bevisat att bägge medverkat till själva gärningen. Varför det inte har framkommit än, är p.g.a. de misstänkta har rätt att läsa dessa " offentliga uppgifter ". Vilket betyder att de kan formera sitt försvar som undgår att bli fällda för ett strängare straff.
Men det är bättre att släppa på sekretessen och pålysa de faktiska detaljerna kring berövandet av Toves liv. För när de blir konfronterade och bevisade om de bägges delaktighet, så blir det svårare att kringgå dessa bevis.
Ganska onödigt med daltande och fjantande kring dessa misstänktas lögnaktiga manipulerande. Inte bara tidsmässigt. Utan även ekonomiskt.
Det finns fysiologiska bevis på att bägge har berövat Toves liv. Sedan vem som varit mest delaktig är oväsentligt. Bägge har medvetet deltagit i gärningen. Vilket betyder och belyser att det har varit ett mord som de utfört. Sedan påstå med flera olika versioner ( beroende på bevisen gentemot dem ) talar bara emot ett dråp.
Släpp sekretessen och låt media bli delaktiga i detta fall. Vilket underlättar att eventuellt felaktiga spekulationer inte sprids. Samt med hänsyn till anhöriga och deras smärtsamma funderingar om vad som hänt.
Liksom tidsmässigt och ekonomiskt slöseri av trovärdigt ( bevisat ) händelseförlopp. De har berövat och utfört medvetet Toves liv. Allt annat dravel kring varför och därför är totalt ointressant.
Vilket kommer spridas av deras välavlönade försvarsadvokater, oavsett sekretessen behålls eller släpps.
Gissar på max 1 rätt. Jag ger inte mycket för dina "initierade" källor.