2023-01-13, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg forstår.
Det med Sverige er en mulighet.
Jeg tenkte på at GM kan ha bevegd seg over korte avstander og i korte tidsperioder for å ta ned risiko, men det kan like gjerne være slik at GM følte seg så trygg på å ikke bli tatt at han ikke hadde noe problem med å kjøre en eventuelt stjålet bil over lange avstander.
Det som taler imot er bensin regningen. Men det var kanskje full tank på bilen han stjal ?

Hvilken andre måter kan han ha utført dette på billigst mulig vis ? Noe sier meg at han ikke kan ha fraktet AEH langt fra Sloraveien og at det som ventet også var billigst mulig.
Citera
2023-01-13, 21:36
Medlem
Citat:
Kanskje GM har et feriehus el.l. i Sverige?

Kan du spørre politiet om de kan etterforske aktuelle feriehus i Sverige?
Citera
2023-01-13, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Kan du spørre politiet om de kan etterforske aktuelle feriehus i Sverige?
Hvorfor?
Jeg tror ikke at GM er så dum at han fraktet AE til sitt eventuelle feriehus i Sverige dersom det er det du tenker.
Citera
2023-01-13, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Det som taler imot er bensin regningen. Men det var kanskje full tank på bilen han stjal ?

Hvilken andre måter kan han ha utført dette på billigst mulig vis ? Noe sier meg at han ikke kan ha fraktet AEH langt fra Sloraveien og at det som ventet også var billigst mulig.
Enig i at det høres mest sannsynlig ut at AE ikke ble fraktet over lange avstander.
Jeg tenker på dette med om GM kanskje brukte sin egen bil (se tillegg i forrige innlegg). Kanskje GM straks etter å ha fraktet AE til et planlagt sted (kort vei fra Sv4), kjørte alene (som om ingen ting hadde skjedd) en rute som han ofte kjører (som feks til et eventuelt feriested i Sverige). GM som er glad i billige innkjøp sparte kanskje i så fall mye penger på mat og bensin i Sverige?
En GM med mye fritid? En selvstendig næringsdrivende eller en pensjonist( )?

Citat:
Jeg forstår.
Det med Sverige er en mulighet.
Jeg tenkte på at GM kan ha bevegd seg over korte avstander og i korte tidsperioder for å ta ned risiko, men det kan like gjerne være slik at GM følte seg så trygg på å ikke bli tatt at han ikke hadde noe problem med å kjøre en eventuelt stjålet bil over lange avstander.

Kanskje GM har et feriehus el.l. i Sverige?
Kanskje GM på forsvinningsdagen kjørte noen av de strektningene som han ofte kjørte (som feks fra og/eller til Sverige og med egen bil)?

Den bilmodellen TH hadde på den tiden; bruker den sparsomt med drivstoff?
GM velger billige løsninger og det kan derfor i så fall tenkes at GM hadde en slik bil.
Senast redigerad av z-z-z 2023-01-13 kl. 21:53.
Citera
2023-01-13, 21:53
Medlem
Mye kjøring hit og dit for å få kabalen til å gå opp. Langt og dyrt blir det også, ikke akkurat billig som man snakker om.
Citera
2023-01-13, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Mye kjøring hit og dit for å få kabalen til å gå opp. Langt og dyrt blir det også, ikke akkurat billig som man snakker om.
Kan du si det til alle som grensehandler og si det til nordmenn som har spart mye penger på mat m.m. når de har feriert i Sverige?
Citera
2023-01-13, 22:02
Medlem
Ser flere muligheter for at Politiet ikke har gjennomført gjennomlesing og signering av avhøret (enda), f.eks:

* De ønsker ikke at dette skal bli et offisielt dokument i saken fordi de mener opplysningene er oppkonstruerte, men forsvaret til andre siktede kan bruke dette i evt. rettssak.

* De finner opplysningene interessante og ønsker å sjekke ut noen av opplysningene først og deretter fortsette/avslutte avhøret.
Citera
2023-01-13, 22:05
Medlem
Citat:
Kan du si det til alle som grensehandler og si det til nordmenn som har spart mye penger på mat m.m. når de har feriert i Sverige, du som forstår noe som andre ikke forstår?

Var det ikke GM du skrev om da, han som du hevdet kjørte langt av gårde til et feriehus i Sverige.
Denne tråden handler jo ikke om alle andre eller nordmenns handle- og ferievaner over grensen...
Citera
2023-01-13, 22:06
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Kan du si det til alle som grensehandler og si det til nordmenn som har spart mye penger på mat m.m. når de har feriert i Sverige?

så gränshandlare och semesterfirare utomlands kan jämföras med ett hustrumord i Lørenskog...
Citera
2023-01-13, 22:07
Medlem
Citat:

Det er bare fantasien din som sier at plottet måtte være superbillig, hva vet du om det? Null og nada.
Citera
2023-01-13, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg

Med tanke på GM-profilen som du skrev om: Hvis det var billige eller gratis handleturer med buss til Sverige fra der GM bodde, kanskje han ofte var passasjer på slike turer? Kanskje politiet finner GM om de nøster litt i dette?
Kanskje GM til og med hadde en deltidsjobb der han var sjåfør på slike reiser?

Har politiet laget en GM-profil som de har offentliggjort?
Senast redigerad av z-z-z 2023-01-13 kl. 22:12.
Citera
2023-01-13, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det er bare fantasien din som sier at plottet måtte være superbillig, hva vet du om det? Null og nada.
Følger du i det hele tatt med i saken ? Alt vi vet GM gjorde var billig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in