2023-01-13, 14:16
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Jag kan svara dig då jag genomfört lumpen under det sista årtiondet Sovjet var ett hot med kapprustning och kränkningar av U-båtar och flygplan. Sen var jag verksam i sveriges försvarsindustri under 90talet, då var det i princip inga hot alls så man ägnade mycket tid att avveckla svenskt försvar. Förekom vad jag vet inga kärnvapenhot alls då; Kom väl in senare med Irans mullor, Nord Korea och Putin.
Men du visar helt öppet här din okunskap vilket visar sig även i de allmänna diskusionerna gällande rysslands gränser och var det är lokaliserat på jordklotet.
Uppenbarligen så skall man ta allt du sprider med en vagnslass salt.

Precisera dig. Vilken okunskap.
Citera
2023-01-13, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Kvittar hur många gånger man förklarar för dig tydligen. Hejdå

Vad förklarar du? Och varför förklarar du saker för folk här? Tror du på något sätt att du är här för att upplysa folk om din övertygande allsmäktiga tro på att världen existerar pågrund utav antalet mossiga akademiker som kan uttrycka funderingar på de mest suspekt tvetydiga sätt? Jag ser inte riktigt din roll i detta om jag skall vara ärlig. Och ännu mindre ser jag anknytningen till kriget i Ukraina via den heller.

Det är lite som att du försöker framhäva dig själv genom att missa målet medvetet konstant. Det handlar inte om ukrainas statsbudget, det handlar inte om vad de kanske kunde varit om de bara hade gjort som du förmodar hade varit bäst och ännu mindre handlar det om att sätta USA på kartan i ett krig som uteslutande utförs och initierats utav Ryssland. Allt annat är blaha och sorglig ensamhet från en akademiskt förstörd drömmare
Citera
2023-01-13, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Precisera dig. Vilken okunskap.
Att sovjet hotade med kärnvapen under 90 talet, frågetecken om Ukraina tillhörde Europa och okunskapen att Ryssland och Ukraina inte är delstater i en union(Vilket krävs om det skall kallas inbördeskrig). Kan ta fler liknelser men det är vad du bevisat i den senaste komunikationen.
Citera
2023-01-13, 14:22
Medlem
Citat:
Detta var i led med diskussionen att Ryssland anfaller ett land i Europa. Jag sa att ett europeiskt land anfaller ett annat likt inbördeskrig.

Jaha? Och eftersom att jag läste ditt orginalinlägg så bringas inget an annat än att du svävade iväg och försökte få det till att vara ett inbördeskrig i EUROPA. Som att det spelar roll överhuvud taget, men ännu mindre överskyler det faktumet att det är RYSSLAND som har initierat och fortfarande håller det kriget i liv. Då kan man ju undra varför du inte är besviken på dem eftersom att du nu efterfrågar fred så mycket?
Citera
2023-01-13, 14:23
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Ryssland har redan mer eller mindre ockuperat Transnistrien.

"Transnistrien är en autonom region i Moldavien, belägen mellan floden Dnestr och Ukraina. Transnistrien förklarade sig 1990 självständigt från Moldavien, som dock fortsatt endast såg Transnistrien som en autonom region inom landet. Transnistrien får ekonomiskt och militärt bistånd av Ryssland. Wikipedia"
Citera
2023-01-13, 14:24
Medlem
Citat:
Nej du har såklart fel i detta..

Jaså? Och på vilket sätt har jag fel om jag får fråga? Kanske du kan upplysa om vart felet ligger?
Citera
2023-01-13, 14:25
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Jaha? Och eftersom att jag läste ditt orginalinlägg så bringas inget an annat än att du svävade iväg och försökte få det till att vara ett inbördeskrig i EUROPA. Som att det spelar roll överhuvud taget, men ännu mindre överskyler det faktumet att det är RYSSLAND som har initierat och fortfarande håller det kriget i liv. Då kan man ju undra varför du inte är besviken på dem eftersom att du nu efterfrågar fred så mycket?

Därför jag inte tror att de kommer ge sig. Den snabbaste och skonsammare lösningen är förhandling med ryssen.
Citera
2023-01-13, 14:28
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Därför jag inte tror att de kommer ge sig. Den snabbaste och skonsammare lösningen är förhandling med ryssen.

Man förhandlar inte med tjuvar, mördare och våldtäktsmän!

Den snabbaste lösningen för att skona människor är att dvärgen återkallar sina nollor.
Citera
2023-01-13, 14:33
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Man förhandlar inte med tjuvar, mördare och våldtäktsmän!

Den snabbaste lösningen för att skona människor är att dvärgen återkallar sina nollor.

Jaaaaa. Men det kommer ju inte hända. Inse det nu och försök diskutera en annan tänkbar lösning. Idiot
Citera
2023-01-13, 14:37
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Jaaaaa. Men det kommer ju inte hända. Inse det nu och försök diskutera en annan tänkbar lösning. Idiot

Mörda Putler skulle ju kunna vara ett snabbt avslut på kriget, kanske dom ryska familjerna borde tänka på innan Putler skickar in fler av deras släktingar till att dö.
Citera
Medlem
Citat:
Ok. Vad pekar på det och varför? Säger inte emot men utveckla

För då får de ytterligare kontroll längs kustremsan i Svarta havet.
Citera
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Vem är det menar du? Ziggen?
Jag sa att Ukraina hyser enormt med Nazzar. Dessa Nazzar som nu strider gör det inte för Ziggen. Han är tillsatt av väst, och ukrainarna strider för Ukraina.

I den här tråden så har jag gjort en mental notering om att du är en av rysstrollen. (Jag har en lista på Google dokument om jag ska vara helt ärlig) Med det sagt och för diskussionens skull. När du hävdar att Ukraina är enormt fyllt av Nazister, kan du objektivt backa upp det påståendet? På något sätt måste du mäta och jämföra för att komma till den slutsatsen, jag är intresserad utav hur du gör det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in