Citat:
Ursprungligen postat av
Iwannakissrihanna
Jag har lite frågor som gäller Alienfilmerna.
1. Tycker ni att det tar tid innan ni får en fattning kring handlingen?
2. Vilken av det 4 filmerna tycker ni om mest? Ni kan även lista filmerna i ordningen som ni önskar att ha filmerna.
3. Tycker ni också att första filmen är väldigt mysig film med en härlig atmosfär, med korridorsscener och grym musik?
4. Kan du nämna en scen som är extra bra i filmen som skiljer sig stort från annat i quatrologin?
1. Tycker handlingen är rätt så okomplicerad i alla Alien-filmerna.
2. Dom två jag tycker om mest är Alien och Aliens. Dom är så välgjorda och kompletterar varandra så bra.
Aliens är en film jag ofta kommer tillbaka på och tittar på medans Alien känns som den kräver mer av mig som tittare och kanske känns litegrann mer seg.
3. Undrar lite om denna frågan är ironisk?
Filmen är ju väldigt atmosfärisk men man känner ju inte direkt att man skulle vilja sitta fast i Nostromo nånstans där långt bort i rymden.
4. Nu vet jag inte om du menade en scen ifrån första filmen eller en valfri scen ifrån nån av de fyra filmerna.
Jag väljer hursomhelst scenen i Aliens där marinesen går in i The Hive dvs Alien-boet
och allt sedan bara går åt helvete.
Den scenen är sjukt spännande.
För mig så känns iofs Aliens nästan som en enda lång radda av minnesvärda scener.
I första filmen gillar jag scenen där Xenomorphen dödar två i besättningen.