Citat:
Ursprungligen postat av
OleStoltenberg
Det som taler imot er bensin regningen. Men det var kanskje full tank på bilen han stjal ?
Hvilken andre måter kan han ha utført dette på billigst mulig vis ? Noe sier meg at han ikke kan ha fraktet AEH langt fra Sloraveien og at det som ventet også var billigst mulig.
Enig i at det høres mest sannsynlig ut at AE ikke ble fraktet over lange avstander.
Jeg tenker på dette med om GM kanskje brukte sin egen bil (se tillegg i forrige innlegg). Kanskje GM straks etter å ha fraktet AE til et planlagt sted (kort vei fra Sv4), kjørte alene (som om ingen ting hadde skjedd) en rute som han ofte kjører (som feks til et eventuelt feriested i Sverige). GM som er glad i billige innkjøp sparte kanskje i så fall mye penger på mat og bensin i Sverige?
En GM med mye fritid? En selvstendig næringsdrivende eller en
pensjonist(

)?
Citat:
Ursprungligen postat av
z-z-z
Jeg forstår.
Det med Sverige er en mulighet.
Jeg tenkte på at GM kan ha bevegd seg over korte avstander og i korte tidsperioder for å ta ned risiko, men det kan like gjerne være slik at GM følte seg så trygg på å ikke bli tatt at han ikke hadde noe problem med å kjøre en eventuelt stjålet bil over lange avstander.
Kanskje GM har et feriehus el.l. i Sverige?
Kanskje GM på forsvinningsdagen kjørte noen av de strektningene som han ofte kjørte (som feks fra og/eller til Sverige og med egen bil)?
Den bilmodellen TH hadde på den tiden; bruker den sparsomt med drivstoff?
GM velger billige løsninger og det kan derfor i så fall tenkes at GM hadde en slik bil.