Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-09, 15:12
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Varför postar du samma inlägg hundratals gånger från skribenten Barby ? Nu har du lagt det i SPOILER

Tack för ditt engagemang!!! Men nu är det faktiskt jag själv som bestämmer om jag ska posta och lägga något i en spoiler och inte du.

Både MAMMAN och pappan har helt uppenbart berusat sig i barnens åsyn. Det mindre barnet har dessutom hämtats och lämnats i skolan av sin storebror. Fundera du lite på varför dessa situationer uppstod (!)

Att enbart skuldbelägga C för allt detta för inte debatten framåt.

Även modern hade ett ansvar för sin alkoholkonsumtion (!)

Citat:
Som är klippt och klistrat lagt till och dragit i från
tror du vi andra i tråden inte kan läsa
fakta? .

Nej det tror jag inte. Det är bara att titta på hur några tokar (runt 5-6 haverister) gång på gång försökt få C att framstå som skyldig till barnfridsbrott trots att han är friad av dubbla domstolar. Försök få in det i din träskalle nån gång att han är friad.

Citat:
Du gillar kanske inte FAKTA?

Gillar du FAKTA?
C är fortfarande oskyldig till barnfridsbrott. C är dessutom oskyldig till de påståenden om "våldtäkt" som har grasserat i tråden. Acceptera detta och gå vidare nu.

Citat:
Här är i en av länkarna Barby klippt och klistrat lagt till och dragit i från. .

Stackars dig. Men fakta är: Barby får klippa bäst han/hon behagar. Det är inte upp till dig att bestämma detta.

Citat:
i vetskapen om att styvfadern när som helst kan ta till våld. Styvfadern har utsatt
Barnen X och X för psykisk misshandel.

Samma X och X lämnades abrupt tillsammans med två mindre syskon och dåvarande maken 2013 när modern gav sig av (utan att berätta något) till Malmö. Vad skulle du vilja klassa det som?

Citat:
Det finns starka anledningar att tro att styvfadern har varit inblandad i mammans försvinnande.

Grattis Sherlock, du har verkligen gått från klarhet till klarhet. Är det något mer du vill informera tråden om som C gjort sig skyldig till?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2023-01-09 kl. 15:17.
Citera
2023-01-09, 15:32
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
[Klipp]
Det är bara att titta på hur några tokar (runt 5-6 haverister) gång på gång försökt få C att framstå som skyldig till barnfridsbrott trots att han är friad av dubbla domstolar. Försök få in det i din träskalle nån gång att han är friad.
[Klipp]
Det är bara att titta på hur nån tok gång på gång försökt få C att framstå som oskyldig till mord trots att han är fälld av dubbla domstolar. Försök få in det i din träskalle nån gång att han är fälld.

See what I did?
Citera
2023-01-09, 17:09
Medlem
Citat:
Samtidigt borde du och resten av den lilla pöbeln inträden ACCEPTERA att C blev friad för barnfridsbrott i både tingsrätten och hovrätten samtidigt som han ej ens blev åtalad för våldtäkt (som några galningar i tråden hävdar att han gjort sig skyldig till)

Du din tok verkar dessutom inte känna till möjligheten av resning för C i HD, det är fullt möjligt att vi inte fått se dramats avslut utan att detta ligger en bit in i framtiden.

Jag ger blanka f**n i både våldtäkt och barnfridsbrott, han kunde inte dömas längre tid ändå. Huvudsaken är att han blev dömd till det längsta straffet på skalan. Läs nu högt för dig själv:HAN DÖMDES TILL LIVSTIDS FÄNGELSE + UTVISNING. Du är väl ändå inte så urbota dum så du tror att barnen någonsin mer vill se denne gamle tandlösa och kutryggade gubbe som dödade deras mamma? Eller, jo det är du.
Och jodå, jag om någon vet följderna på olika instanser. Jag lovar dig att HD inte kommer att ta upp detta fall. Han får varken resning där eller i byxan mer. Du får gärna kalla både mig och andra för tok, det bjuder jag på. Vi vet alla vid detta laget vem den största dåren är i tråden. 🤯 Att du går till attack så fort du tänker på kvinnor kan bara betyda att du är av samma skrot och korn som Crazy själv. Förvånar mig inte alls om det skapas en egen tråd om dig här i framtiden. Med det sätter jag punkt och adjö till dig. Måste kännas bedrövligt att det inte finns någon bot för dig. Torka dina tårar nu och ta på dig dumstruten.Du kanske kan brevväxla med din själsfrände??
(glöm för fasiken inte att rapportera detta inlägget också)
Citera
2023-01-10, 00:27
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Det är bara att titta på hur nån tok gång på gång försökt få C att framstå som oskyldig till mord trots att han är fälld av dubbla domstolar.

Ingen normal människa inbillar väl sig att en åklagare kommer att begära resning i HD för misstanken om barnfridsbrott som C trots allt friades för i både TR och HR men däremot så är chansen desto större att C kommer att lämna in en resningsansökan till HD eftersom det finns stora hål i utredningen.

Det kan inte sägas vara klarlagt hur, var, när och varför hans hustru avled eller om någon annan person kan vara inblandad.

Inte heller har TR och HR tagit hänsyn till omständigheterna kring parets destruktiva äktenskap. Även C har fått ta emot slag och provokationer av varierande art, det här fallet är en riktig soppa vars slut (med lite tur och skicklighet) kan avgöras i HD.
Citera
2023-01-10, 09:09
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BgrSyd
Jag ger blanka f**n i både våldtäkt och barnfridsbrott, han kunde inte dömas längre tid ändå. Huvudsaken är att han blev dömd till det längsta straffet på skalan. Läs nu högt för dig själv:HAN DÖMDES TILL LIVSTIDS FÄNGELSE + UTVISNING. Du är väl ändå inte så urbota dum så du tror att barnen någonsin mer vill se denne gamle tandlösa och kutryggade gubbe som dödade deras mamma? Eller, jo det är du.
Och jodå, jag om någon vet följderna på olika instanser. Jag lovar dig att HD inte kommer att ta upp detta fall. Han får varken resning där eller i byxan mer. Du får gärna kalla både mig och andra för tok, det bjuder jag på. Vi vet alla vid detta laget vem den största dåren är i tråden. 🤯 Att du går till attack så fort du tänker på kvinnor kan bara betyda att du är av samma skrot och korn som Crazy själv. Förvånar mig inte alls om det skapas en egen tråd om dig här i framtiden. Med det sätter jag punkt och adjö till dig. Måste kännas bedrövligt att det inte finns någon bot för dig. Torka dina tårar nu och ta på dig dumstruten.Du kanske kan brevväxla med din själsfrände??
(glöm för fasiken inte att rapportera detta inlägget också)
Instämmer!
Tyvärr är vissa så dumma att de inte fattar det själva. 🤷🏻‍♀️
Citera
2023-01-12, 01:13
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Ingen normal människa inbillar väl sig att en åklagare kommer att begära resning i HD för misstanken om barnfridsbrott som C trots allt friades för i både TR och HR men däremot så är chansen desto större att C kommer att lämna in en resningsansökan till HD eftersom det finns stora hål i utredningen.

Det kan inte sägas vara klarlagt hur, var, när och varför hans hustru avled eller om någon annan person kan vara inblandad.

Inte heller har TR och HR tagit hänsyn till omständigheterna kring parets destruktiva äktenskap. Även C har fått ta emot slag och provokationer av varierande art, det här fallet är en riktig soppa vars slut (med lite tur och skicklighet) kan avgöras i HD.
Problemet här är att du förnekar ett domslut från både TR och HR. Du vägrar acceptera domen och kränker offret. Du tycker dig veta vad som är rätt och fel. Vad du anser är totalt ointressant. Du skulle inte ens kunna acceptera samma dom från HD. Förstår att du inte mår bra. Hoppas du får hjälp med ditt trauma.
Citera
2023-01-12, 13:33
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monken1
Problemet här är att du förnekar ett domslut från både TR och HR. Du vägrar acceptera domen och kränker offret.

Vägrar acceptera domsluten? Det är ju du och vissa andra förvirrade stackare som vägrar att acceptera att C är friad för barnfridsbrott i dubbla domstolar. Ni får helt enkelt acceptera att han är oskyldig. Dessutom så hävdar vissa lågpannade individer i tråden att C har gjort sig skyldig till våldtäkt. Jag tror dessutom att det finns fler offer i denna soppa och det hela fick sin början när mamman utan ett ord övergav de fyra barnen och dåvarande maken 2013.

Citat:
Du tycker dig veta vad som är rätt och fel.

Det är då absolut inte rätt att byta lås på en gemensam bostad när paret fortfarande är gifta så att maken hamnar på gatan och får sova i bilen.

Citat:
Vad du anser är totalt ointressant.

Tack men du svarar ju nu? Du verkar inte må bra, hoppas att du får hjälp.

Citat:
Du skulle inte ens kunna acceptera samma dom från HD.

Hur vet du det? Nu vet dock inte vi vad utfallet kan bli i HD. Det finns en rad andra fall där de dömda fått resning i HD tack vare ny bevisning och nya omständigheter, ingen kan väl ha något emot att vi får reda på vad som egentligen hände?
Citera
2023-01-12, 16:39
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Vägrar acceptera domsluten? Det är ju du och vissa andra förvirrade stackare som vägrar att acceptera att C är friad för barnfridsbrott i dubbla domstolar. Ni får helt enkelt acceptera att han är oskyldig. Dessutom så hävdar vissa lågpannade individer i tråden att C har gjort sig skyldig till våldtäkt. Jag tror dessutom att det finns fler offer i denna soppa och det hela fick sin början när mamman utan ett ord övergav de fyra barnen och dåvarande maken 2013.

Det är då absolut inte rätt att byta lås på en gemensam bostad när paret fortfarande är gifta så att maken hamnar på gatan och får sova i bilen.

Tack men du svarar ju nu? Du verkar inte må bra, hoppas att du får hjälp.

Hur vet du det? Nu vet dock inte vi vad utfallet kan bli i HD. Det finns en rad andra fall där de dömda fått resning i HD tack vare ny bevisning och nya omständigheter, ingen kan väl ha något emot att vi får reda på vad som egentligen hände?
Har inga problem med att acceptera att C är friad för barnfridsbrott. Bryr mig inte om vad du anser om våldtäkt. Det väsentliga är att han är dömd för mord.
Lägg ner ditt ältande nu, det verkar vara en störning. Får du ingen uppmärksamhet hemma? Att kränka offret och nedvärdera andra skribenter tyder på att du inte är frisk. Du vet ju absolut inte vad som är rätt eller fel. Och vad du tror är totalt ointressant.
Citera
2023-01-12, 17:00
Medlem
Citat:
Har inga problem med att acceptera att C är friad för barnfridsbrott. Bryr mig inte om vad du anser om våldtäkt. Det väsentliga är att han är dömd för mord.
Lägg ner ditt ältande nu, det verkar vara en störning. Får du ingen uppmärksamhet hemma? Att kränka offret och nedvärdera andra skribenter tyder på att du inte är frisk. Du vet ju absolut inte vad som är rätt eller fel. Och vad du tror är totalt ointressant.

Exakt. Han är dömd till livstids fängelse och livstids utvisning, 24-25 år in en etta med järngardin innan Crazy ska hem till Polen.

Om en månad är Crazy glömd och ingen kommer att fälla några tårar för denna avart.

Att han inte blev dömd för barnfridsbrott och våldtäkt lämnade för övrigt en sur smak i munnen men inte något mer än det, rent straffmässigt så hade det inte spelat någon roll om han blivit dömd för dessa brott men såklart surt för sonen.
Citera
2023-01-12, 17:46
Medlem
monken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Exakt. Han är dömd till livstids fängelse och livstids utvisning, 24-25 år in en etta med järngardin innan Crazy ska hem till Polen.

Om en månad är Crazy glömd och ingen kommer att fälla några tårar för denna avart.

Att han inte blev dömd för barnfridsbrott och våldtäkt lämnade för övrigt en sur smak i munnen men inte något mer än det, rent straffmässigt så hade det inte spelat någon roll om han blivit dömd för dessa brott men såklart surt för sonen.
Instämmer! 👍
Citera
2023-01-12, 17:51
Avstängd
Citat:

Antyder du att han skulle vara bipolär?
Citera
2023-01-13, 03:04
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Ja just nu verkar han vara dömd för det ( men detta kan ändras i HD) men han i samma veva friad för barnfridsbrott och han är dessutom oskyldig till våldtäkt.

Borde inte du rikta din kritik mot de skribenter som vill pådyvla C brott han ej gjort sig skyldig till?

Citat:
Du vet ju absolut inte vad som är rätt eller fel.

Men det vet du din stackare?

Citat:
Och vad du tror är totalt ointressant.

Tack för ditt engagemang men jag tänker fortsätta MITT engagemang i den här tråden oavsett vad vad du tycker och tänker om det. Domarna i TR och HR känns missriktade och felaktiga eftersom man inte sett till helhetsbilden. Detta får du helt enkelt acceptera!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in