2023-01-14, 02:00
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88SON
Vad menar du har blivit med det som skickats dessförinnan?
Skrot.
Citera
2023-01-14, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blektfetto
Ja men man börjar undra om bönderna därborta kanske går igång på att halva landet lever med utedass, lite bdsm sådär.

Dom ber ju nästan om de ju.

Det är tragiskt nog vardagen.
Citera
2023-01-14, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Rysk soldat har rätt svarta tår. Blir väl så när man måste dra ut i krig i Adidas tygskor från 90-talet.
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/10b5pgk/russian_soldier_in_bakhmut_with_severe_frostbite/?utm_source=share&utm_medium=web2x&context=3

Sånt där är vanligt. Många britter på Falklandsöarna förfrös fötterna. Lär finnas tusentals ukrainare med samma problem nu i vinter, utöver att tbc har spridit sig kraftigt bland dem.
Citera
2023-01-14, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Ja, givetvis är Prigozhin VD för Wagner Group.

Vi har tidigare sett Blackwater och alla de andra men det enda i modern tid som egentligen liknar Wagner är det gamla sydafrikanska "Executive Outcomes" som tillhandahöll stridande legosoldater, attackhelikoptrar m.m. och "löste problem" (slaktade gerillagrupper) åt regeringar i Afrika. Wagner har tagit deras roll just i Afrika också.

Annars påminner ju Wagner rätt mycket om främlingslegionen för 100 år sedan och bakåt i tiden. Att de har börjat använda fångar som sitter inne på långa straff för grova brott är ju mig veterligen unikt i modern tid. Det är lite som den gamla filmen "12 fördömda män" där de erbjöd dödsdömda fångar frihet om de ställde upp och tjänstgjorde på ett livsfarligt högriskuppdrag.

Hur man inte kan tycka alla dessa är vidriga kräk är utom min förståelse.
Citera
2023-01-14, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Det är tragiskt nog vardagen.

I den här takten lär väl utedass klassas som en lyx. Men å andra sidan, medlidandet är slut för ryssen. Vill dom så får dom ha det så, och förmodligen blodslinjen ett gäng generationer framåt också.
Citera
2023-01-14, 02:06
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Japp, kan inte hålla med fullständigt, men dystert för tillfället.

Det som skickats tidigare har gjort stor skillnad, dock.
Absolut har det gjort skillnad då fler har dödats och skadats. Även dessa leveranser kommer att göra skillnad på samma sätt. Men det kommer inte att göra någon skillnad i utfall.

Ryssland kommer att förstöra det som skickas nu precis som de förstört det som skickats hittills. Liken kommer att fortsätta staplas.
Citera
2023-01-14, 02:06
Medlem
Citat:
Ja, givetvis är Prigozhin VD för Wagner Group.

Vi har tidigare sett Blackwater och alla de andra men det enda i modern tid som egentligen liknar Wagner är det gamla sydafrikanska "Executive Outcomes" som tillhandahöll stridande legosoldater, attackhelikoptrar m.m. och "löste problem" (slaktade gerillagrupper) åt regeringar i Afrika. Wagner har tagit deras roll just i Afrika också.

Annars påminner ju Wagner rätt mycket om främlingslegionen för 100 år sedan och bakåt i tiden. Att de har börjat använda fångar som sitter inne på långa straff för grova brott är ju mig veterligen unikt i modern tid. Det är lite som den gamla filmen "12 fördömda män" där de erbjöd dödsdömda fångar frihet om de ställde upp och tjänstgjorde på ett livsfarligt högriskuppdrag.

jaså? Så är det säger du? Det hade jag inte en aning om. Själv trodde jag black water den perfekta tidpunkten för att fiska makriller jag. Men nu när du säger det så ter det ju sig mer naturligt att det handlade om läckande bläckstråleskrivare ja. Dessa soldater och allt de tar sig till ja. Nu vet jag iallafall att de har en VD som tur är
Citera
2023-01-14, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Från regimen i Kiev, till syftet att befolkningen i Donetsk ska få leva i frihet från den terror som de har utsatts för sedan 8-9 år tillbaka.

De levde i frihet innan Ryssarna kom dit och utsatte dem för terror.
Citera
2023-01-14, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blektfetto
I den här takten lär väl utedass klassas som en lyx. Men å andra sidan, medlidandet är slut för ryssen. Vill dom så får dom ha det så, och förmodligen blodslinjen ett gäng generationer framåt också.

Ja, på senaste tiden framstår jag kanske som en mild person i den här tråden, när det gäller ryssar.
Jag är dock övertygad om att folk kommer fortsätta snacka, bara.

Medlidandet är slut, så sant.
Citera
2023-01-14, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Rysk soldat har rätt svarta tår. Blir väl så när man måste dra ut i krig i Adidas tygskor från 90-talet.
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/10b5pgk/russian_soldier_in_bakhmut_with_severe_frostbite/?utm_source=share&utm_medium=web2x&context=3

Somliga går i vintern med trasiga skor
då får de svarta tår

En orch gick runt problemet med damstövlar

Det ser mörkt ut för de ryssar som inte har riktiga skodon
vi vill ha meer kyla för då blir deras fötter ännu mörkare
Senast redigerad av SisterJones 2023-01-14 kl. 02:17.
Citera
2023-01-14, 02:17
Medlem
sherms avatar
Citat:
Sånt där är vanligt. Många britter på Falklandsöarna förfrös fötterna. Lär finnas tusentals ukrainare med samma problem nu i vinter, utöver att tbc har spridit sig kraftigt bland dem.
Och kallbrand och skyttegravsfot. Så fort de tänder en eld för att värma sig:

https://odysee.com/@truthteller:3/ckpcnb5lkrjk:7
Citera
2023-01-14, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Absolut har det gjort skillnad då fler har dödats och skadats. Även dessa leveranser kommer att göra skillnad på samma sätt. Men det kommer inte att göra någon skillnad i utfall.

Ryssland kommer att förstöra det som skickas nu precis som de förstört det som skickats hittills. Liken kommer att fortsätta staplas.

Ryssland har ju antagligen en reserv av robotar de i nuläget sparar på av någon anledning, och vad jag tror att ni kommer försöka er på är en offensiv från vitryssland mot polska gränsen, något de flesta strateger hade tänkt på i första hand.

I ärlighetens namn så har ni väldigt svårt att förstöra några leveranser från väst.

Ni gjorde några misstag, sedan gjorde ni några till, nu kan det vara så att ni fått ordning på skutan, tyvärr. Men nu har motståndaren grävt ner sig och minerat alla era troliga anfallsvägar, även oväntade anfallsvägar, så jag har svårt att tro att ni kommer ta er så långt, men, det kommer, är jag övertygad om. Hur utfallet blir får vi väl tjafsa vidare om, om några månader, tänker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in