2023-01-13, 22:59
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Ukrainare får inte massa gratis som afghanerna från 2015 samt att många är i jobb.
Citera
2023-01-13, 23:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453
Ukrainare får inte massa gratis som afghanerna från 2015 samt att många är i jobb.

Vilken Ukrainare är i jobb menar du? Har inte sett en enda.
Citera
2023-01-13, 23:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453

Ända bra är att dom inte begår brott.
https://www.svd.se/a/G3v3Kx/seg-jobbstart-for-ukrainska-flyktingar
Citera
2023-01-13, 23:05
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfons-Bokalen
https://www.dagenssamhalle.se/samhalle-och-valfard/integration-segregation/har-gar-ukrainare-in-i-arbete-utan-att-passera-sfi/
Citera
2023-01-13, 23:25
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StormuftinMagda
Ukrainska män ska inte till Sverige de ska till fronten, men Ukrainska kvinnor är välkomna.

Men när kriget är slut ska kvinnorna hem å barn
Citera
2023-01-13, 23:25
Medlem
franges avatar
Så snart rysskukarna som befinner sig på ukrainskt territorium åkt hem till sitt misslyckade shit-hole-country - eller blivit sprängda i bitar.
Citera
2023-01-13, 23:28
Medlem
Encias avatar
Hur många från Ukraina har kommmit till Sverige? Förut så var det inte ofta man hörde ukrainska/Ryska språket men hör det ofta i dagsläget och många gånger så trodde jag dom var svenskar tills dom börja prata.
Citera
2023-01-13, 23:56
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hiphopper08
Helt enkelt så ska dem inte komma hit till Sverige och få massa saker, bidrag för att sedan sälja det på marketplace.

Donera ,datorer , mobiler, möbler så dem ska lägga det på marketplace?

Nej tack dem ska återvända genast!
Ja jo men det är ett pågående krig där. De som däremot kan få lämna är de afghanska åldersljugande "barnen" som kom hit 2015. Ukrainarna ska vi hjälpa med alla medel vi kan,det är ett europeiskt brödrafolk. Vi svenskar grundade kievriket för 1000 år sedan, det bor fortfarande svenskar i gammalsvenskby i Ukraina.
Citera
2023-01-14, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
men du har inga problem med muhammedanerna?
Nej det brukar Pro-Ryssarna inte ha, tvärtom
Citera
2023-01-14, 00:23
Medlem
fikasugens avatar
Inte mycket att åka tillbaka till. Många av dom som har kommit lär stadga sig i Sverige och kommer ju inte att åka tillbaka. Sedan har du alla horor från Ukraina som lever lyxliv i Sverige, får bostad, bidrag och sedan säljer dom sex. Och blåögda svenskarna inklusive prostitutionsgruppen till poliser som tror att dom blir tvingade att sälja sex.
Citera
2023-01-14, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fikasugen
Inte mycket att åka tillbaka till. Många av dom som har kommit lär stadga sig i Sverige och kommer ju inte att åka tillbaka. Sedan har du alla horor från Ukraina som lever lyxliv i Sverige, får bostad, bidrag och sedan säljer dom sex. Och blåögda svenskarna inklusive prostitutionsgruppen till poliser som tror att dom blir tvingade att sälja sex.

Ett hederlig jobb sedans befolkningens ursprung.
Citera
2023-01-14, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfons-Bokalen
Under mig är ett nerlagt dagis som nu sen kanske 3 månader tillbaka huserar en 3 ukrainska familjer.

Tog kanske en vecka från att dom kom hit till att alla 3 kvinnorna i hushållet har nån form av sysselsättning, vad vet jag inte men dom står då med mig och väntar på bussen 06.12 varje morgon.

Trevliga, hller sig för sig själva och deras barn går i skolan med min son. Dom kan redan prata Svenska och får undervisning på både svenska och engelska. Jag tycker dom sköter sig förbannat bra, speciellt om man jämför med alla sandnegrer som flytt hit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in