Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
Hvis denne tyrkersicilianeren skulle ha noe å fare med (som jeg dessverre ikke tror riktignok), så
er jo hans inntreden i saken et sølvfat til TH og familien med tanke på mulig renvaskelse.
Han sier i følge Dagbladet rett ut at han har løsningen på forsvinningsgåten, og at det er
en kidnapping som gikk skeis. Hvis familien Hagen ikke imøtekommer denne muligheten, så vet ikke jeg.
Det tror ikke jeg heller.
Slik jeg forstår det så var ikke Tyrkeren til stede i S4 selv da AE angivelig ble bortført. Så Tyrkeren kan ikke vitne om
noe han selv har sett, dermed reduseres verdien av vitneutsagnet.
Tyrkeren skal ha fortalt detaljer han har hørt av andre. Da kommer det an på hvem disse
andre er, om det er personer som selv var til stede i S4, eller, om de har hørt detaljene fra
atter andre igjen.
Hvis Tyrkerens fortelling mot all formodning skulle vise seg å ha sanne detaljer som stemmer med politiets etterforskningsresultater, så ville et slikt vitnemål kunne gi gjennombrudd i etterforskningen.
Det er ikke mye som tyder på det her. Enten Tyrkeren har hørt åpne rykter som mange andre også har hørt, eller, Tyrkeren har blitt gitt fortrolig og eksklusiv informasjon fra kilder han stoler på, så kan Tyrkeren ha feilvurdert sannhetsgehalten av informasjonen eller ryktene.
For meg ser det ut som om Tyrkeren er kjøpt og betalt av Tom Hagen. Hensikt, forsinke etterforskningen og forsinke en tiltale mot Tom Hagen.