2023-01-12, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bur-q-ua12
Ser inte någon direkt koppling till ämnet.
Finns det inget mer än rykten?

Ja det finns det din dumma rövhatt. Annars hade jag inte skrivit det. Mamman har lagt upp massor av bilder med T Hamm*r på sin Facebook där hon lyfter honom till skyarna som person och ridlärare. Även bilder utanför hästsammanhang.

Självklart har det relevans här. Det var ju under perioden som Donia bodde hos familjen som de köpte in dyra privatlektioner av TH.
Pengar som de inte haft om de inte fått så mkt i arvode för att ha kommunens förtroende att t hand om fosterbarnen.

Under denna period glömde familjehemsmamman Donias läkartider. Men tiderna för privatlektioner för sin egen dotter med med TH glömdes icke.
Inte heller glömdes att ordna middagsbjudningar för vänner.

Allt medan Donia bokstavligen hade nekros i gomspenen och led något fruktansvärt. Luktade död i skolan enligt vittnen.

Så självklart har det relevans din fjant.
Citera
2023-01-12, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Känner honom. Eller kände. Visste inte att han åtalades för det. Han är ju gift? eller sambo med en mycket yngre tjej iaf. Dömdes han?

Finns massor om honom på nätet om du googlar. Jag har tyvärr inte tid att hjälp dig med det nu.
Citera
2023-01-12, 14:04
Medlem
Sitter båda två i häkte sedan åtal?

Båda är skrivna på en Blomsterhandel… som är stängd.
Enligt kartan ser inte adressen ut som den innehar några stallar, manege eller hästhagar.

Har de flyttat sin adress från det att de blev häktade?
Vad är den riktiga adressen till Hästgården?
Citera
2023-01-12, 14:07
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
Sitter båda två i häkte sedan åtal?

Båda är skrivna på en Blomsterhandel… som är stängd.
Enligt kartan ser inte adressen ut som den innehar några stallar, manege eller hästhagar.

Har de flyttat sin adress från det att de blev häktade?
Vad är den riktiga adressen till Hästgården?
Dem är inte häktade. Åklagaren har lagt ner förundersökningen så detta är ett enskilt åtal.
Citera
2023-01-12, 23:45
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverbjalkeJossan
Dråp är omöjligt men däremot vållande till annans död skulle utgången kunna bli vilket jag gissar på. Skall ju icke heller glömma att detta ärende är nedlagt x antal gånger av åklagare vilket samtliga berörda vet så klart.
Varför la dom ner det flera gånger?
Citera
2023-01-13, 00:10
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverbjalkeJossan
Dråp är omöjligt men däremot vållande till annans död skulle utgången kunna bli vilket jag gissar på. Skall ju icke heller glömma att detta ärende är nedlagt x antal gånger av åklagare vilket samtliga berörda vet så klart.

Vållande till annans död skall vara preskriberat om jag förstår rätt.

Grundtipset här måste vara friande dom. Tyvärr, för det råder knappast någon tvekan om att familjehemmet inte gjort det de skall och är medskyldiga till Donia Hassans död.
Citera
2023-01-13, 00:19
Medlem
Jag minns detta, en anhörig hade precis som Donia haft körtelfeber, vilken är en gräslig sjukdom. Svullna körtlar i halsen som nästan hindrade andningen, hög feber, risk för lunginflammation, extrem sjukdomskänsla, svaghet och yrsel. Specifikt kännetecken är en fruktansvärd andedräkt, ruttnande och variga delar i halsen vilket Donias fosterfamilj tolkade som att hon för att jäklas gömt matrester i sitt rum för att få det att lukta illa. Hon tvingades vara ”ute o promenera” med jättehög feber. Ingen tog henne till läkare när hon blev sämre. Min anhörig fick problem med levern, också vanligt vid körtelfeber. Det kan vara ett livshotande tillstånd. Donias mor flydde utomlands tidvis för att soc inte skulle ta även hennes andra dotter. Visst behövs verkligen soc, men i just detta fallet, (som vissa andra) gav de en dödsdom. Jag minns det som igår, all styrka till Donias familj. Pengahungriga idioter till fosterfamilj. Ibland blir allt fel, som i detta fall.
Senast redigerad av Soldanella 2023-01-13 kl. 01:03. Anledning: Stavfel
Citera
2023-01-13, 00:49
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Ja det finns det din dumma rövhatt. Annars hade jag inte skrivit det. Mamman har lagt upp massor av bilder med T Hamm*r på sin Facebook där hon lyfter honom till skyarna som person och ridlärare. Även bilder utanför hästsammanhang.

Självklart har det relevans här. Det var ju under perioden som Donia bodde hos familjen som de köpte in dyra privatlektioner av TH.
Pengar som de inte haft om de inte fått så mkt i arvode för att ha kommunens förtroende att t hand om fosterbarnen.

Under denna period glömde familjehemsmamman Donias läkartider. Men tiderna för privatlektioner för sin egen dotter med med TH glömdes icke.
Inte heller glömdes att ordna middagsbjudningar för vänner.

Allt medan Donia bokstavligen hade nekros i gomspenen och led något fruktansvärt. Luktade död i skolan enligt vittnen.

Så självklart har det relevans din fjant.

Det är helt otroligt att dom har klarat sig undan repressalier så länge.

Hur uppstår nekros i gomspenen?
Citera
2023-01-13, 01:15
Medlem
Sokolovas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soldanella
Jag minns detta, en anhörig hade precis som Donia haft körtelfeber, vilken är en gräslig sjukdom. Svullna körtlar i halsen som nästan hindrade andningen, hög feber, risk för lunginflammation, extrem sjukdomskänsla, svaghet och yrsel. Specifikt kännetecken är en fruktansvärd andedräkt, ruttnande och variga delar i halsen vilket Donias fosterfamilj tolkade som att hon för att jäklas gömt matrester i sitt rum för att få det att lukta illa. Hon tvingades vara ”ute o promenera” med jättehög feber. Ingen tog henne till läkare när hon blev sämre. Min anhörig fick problem med levern, också vanligt vid körtelfeber. Det kan vara ett livshotande tillstånd. Donias mor flydde utomlands tidvis för att soc inte skulle ta även hennes andra dotter. Visst behövs verkligen soc, men i just detta fallet, (som vissa andra) gav de en dödsdom. Jag minns det som igår, all styrka till Donias familj. Pengahungriga idioter till fosterfamilj. Ibland blir allt fel, som i detta fall.

Jag minns det också som igår så jag gick in och svarade i den ursprungliga tråden:

(FB) 15 åring nekades hjälp, Tilläts dö ensam i fosterhem.
Citera
2023-01-13, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz

Det fanns en blogg som någon nära Donias familj hade skapat där det stod mer information om det hon drabbats av. Jag vet inte om den finns kvar. Där fanns även post mortembilder på Donia från familjens avsked av henne på bårhuset. (Det här var för åratal sedan, kanske något år eller två efter att Donia avled).
Citera
2023-01-13, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz

Läs Soldanellas inlägg här:

Citat:
Ursprungligen postat av Soldanella
Jag minns detta, en anhörig hade precis som Donia haft körtelfeber,
Citera
2023-01-13, 09:59
Medlem
SilverbjalkeJossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Varför la dom ner det flera gånger?

För att det inte fanns någon fråga om brottsmisstanke och åklagare har gång på gång valt att inte inleda någon förundersökning, detta är dock ett civilmål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in