Citat:
Ursprungligen postat av
BerraSWE
Det förefaller rimligt att RN slår ihjäl JA om han ville tysta eventuella vittnen.
Dom två verkar ju ha varit "polare".
JA kanske var den enda med samvete.
Frågan är om MGL verkligen kunde leva med en sådan uppgift om han var vittnet/fantombilden och varför han i såna fall höll tyst.
Mycket möjligt att drognätverket var betydligt större på den tiden, idag har dom flesta av gubbarna gått i pension. Tor var nog den äldsta i gemet.
De intressanta frågorna för mig i detta gamla mordfallet beträffande Hemmansägaren Tor Öb*rg är i första hand.
1. ) Av vilken anledning och orsak, bringades Hemmansägaren Tor Öb*rg om sitt liv, och då, någon gång vid eftermiddagstiden under Tisdagen den 31:e Maj året 2005 ?
2. ) Hur, och på vilket sätt, som Hemmansägaren Tor Öb*rg bragtes om sitt liv ?
3. ) Av vilken anledning samt orsak dödsmisshandlades den då 19-åriga pojken J*mmy Aldr*n inom sin egen lägenhet på Joh*nneDalsv*gen cirka 7 till 8 timmer efter det, att Hemmansägaren Tor Öb*rg och G*rd Vikl*nd hade blivit brutalt ihjälslagna på Hemmansgården belägen på Br*ttås 15 ?
4. ) Vad var den egentliga orsaken till att en, eller två gärningspersoner högg av J*mmy Aldr*n:s näsa och sedan placerade näsan vid sidan av hans då avlidna kropp ?
5. ) Varför, och av vilken anledning, injicerade en av gärningspersonerna en toxisk överdos av ett narkotikum i pojken J*mmy Aldr*n:s kropp och blodomlopp ?
Nu tycker åtminstone jag, att det är dax att se på de gamla morden i Br*ttås ur helt nya perspektiv och för att sålunda eventuellt kunna räta ut vissa frågetecken som redan från första början kroknat och har fortfarande inte kunnat rätats ut.
6. ) Dotter till den före detta Hemmansägaren Tor Öb*rg är också ett mycket intressant kort i leken att bolla med, lite fram och tillbaka. Jag misstänker själv att B*rbror Öb*rg inte tidigare har delgivit polisväsendet allt som hon kände till beträffande dubbelmordet som ägde rum på Hemmansgården Br*ttås 15.
Mvh/
@JokerMannen