2023-01-12, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Har du en ide om hva det neste trekket blir?
En ørliten epost fra Motparten kanskje?

I likhet med tyrkeren er de for sent ute til alt og har vært det hele tiden.
Dødsbudskapet kommer de neppe til å levere.
Citera
2023-01-12, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Kanskje siktelsen mot RU henlegges.
Etter at det plutselig kom for dagen at det er tre siktelser er det nok også flere siktelser. Det ser da ut til at det i denne saken tas ut siktelser i etterforsknings øyemed ikke fordi noen virkelig har medvirket til noe som helst. Hensikten med alle siktelsene er å kunne drive etterforskningen videre. Fks. det er nødvendig å avlytte noen i saken, for å få dommeren medhold i det, sikter mann vedkommende for medvirkning til bortføring eller drap, uten at vedkommende har vært med på noe som helst.
Citera
2023-01-12, 23:59
Medlem
Citat:
Kanskje siktelsen mot RU henlegges.
Ja, og kanskje flere siktelser frafalles og nye personer eventuelt blir siktet i saken.
Citera
2023-01-13, 00:00
Medlem
Citat:
Har du en ide om hva det neste trekket blir?
En ørliten epost fra Motparten kanskje?

Epost om hva da? Hvor tar du det fra?
Citera
2023-01-13, 00:06
Medlem
Citat:
Ja, og kanskje flere siktelser frafalles og nye personer eventuelt blir siktet i saken.

Kanskje kun siktelsen til TH blir stående, alle andre siktelser henlegges. Så lar man tiden bidra med sitt.
Citera
2023-01-13, 00:12
Medlem
Citat:
Etter hva jeg har forstått, kan mann være hemmelig siktet og hemmelig ha fått utnevnt en advokat som skal ivareta dine interesser mens du er hemmelig siktet. Å da kan de vel også hemmelig frafalle siktelsen etter at du er ferdig behandlet. Skummelt å tenke på at mann kan ha vært siktet for både det ene og det andre uten at mann vet noe om det selv eller har noen som helst med siktelsen å gjøre.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2023-01-13 kl. 00:15.
Citera
2023-01-13, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Epost om hva da? Hvor tar du det fra?

Den kunne forsåvidt inneholde hva som helst den bare den evner å få politiets oppmerksomhet når den bedriver sin villeding.
Citera
2023-01-13, 00:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Etter at det plutselig kom for dagen at det er tre siktelser er det nok også flere siktelser. Det ser da ut til at det i denne saken tas ut siktelser i etterforsknings øyemed ikke fordi noen virkelig har medvirket til noe som helst. Hensikten med alle siktelsene er å kunne drive etterforskningen videre. Fks. det er nødvendig å avlytte noen i saken, for å få dommeren medhold i det, sikter mann vedkommende for medvirkning til bortføring eller drap, uten at vedkommende har vært med på noe som helst.
Pr dags dato, vet vi at det er totalt 4 siktede i saken. Dem ene (mannen i 20-årene), ble siktet allerede før saken ble offentliggjort.

Jeg tror også at det kan være flere som er siktet i saken.
Citera
2023-01-13, 00:19
Medlem
Citat:
Kanskje kun siktelsen til TH blir stående, alle andre siktelser henlegges. Så lar man tiden bidra med sitt.
Du mener, venter på at han dør og så sier saken henlegges da den mistenkte er død ?
Citera
2023-01-13, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Du kan ikke kjenne mediene særlig godt hvis du tror Dagbladet kommer til å dominere fremover.

Dagbladet har hverken ressursene eller den journalistikken som kreves for å dominere på krim.
Avisen har av åpenbare grunner valgt en helt annen profil som domineres av lettvinte clickbaits.

Det siste er nok kun din påstand. Jeg tror de kommer til å dominere denne saken en god periode fremover. Ikke krim under ett. Og da mener jeg nytt i saken.
Verdt å huske på at ca 80% (ett omtrentlig gjett) av VGs artikler om saken de siste årene har vært triste oppramsinger av gammelt nytt, kun vridd ordsalat nettopp i den mening som du tillegger Dagbladet. Clickbaits. Derav AP-, Liverpool-syndrom.
Akkurat medier har jeg litt erfaring med. Tro det eller ei. Faktisk vært min arbeidsplass halve livet mitt.
Citera
2023-01-13, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Du mener, venter på at han dør og så sier saken henlegges da den mistenkte er død ?

Nei tenkte mer på kjenn litt på den før man trår til verket.
Citera
2023-01-13, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Det siste er nok kun din påstand. Jeg tror de kommer til å dominere denne saken en god periode fremover. Ikke krim under ett. Og da mener jeg nytt i saken.
Verdt å huske på at ca 80% (ett omtrentlig gjett) av VGs artikler om saken de siste årene har vært triste oppramsinger av gammelt nytt, kun vridd ordsalat nettopp i den mening som du tillegger Dagbladet. Clickbaits. Derav AP-, Liverpool-syndrom.
Akkurat medier har jeg litt erfaring med. Tro det eller ei. Faktisk vært min arbeidsplass halve livet mitt.

Hvis TH ønsker at Dagbladet skal få mer oppmerksomhet må han bryte tausheten og gi et større intervju med innhold. Det er jo en mulighet, så får VG ta seg av gravejournalistikken. Eller familien kan bruke Dagbladet til å komme med et tydelig budskap med bønn om et svar på hva som har skjedd med AE. Det er rart de ikke benytter seg av den muligheten når pressefolk er mer enn villig til å formidle et budskap. I stedet har de brukt mediene på helt andre ting enn AE, stort sett for å komme TH til unnsetning. Enten det dreier seg om å imøtegå vitneutsagn som taler AE sin sak eller kritisere politi og etterforskning som jobber for AE. Det virker å være mindre fokus på AE av en eller annen grunn.

Godt du har litt medieerfaring, enten det er lokalt eller regionalt. Så får vi se om TH eller familien stiller opp i media snart. Mulighetene er der.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in