2023-01-13, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigmaMale
Jag tror anledningen till att många män växer upp med skeva föreställningar om kvinnor är dels för att vi lyssnar för mycket på vad kvinnor säger istället för att observera deras faktiska beteende. Något som också spelar roll är hur kvinnor porträtteras som logiska och moraliskt ofelbara i media/popkultur. Man tror att en god gärning kan vinna en kvinnas kärlek, men sedan möts man av verkligheten där kvinnor skickar kärleksbrev till seriemördare som sitter i fängelse. Reaktionen från vanliga män på denna "disconnect" mellan idéer och verklighet blir att man antingen förnekar verkligheten (bluepill) eller hatar kvinnor (blackpill).

Eller så är man redpillad och tycker som jag beskrivit i otaliga svar i tråden samt i trådstarten?

Ju mer jag avskyr kvinnor och spelar extra "svår" och ointresserad ju mer vill dom ha mig. Den matematiken är svår att ta in för någon som inte är redpilled
Citera
2023-01-13, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
https://www.instagram.com/p/CnSpPnaIfGC/

När ska kvinnor som kollektiv grupp erkänna att makt, status och pengar är viktigare än personliga attribut när det kommer till partner? Att vara snäll är underordnat?
Varför lär vi inte våra unga pojkar att jaga efter makt, status och pengar när snälla män ändå inte får partner eftersom kvinnor är ultraradikalt ytliga och bara vill åt status makt och pengar?

Jag hoppas få bevittna den totala lögnen skåda ljuset i framtiden när kvinnor som kollektiv grupp blir uthängda för detta enorma hyckleri som plågat män i årtioden.

Kvinnor är mycket mer ytliga, irrationella, falska och oetiska än män - alla kategorier.

En man med makt och pengar kan hitta en kvinna som har en bra insida och falla i kärlekens tunnel.
En kvinna med makt och pengar kan inte hitta någon som är lägre ner i socio hiearkin ens...
Läs: https://en.wikipedia.org/wiki/Hypergamy

Inte nog med att de är djupt oetiska i sitt val av partners tänkte jag snabbt skapa en lista över saker dom är sämre än män på som kollektiv:

* Sporter, finns det någon sport kvinnor är bättre än män?
* Träning, fysiskt sämre rustade men sämre på i princip allting som går att utföra i världen.
* Humor, alla de bästa komikerna är män och det är alltid en man som du vet som är roligast i din umgängeskrets.
* Jobb, inom alla branscher är det män som är i toppen.
* Högre neuroticism inom big 5, tendens till att uppleva negativa tankar som är kopplat till allt negativt i livet. (Frånvaro från jobb, sämre uppfostran, tråkigare person, SSRI missbruk, mer sjuk på alla sätt)

Jag kan inte komma på något kvinnor är bättre än män på? De bästa kockarna i världen är bevisligen män. Det finns knappt någon kvinna som har ett egen matprogram eller är stjärnkock för den delen.
Män är mer kreativa på alla möjliga mått mätta.

Artister? Konstnärer? Alla kända konstnärer är män i princip.

Här har vi en typisk kvinna som nu blivit ihop med en bunt pengar:
Bara den här synen på stan i verkligheten är overklig. Du hade aldrig sett en kvinna vara ihop med en sån här man irl om han inte har pengar och makt.

Här är en bättre bild på dom:
https://preview.redd.it/3bna6e4gguw41.jpg?auto=webp&231358c2

Vad är kvinnor bättre då tänker ni, prata känslor kanske?
Världens bästa Psykologer alltså? Alla män. Titta på h-score professorer inom psykologi och särskilt klinisk- män män män.

SERIÖS Fråga, vad är kvinnor bättre än män på egentligen? Jag kan inte hitta något.

Du verkar ha missat att en kvinna bar på dig i 9 månader. Under den här perioden avstod hon alkohol, droger och nikotin för att du skulle bli en hel och frisk människa. De sägs att förlossningssmärtor är bland det värsta man kan uppleva. Va lite ödmjuk, ok?

Kvinnor och män är skapta för varandra inte för att det ena könet ska dominera det andra.
Att det finns biologiska skillnader är just för att komplettera varandra.
Kvinnor är definitivt bättre föräldrar generellt i det avseendet att de knyter an med barnen, och vad är viktigare än det egentligen?!
Citera
2023-01-13, 08:42
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Jag har ju ärligt talat lite svårtatt förstå resonemanget att nått är skräp bara för att den inte är bäst faktiskt.

Det gör liksom dig till lika mkt skräp som kvinnor i allmänhet och det finns liksom hur många kvinnor som helst som är bättre än mig på typ det mesta, vet inte om jag är skräp för det.

Släpp det svartvita tänket en smula säger jag, det är fullt möjligt att vara asbra på nått utan att va bäst liksom.

Haha ja det är inte konstigt att efterföljande generationer har problem med kvinnor, de väljer ju äldre män istället.
Självömkande jävla fjantar, de tror att det finns något faktiskt värde i att vara fysiskt bäst. Eller intelligens, eller vad det nu är. Mår man bättre av att vara ”elit”? Är elitism syftet med livet?

Inte för att dessa jävla incels hör till någon form av elit, även det är det tidigare generationer som står för……

Pojkar, acceptera att eran mor daltade sönder er, er olycka beror inte på kvinnor utan eran inneboende undergivenhet i livet. Det resulterar i att ni måste försöka förminska kvinnor.

Nej, tacka livet för alla underbara kvinnor vi har i kring oss, oavsett om jag bänkar mer, och för all del ska de ha samma lön som jag, oavsett om jag har ork att stanna längre på jobbet, för de flesta av dom besitter ovärdeliga egenskaper man inte kan mäta med instrument.

Om män är så jävla underbara, varför är ni fortfarande på jakt efter kvinnor? Börja knulla varandras blekfeta kroppar istället, lev i harmoni bakom vinklade persienner. Bögar från 60-70-80 tal bär på fler maskulina egenskaper än er ”moderna män”
Citera
2023-01-13, 08:46
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccraigg
Du verkar ha missat att en kvinna bar på dig i 9 månader. Under den här perioden avstod hon alkohol, droger och nikotin för att du skulle bli en hel och frisk människa. De sägs att förlossningssmärtor är bland det värsta man kan uppleva. Va lite ödmjuk, ok?

Kvinnor och män är skapta för varandra inte för att det ena könet ska dominera det andra.
Att det finns biologiska skillnader är just för att komplettera varandra.
Kvinnor är definitivt bättre föräldrar generellt i det avseendet att de knyter an med barnen, och vad är viktigare än det egentligen?!

Är du säker på det? Kan ju vara fosterskador som lett till vad du nu läser.
Citera
2023-01-13, 08:47
Medlem
Core.s avatar
F.ö fattar jag inte exemplet i TS, hon är smal och han är knubbig, i övrigt är inte hon på något sätt över hans nivå? Hon var ju inte en nackvridare direkt
Citera
2023-01-13, 08:48
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

När ska kvinnor som kollektiv grupp erkänna att makt, status och pengar är viktigare än personliga attribut när det kommer till partner? Att vara snäll är underordnat?
Varför lär vi inte våra unga pojkar att jaga efter makt, status och pengar när snälla män ändå inte får partner eftersom kvinnor är ultraradikalt ytliga och bara vill åt status makt och pengar?

Jag hoppas få bevittna den totala lögnen skåda ljuset i framtiden när kvinnor som kollektiv grupp blir uthängda för detta enorma hyckleri som plågat män i årtioden.

Kvinnor är mycket mer ytliga, irrationella, falska och oetiska än män - alla kategorier.

En man med makt och pengar kan hitta en kvinna som har en bra insida och falla i kärlekens tunnel.
En kvinna med makt och pengar kan inte hitta någon som är lägre ner i socio hiearkin ens...
Läs: https://en.wikipedia.org/wiki/Hypergamy

Inte nog med att de är djupt oetiska i sitt val av partners tänkte jag snabbt skapa en lista över saker dom är sämre än män på som kollektiv:

* Sporter, finns det någon sport kvinnor är bättre än män?
* Träning, fysiskt sämre rustade men sämre på i princip allting som går att utföra i världen.
* Humor, alla de bästa komikerna är män och det är alltid en man som du vet som är roligast i din umgängeskrets.
* Jobb, inom alla branscher är det män som är i toppen.
* Högre neuroticism inom big 5, tendens till att uppleva negativa tankar som är kopplat till allt negativt i livet. (Frånvaro från jobb, sämre uppfostran, tråkigare person, SSRI missbruk, mer sjuk på alla sätt)

Jag kan inte komma på något kvinnor är bättre än män på? De bästa kockarna i världen är bevisligen män. Det finns knappt någon kvinna som har ett egen matprogram eller är stjärnkock för den delen.
Män är mer kreativa på alla möjliga mått mätta.

Artister? Konstnärer? Alla kända konstnärer är män i princip.

Här har vi en typisk kvinna som nu blivit ihop med en bunt pengar:
Bara den här synen på stan i verkligheten är overklig. Du hade aldrig sett en kvinna vara ihop med en sån här man irl om han inte har pengar och makt.

Här är en bättre bild på dom:
https://preview.redd.it/3bna6e4gguw41.jpg?auto=webp&231358c2

Världens bästa Psykologer alltså? Alla män. Titta på h-score professorer inom psykologi och särskilt klinisk- män män män.

SERIÖS Fråga, vad är kvinnor bättre än män på egentligen? Jag kan inte hitta något.

1. Män är långt mer ytliga än kvinnor, utseendefixeringen vid val av partner är brutal. Det framgång tydligt bland annat här på forumet.
Jisses, män blir till och med så kallade incels för att de har fantasikrav på kvinnors utseende. Verkar vara nästintill det enda som är viktigt.

2. Vad spelar kollektivet för roll när vi pratar om prestationer? Det är knappast kollektivet män eller kvinnor som har nytta av enskilda individers styrkor.

3. Patetiskt inlägg rent allmänt, det osar offerkofta och mindervärdeskomplex lång väg.
Citera
2023-01-13, 08:48
Medlem
Citat:
Du verkar ha missat att en kvinna bar på dig i 9 månader. Under den här perioden avstod hon alkohol, droger och nikotin för att du skulle bli en hel och frisk människa.
I TS fall var det kanske inte så?
Citera
2023-01-13, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Är du säker på det? Kan ju vara fosterskador som lett till vad du nu läser.

Ah jag började faktiskt fundera på det i efterhand.

Citat:
Ursprungligen postat av Tjocksmocksjocke
I TS fall var det kanske inte så?

Uppenbarligen inte.
Han är bara sur för att ingen swipar höger, så nu ska han bli nån patetisk kvinnohatare.
Citera
2023-01-13, 08:50
Medlem
Citat:
Ah jag började faktiskt fundera på det i efterhand.

Så din tes är du förlorade debatten mot någon du tror har fått fosterskador, säger mycket om din nivå då.
Citera
2023-01-13, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Så din tes är du förlorade debatten mot någon du tror har fått fosterskador, säger mycket om din nivå då.

Kul att incelriddarna backar upp varandra.
Härligt!
Citera
2023-01-13, 08:52
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
När ska kvinnor som kollektiv grupp erkänna

Exakt hur gör man ett erkännande som "kollektiv grupp"?

Citat:
att makt, status och pengar är viktigare än personliga attribut när det kommer till partner? Att vara snäll är underordnat? /.../ djupt oetiska i sitt val av partners

Exakt vad är det som är "oetiskt" med att välja en man med resurser framför någon som är "snäll"?

Citat:

De allra flesta män brukar väl ändå få en partner till slut?

Citat:

Baserat på vad? Hur mäter man detta? Om vi t ex tar "oetiska" så kan man snabbt konstatera att den överväldigande majoriteten av brott begås av män. Och är det något som är oetiskt så är det väl att begå brott?

Citat:
Jag kan inte komma på något kvinnor är bättre än män på?

Empati. Tålamod. Känslomässig kontakt. Inredning. Avsugningar. Barnskötsel. Familjeorganisation. Vill du ha fler?

Citat:
De bästa kockarna i världen är bevisligen män.

Om du vill prata specifikt om mat är det väl ändå mer relevant att prata om hur bra den genomsnittlige mannen/kvinnan är, om målet är att bedöma vilket köns om är bäst? Vad spelar det för roll vem som är bäst i den yttersta eliten?

Citat:

Återigen, om målet är att bedöma vilket kön som är bäst på något: Vad spelar det för roll vem som är bäst i den yttersta eliten? Det enda relevanta måttet måste väl vara genomsnittsfärdigheten? Blir du bättre på schack för att Magnus Carlsen existerar?
Citera
2023-01-13, 08:53
Medlem
Citat:
Kul att incelriddarna backar upp varandra.
Härligt!

Du har missat allt, det är simps som är incels, de föraktas av kvinnor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in