2023-01-12, 17:21
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
första namn är vinnare, andra är bubblare (Så inte nödvändigtvis finalist, men den som har en chans att ta det om förstahandsfavoriten inte fixar det.)

Det gäller alla tips, tycker jag, även om vissa av oss ställt upp det som finalpar. Men att tippa finalpar blir ju orättvist svårt med tanke att vi inte vet hur lottningen blir och om det ens är teoretiskt möjligt.
Citera
2023-01-12, 17:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Dock bröt Nishioka i första omgången i Adelaide 1 förra veckan. Jag vet inte varför, och många spelare är ju väldigt försiktiga strax före en grand slam. Behöver inte vara nåt allvarligt. Nishikori spelade sin sista/senaste match på ATP-touren i Indian Wells i oktober 2021. För ett år sen opererade han höften och räknade då med ett halvårs bortovaro, men det blev längre än så.

Nishioka är lite av en diva, så det var nog inget farligt. För ett tag sen bröt han en match mot Ruusuvori för att han inte fick en kopp kaffe.

https://www.youtube.com/watch?v=ypcnfj2pZho
Citera
2023-01-12, 18:00
Medlem
bobo909s avatar
Kokkinakis verkar vara rätt hypad på hemmaplan, men om jag inte missminner mig är det väl där han ryckt upp sig emellanåt, så kanske är befordrat. 50/50 enligt oddslinan mot Bautista-Agut imorgon. Spanjoren är ju för det mesta stabil som fan.

Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Nishioka är lite av en diva, så det var nog inget farligt. För ett tag sen bröt han en match mot Ruusuvori för att han inte fick en kopp kaffe.

https://www.youtube.com/watch?v=ypcnfj2pZho

Hehe, minns det där.
Citera
2023-01-12, 18:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Kokkinakis verkar vara rätt hypad på hemmaplan, men om jag inte missminner mig är det väl där han ryckt upp sig emellanåt, så kanske är befordrat. 50/50 enligt oddslinan mot Bautista-Agut imorgon. Spanjoren är ju för det mesta stabil som fan.

Vann väl Adelaide förra året. Hamnade så han kunde möta Nadal i R2 av AO, kommer ihåg att jag trodde han skull ha en bra chans att slå honom. Men så överlevde han inte Hanfmann. The rest is history. Men Draper i år tror jag blir värre för Rafa, killen är riktigt het, och Nadal allt annat än.

Dags för en tråd nu när lottningen är klar.
Citera
2023-01-13, 05:06
Medlem
bobo909s avatar
Brooksby mot Norrie, britten börjar serva. Vettefan hur mycket jag pallar att se, kommer rådäcka snart. Kul att man har en jävla läkartid vid 11. Vet inte hur många tusenlappar jag pungat ut på missade läkartider.
Citera
2023-01-13, 11:41
Medlem
ingetbranicks avatar
Kwon igen! Koreanen är het som kimchi. Draper får en dags extra vila inför mötet med Nadal i AO, det är nog ingen nackdel.
Citera
2023-01-13, 14:30
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Kwon igen! Koreanen är het som kimchi. Draper får en dags extra vila inför mötet med Nadal i AO, det är nog ingen nackdel.

Japp, där Bautista-Agut väntar i finalen, verkade vara ett hårt sista set trots siffrorna 6-3.

Norrie var spelsugen igår/imorse, såg dock bara första. Och Gasquet kunde chilla, vilket förhoppningsvis kan göra finalen ännu mer intressant. Börjar 2 inatt, men jag kommer inte ha möjlighet att kolla.
Citera
2023-01-14, 07:16
Medlem
bobo909s avatar
Gasquet börjar året bra, bör väl klättra till 50-ish?

Inte illa efter att torskat första.
Citera
2023-01-14, 10:57
Medlem
bobo909s avatar
Verkar vara en jävla match mellan Kwon och Bautista-Agut, spanjoren har tappat ledning två gånger om i sista.
Citera
2023-01-14, 11:32
Medlem
Citat:
Verkar vara en jävla match mellan Kwon och Bautista-Agut, spanjoren har tappat ledning två gånger om i sista.

Tack för tipset!
Spännande avslutning på matchen. Koreanerna börjar få fram en del duktiga spelare.
Citera
2023-01-14, 11:41
Medlem
ingetbranicks avatar
Två riktiga knallar, får man säga. K won i Adelaide och Gasquet i Auckland. Koreanen kom in i turneringen som lucky loser, tog revansch på spelaren (Machak) som slagit ut honom, och fortsatte med att slå Carreno Busta, Mymer , Draper och Bautista Agut av bara farten.

Gasquet fick en enklare resa, men det var ändå starkt att vända och vinna mot Norrie i finalen. Kul för fransosen och åtminstone lite plåster på såren för den rejäla kölhalning han fick av nån här på Flashback i höstas
Citera
2023-01-14, 11:44
Medlem
Citat:
Härlig fajt! Tre timmars underhållning på lördagsmorgonen, inte fel. Bautista såg nästan lite knäckt ut efter matchen. Som om han just torskat en slamfinal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in