Citat:
Ursprungligen postat av
DefactoAnarki
Tala om för oss hur vi ska få 100 % av alla män att sluta våldta så ska vi göra så.
För sanningen är att vi inte vet hur det ska gå till.
Vi vet bara hur vi själva sköter oss.
Och hur vi ger kvinnor råd att undvika farliga situationer.
Det här är ett genuint tillkortakommande vi har. Inget vi låtsas.
Så snälla. Upplys oss om hur vi faktiskt får dem att sluta så att ni kvinnor kan bete er hur ni vill sen utan att bli våldtagna.
Det kan jag ju självklart inte. Jag tänker att det inte heller är så jag läser denna tråd.
Jag upplever att många i denna tråd tycker att en kvinna som går på krogen eller är berusad näst intill får skylla sig själva.
Jag tycker att det är en tråd som uppmanar kvinnor att vara kyska, nyktra och täcka sig. Som inte ett endaste litet dugg respekterar att kvinnor faktiskt inte vill det.
Jag tycker att det är en tråd där män anser att de säger som det är. Som mästrar för kvinnor och talar nedvärderande.
Jag tycker att alla logiska argument bryts ner och feltolkas för att hela tiden leda in på spåret att de lösaktiga kvinnorna får skylla sig själva och lite sexuellt utnytjande får man tåla.
De flesta män är sjysta. Säg att 1% av männen är potentiella våldtäktsmän. För mig är det väldigt konstigt att 100 % av kvinnor ska ändra beteende för 1 % av männen. Det vore naturligare om du som man fokuserade på att ändra de svinen till män som våldtar.