2023-01-13, 01:29
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Hvis TH ønsker at Dagbladet skal få mer oppmerksomhet må han bryte tausheten og gi et større intervju med innhold. Det er jo en mulighet, så får VG ta seg av gravejournalistikken. Eller familien kan bruke Dagbladet til å komme med et tydelig budskap med bønn om et svar på hva som har skjedd med AE. Det er rart de ikke benytter seg av den muligheten når pressefolk er mer enn villig til å formidle et budskap. I stedet har de brukt mediene på helt andre ting enn AE, stort sett for å komme TH til unnsetning. Enten det dreier seg om å imøtegå vitneutsagn som taler AE sin sak eller kritisere politi og etterforskning som jobber for AE. Det virker å være mindre fokus på AE av en eller annen grunn.

Godt du har litt medieerfaring, enten det er lokalt eller regionalt. Så får vi se om TH eller familien stiller opp i media snart. Mulighetene er der.

Hvis denne tyrkersicilianeren skulle ha noe å fare med (som jeg dessverre ikke tror riktignok), så
er jo hans inntreden i saken et sølvfat til TH og familien med tanke på mulig renvaskelse.
Han sier i følge Dagbladet rett ut at han har løsningen på forsvinningsgåten, og at det er
en kidnapping som gikk skeis. Hvis familien Hagen ikke imøtekommer denne muligheten, så vet ikke jeg.
Citera
2023-01-13, 01:29
Medlem
Tviler sterkt på at Tom Hagen, med eller uten familie, eller familien alene, vil stille opp i Dagbladet mer.

For å si det sånn, artikkelen om det kjøpte-og-betalte vitnet, kunne ha vært vinklet slik at det ble litt-mindre-åpenbart at vitnet er kjøpt og betalt.

Det er fakta vi vil ha.
Citera
2023-01-13, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Hvis TH ønsker at Dagbladet skal få mer oppmerksomhet må han bryte tausheten og gi et større intervju med innhold. Det er jo en mulighet, så får VG ta seg av gravejournalistikken. Eller familien kan bruke Dagbladet til å komme med et tydelig budskap med bønn om et svar på hva som har skjedd med AE. Det er rart de ikke benytter seg av den muligheten når pressefolk er mer enn villig til å formidle et budskap. I stedet har de brukt mediene på helt andre ting enn AE, stort sett for å komme TH til unnsetning. Enten det dreier seg om å imøtegå vitneutsagn som taler AE sin sak eller kritisere politi og etterforskning som jobber for AE. Det virker å være mindre fokus på AE av en eller annen grunn.

Godt du har litt medieerfaring, enten det er lokalt eller regionalt. Så får vi se om TH eller familien stiller opp i media snart. Mulighetene er der.
Hva er det du tror ? At GM skal fortelle hva han har gjort med AEH, hvis TH eller familien ber om det i media ?

At den første etterforsknings gruppens arbeid ikke var bra nok, var vel noe politiet selv var enig i og derfor satte en ny etterforskning gruppe på saken.

Dagbladet «I august tok den nye etterforskningsledelsen fatt i saken»
Senast redigerad av OleStoltenberg 2023-01-13 kl. 02:01.
Citera
2023-01-13, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hvis denne tyrkersicilianeren skulle ha noe å fare med (som jeg dessverre ikke tror riktignok), så
er jo hans inntreden i saken et sølvfat til TH og familien med tanke på mulig renvaskelse.
Han sier i følge Dagbladet rett ut at han har løsningen på forsvinningsgåten, og at det er
en kidnapping som gikk skeis. Hvis familien Hagen ikke imøtekommer denne muligheten, så vet ikke jeg.
Han har nok bare lest denne tråden. med 746 innlegg om saken på engelsk.

https://www.reddit.com/r/UnresolvedMysteries/comments/dnw0m0/wife_of_norwegian_billionaire_has_been_missing/
Senast redigerad av OleStoltenberg 2023-01-13 kl. 01:47.
Citera
2023-01-13, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

Det tror ikke jeg heller.

Slik jeg forstår det så var ikke Tyrkeren til stede i S4 selv da AE angivelig ble bortført. Så Tyrkeren kan ikke vitne om noe han selv har sett, dermed reduseres verdien av vitneutsagnet.

Tyrkeren skal ha fortalt detaljer han har hørt av andre. Da kommer det an på hvem disse andre er, om det er personer som selv var til stede i S4, eller, om de har hørt detaljene fra atter andre igjen.

Hvis Tyrkerens fortelling mot all formodning skulle vise seg å ha sanne detaljer som stemmer med politiets etterforskningsresultater, så ville et slikt vitnemål kunne gi gjennombrudd i etterforskningen.

Det er ikke mye som tyder på det her. Enten Tyrkeren har hørt åpne rykter som mange andre også har hørt, eller, Tyrkeren har blitt gitt fortrolig og eksklusiv informasjon fra kilder han stoler på, så kan Tyrkeren ha feilvurdert sannhetsgehalten av informasjonen eller ryktene.

For meg ser det ut som om Tyrkeren er kjøpt og betalt av Tom Hagen. Hensikt, forsinke etterforskningen og forsinke en tiltale mot Tom Hagen.
Citera
2023-01-13, 02:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det tror ikke jeg heller.

Slik jeg forstår det så var ikke Tyrkeren til stede i S4 selv da AE angivelig ble bortført. Så Tyrkeren kan ikke vitne om noe han selv har sett, dermed reduseres verdien av vitneutsagnet.

Tyrkeren skal ha fortalt detaljer han har hørt av andre. Da kommer det an på hvem disse andre er, om det er personer som selv var til stede i S4, eller, om de har hørt detaljene fra atter andre igjen.

Hvis Tyrkerens fortelling mot all formodning skulle vise seg å ha sanne detaljer som stemmer med politiets etterforskningsresultater, så ville et slikt vitnemål kunne gi gjennombrudd i etterforskningen.

Det er ikke mye som tyder på det her. Enten Tyrkeren har hørt åpne rykter som mange andre også har hørt, eller, Tyrkeren har blitt gitt fortrolig og eksklusiv informasjon fra kilder han stoler på, så kan Tyrkeren ha feilvurdert sannhetsgehalten av informasjonen eller ryktene.

For meg ser det ut som om Tyrkeren er kjøpt og betalt av Tom Hagen. Hensikt, forsinke etterforskningen og forsinke en tiltale mot Tom Hagen.
Jasså, kan du da forklare hvordan du kan være så sikker på at TH er skyldig? Dersom du overfører samme resonnement ift dine egne uttalelser om saken, så ligger du stygt til.

Du trenger ikke svare, for alle som ønsker at saken skal bli løst, klarer å se hvordan du vrir og vender på ting. Direkte løgner blir det, når du fremstiller din tro som fakta.

Oss imellom
Citera
2023-01-13, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
...

.
Hva slags resonnement er dette?

Det var vel navngitte personer tyrkeren ga opplysninger om, og det er da vel helt klart at disse opplysingene er verdifulle dersom det viser seg at disse navngitte personene er skyldige i forbrytelsen. Om de er skyldige kan jo politiet ved å etterforske finne bevis på at de er skyldige.
Citera
2023-01-13, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jasså, kan du da forklare hvordan du kan være så sikker på at TH er skyldig? Dersom du overfører samme resonnement ift dine egne uttalelser om saken, så ligger du stygt til.

Du trenger ikke svare, for alle som ønsker at saken skal bli løst, klarer å se hvordan du vrir og vender på ting. Direkte løgner blir det, når du fremstiller din tro som fakta.

Oss imellom

Jeg skjønner at sannheten er tung å svelge. Deg om det.

Alle som kan lese, forstår hva Dagbladet skrev her om dagen. At det er noen her inne på forumet som ikke har oppfattet det, er ikke mitt problem.

Citera
2023-01-13, 02:35
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest

Oss imellom

Er det ikke mulig for deg å la folk som tror TH er skyldig, tro det så mye de vil.

Du kommer jo mest med dårlige personangrep når andre skriver noe du ikke liker.

Du skrev nylig at du mener dette nye vitnet kan ha troverdig informasjon, så da kan
du vel heller argumentere for det, istedet for å spamme ned tråden med sure oppstøt.

Citera
2023-01-13, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z

Det var vel navngitte personer tyrkeren ga opplysninger om, og det er da vel helt klart at disse opplysingene er verdifulle dersom det viser seg at disse navngitte personene er skyldige i forbrytelsen. Om de er skyldige kan jo politiet ved å etterforske finne bevis på at de er skyldige.

Ja har han egentlig vitnet om noe som helst?
Citera
2023-01-13, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Ja har han egentlig vitnet om noe som helst?
"Overfor Dagbladet gjentar han flere detaljer han hevder å ha fått fra personer som var sentrale i det som skulle være en bortføring av da 68 år gamle Anne-Elisabeth Hagen. Detaljer om betaling, selve bortføringen, navn på involverte, beskrivelser av personer, og hva som skal ha gått galt under forsvinningen."
"Advokaten bekrefter videre det Øzturk forteller til Dagbladet, om at det i avhøret ble gitt flere konkrete opplysninger. Detaljer som Stende mener det bør være fullt mulig å etterforske videre for politiet.
- Det er snakk om navn på kjente kriminelle fra flere land som skal være involvert, informasjon om kjøretøy, kjørerute, bortføringen og annet. "
https://www.dagbladet.no/nyheter/tyrkisk-eks-agent-hevder-a-ha-losningen/78235364
Citera
2023-01-13, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z

Det er et resonnement som anvendes hver eneste dag, i politi og påtalemakt, i retten.

Et vitneutsagn har mye høyere bevisverdi dersom vitnet var til stede under hendelsen vitnet forteller om.

Å fortelle at man har hørt at noen har fortalt ett-eller-annet, kalles sladder. Vanligvis. Hearsay. På engelsk. Har tilnærmet null bevisverdi.

Kan allikevel sette politiet på riktig spor, dersom informasjonen er sann. Men da er det bevisene politiet kan bli ledet til, som blir avgjørende.

Dette burde ikke være vanskelig å forstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in