Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Det pågår fortfarande strider i Soledar men det mesta tyder på att Ryssland ockuperar ruinhögen.
Det är förmätet av mig att kritisera hur Ukraina försvarade staden.
Men jag har gjort den iakttagelsen att det inte blir riktigt bra när ukrainska styrkor sitter som sitting ducks och väntar på attacker.
När ryska bögstyrkor laddar upp anser jag att man måste störa denna uppladdning mer. Man måste alltså bedriva en rörligare krigföring enligt israelisk modell. Överkommandot borde vara judiskt....ja jag skämtar men ni förstår nog vad jag menar.
Angripa med Himars räcker ju inte alls och flygstyrkorna är för små och svaga. Man måste utbilda "sturmabtailungen" i mycket större utsträckning och slå dom orörliga bögryssarna med fler attacker. Attackera mera, våga och vinn!
Som jag förstår det har Ukraina väl befästa värn som kan stå emot det mesta.
Wagner använder ett ganska cyniskt sätt att anfalla på. Skicka kanonmat - mobiks och kåkfarare - för att ta första smällen. Sedan kliver mer rutinerade och erfarna veteraner in.
Men det är otroligt svårt att få en uppfattning om hur sådan här krigföring går till.
Som många andra har sagt så måste väst löpa hela linan ut och skicka mer av allt för att Ukraina ska få ett övertag, annars har vi många år av krig framför oss med stillastående linjer som vi har sett nu de senaste månaderna för även ryssarna förbrukar enorma mängder vapen och ammunition.