2023-01-12, 14:24
Medlem
Femenistas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ity1243
Hur mycket vet vi om bilen och personerna i den som de stöter på vid McDonalds resan? Om allt är planerat finns det en möjlighet att även hur man gör sig av med saker är det. Kan de fått hjälp med att göra sig av med telefonen (T's)?

Som jag har för mig vet de att mobilen åkte fram och tillbaka
Citera
2023-01-12, 14:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ett utdraget bråk som pågår ett par minuter mellan två tjejer utan skrik som slutar med en tragisk olyckshändelse? Nä, tror inte det! Snarare två tjejer som ger sig på sitt offer och tystar det, och utövar upprepat våld tills offret avlider.

Mycket tråkigt att jag såg hur säkert klagaren uttryckte sig om "tillsammans och i samförstånd".

Alltså tråkigt på det viset att man önskat sig att det var en persons hemska personlighet som var avgörande, och inte att det var två.

Nu tror jag dock ändå att det var JJ som manipulerade och vilseledde MH till att överta och införliva JJs hat som att det var en del av hennes eget (MHs) hat också. Sådant har hänt förr.

Men för min egen världsbild och tro på mänskilgheten hade det varit skönt ändå att tro att JJ gjort minst mordet på egen hand.

Och jag kan faktiskt inte riktigt få ihop bilden av att MH fortsätter att neka medan JJ erkänner misshandel och död, med det som vännerna berättar.

På det den osynliga MH i efterförloppet.

Om jag önskar något så är det att GW får rätt. Dvs naturligtvis om MH är oskyldig.
Citera
2023-01-12, 14:31
Medlem
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/%C3%A5klagaren-vi-vet-vem-blodsp%C3%A5ret-kommer-fr%C3%A5n/ar-AA16g2zU

Åklagaren Adam Rullman i fallet med det misstänkta mordet på Tove i Vetlanda säger till P4 Jönköping att det är klarlagt vilken man som lämnat blodspår på den misstänkta brottsplatsen. Han säger också att blodspåret inte har någon betydelse för utredningen.

https://sverigesradio.se/artikel/aklagaren-vi-vet-vem-blodsparet-i-20-aringens-lagenhet-kommer-fran

Det är klarlagt vilken man som lämnat blodspår i den misstänkta 20-åringens lägenhet.

Det säger nu åklagaren i fallet om misstänkta mordet på Tove efter att tidningen Expressen skrivit om blodspår från en man i lägenheten.

Åklagaren Adam Rullman berättar nu att det är vanligt med DNA-spår från många olika personer i en lägenhet.
Citera
2023-01-12, 14:33
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Mja en fallolycka är en ordentlig duns i grannens tak, med åtföljande tystnad då offret dör av fallet.
Men flera åtföljande tunga dunsar/fall och senare sparkande ljud, det är ju absolut inte någon fallolycka.
Det skulle inte förvåna mig om advokaten kommer att hävda att det skulle kunna vara en fallolycka om skadorna är tvetydiga, hur otroligt det än är, allt för att så tvivel och visa på andra möjligheter.
Citera
2023-01-12, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av convict76
1) Avundsjuka (JA)

2) Svartsjukedrama (kanske)

3) Droger (tror jag personligen spelar in)

Har funderat på detta och min teori är en blandning av både avundsjuka och svartsjuka. Missunnsamhet. Hat. Långsinthet.
Citera
2023-01-12, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Eftersom hans uttalanden alltid kommer upp i trådar liknande den här, finns nog ett intresse ändå av hans analyser och uttalanden runt statisktiken. Han är ju trots allt professor och har en gedigen kunskap om hur "det brukar se ut" (forskningen), vilket inte är att förakta.

Han är ju lite rolig också, har lite vassa kommentarer, som han har myntat.
Ett är ju "hata slumpen".

Finns många fler.
GW Persson är nog den person som läst flest FUPar i Sverige. Det ger en viss insyn i hur brott begås och även för hur de kan klaras upp.
Citera
2023-01-12, 14:45
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det skulle inte förvåna mig om advokaten kommer att hävda att det skulle kunna vara en fallolycka om skadorna är tvetydiga, hur otroligt det än är, allt för att så tvivel och visa på andra möjligheter.

Tror inte hon får mycket gehör för det skenheliga blandande utav kort...

JJ har i stort sätt redan rövknullad sig själv med ett stolsben... genom att ljuga ljuga och åter ljuga... tar TR någon annan dom än mord så är det ju bara ett bevis på vilken jävla failed state Sverige har blivit och då bör ju ingen leva efter "lagen" då den appliceras godtyckligt.
Citera
2023-01-12, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomullsvanten
Nej det är ej tillåtet tyvärr. Ursäkta min dåliga formulering men mitt budskap var att jag är så trött på att vi hade kunnat lösa så många brott så enkelt om man hade fört en databas som polisen kunde gjort bloduppslag mot.

Detta med PKU-registret: vi är redan för mycket övervakade på flera olika sätt och det känns inte alls ok. Även för mig som inte är kriminell. I forskningssyfte, som var anledningen till att registret upprättades, är det naturligtvis guld värt. Är lite ambivalent till att registret används mot grov brottslighet, men tycker nog det är ok ändå i sammanhang som i detta fall.

Problemet är om pku-data kommer ut till fel personer. Bara tanken på att en arbetsgivare kan neka en jobbsökande, då pku-n avslöjar att den sökande har eller kan ha genetiska eller andra sjukdomar och därför avslå den jobbsökande.

Eller används i utpressningsfall.

Då har övervakningen av oss medborgare gått alldeles för långt.
Senast redigerad av zilvereko 2023-01-12 kl. 15:02.
Citera
2023-01-12, 14:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/%C3%A5klagaren-vi-vet-vem-blodsp%C3%A5ret-kommer-fr%C3%A5n/ar-AA16g2zU

Åklagaren Adam Rullman i fallet med det misstänkta mordet på Tove i Vetlanda säger till P4 Jönköping att det är klarlagt vilken man som lämnat blodspår på den misstänkta brottsplatsen. Han säger också att blodspåret inte har någon betydelse för utredningen.

https://sverigesradio.se/artikel/aklagaren-vi-vet-vem-blodsparet-i-20-aringens-lagenhet-kommer-fran

Det är klarlagt vilken man som lämnat blodspår i den misstänkta 20-åringens lägenhet.

Det säger nu åklagaren i fallet om misstänkta mordet på Tove efter att tidningen Expressen skrivit om blodspår från en man i lägenheten.

Åklagaren Adam Rullman berättar nu att det är vanligt med DNA-spår från många olika personer i en lägenhet.

Så bra att detta blev uppklarat i media (och tråden) så det slipper spekuleras om grannnar och pojkvänner (en vända till).
Citera
2023-01-12, 14:56
Medlem
Intervju med Rullman i VP, även där säger han att blodspåren inte är relevanta för utredningen. Men också annat, som:

Citat:
Polisen har fortfarande inte hittat hennes mobil.

Hur viktig är den i utredningen?

– I det läget vi befinner oss nu så är min bedömningen att den har ringa betydelse. Sen är det inte oviktigt men den eftersöks inte aktivt.

och

Citat:
Hur har utredningens arbete förändrats sen 20-åringen erkände?

– Det kan bara hon svara på. Jag förstår vad du menar, men jag kan bara konstatera att hon i ett antal förhör har lämnat en version och sen en annan som hennes försvarare har berättat kort om nu. Det är ett faktum man kan konstatera bara.

Har ni efter det ändrat fokus på något sätt?

– Nej. Den berättelsen som kom låg i linje med vad vi misstänkte och vad vi arbetade efter.

https://www.vetlandaposten.se/2023-01-12/aklagaren-bekraftar-polisen-soker-inte-langre-efter-toves-mobil
Citera
2023-01-12, 15:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Intervju med Rullman i VP, även där säger han att blodspåren inte är relevanta för utredningen. Men också annat, som:

och

https://www.vetlandaposten.se/2023-01-12/aklagaren-bekraftar-polisen-soker-inte-langre-efter-toves-mobil

Det känns som att åklagaren är väldigt trygg i den bevisning de har.
Otroligt skönt att höra att Toves mobil inte är avgörande t ex.
Citera
2023-01-12, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rogerxxl
Vem ljuger mest? JJ eller MH? Hur som helst blir man onekligen rätt förbryllad när man läser om det Vetlanda-Posten igår skrev. https://www.vetlandaposten.se/2023-01-11/18-aringen-sa-att-tove-lamnade-lagenheten--sen-erkande-20-aringen. Så frågan är nu egentligen vad som kommer att framkomma härnäst? Men utan tvekan är MH en osedvanlig olustig figur.

Inttressant, Har du möjlighet att citera lite från det som finns bakom betalväggen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in