Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Ett utdraget bråk som pågår ett par minuter mellan två tjejer utan skrik som slutar med en tragisk olyckshändelse? Nä, tror inte det! Snarare två tjejer som ger sig på sitt offer och tystar det, och utövar upprepat våld tills offret avlider.
Mycket tråkigt att jag såg hur säkert klagaren uttryckte sig om "tillsammans och i samförstånd".
Alltså tråkigt på det viset att man önskat sig att det var en persons hemska personlighet som var avgörande, och inte att det var två.
Nu tror jag dock ändå att det var JJ som manipulerade och vilseledde MH till att överta och införliva JJs hat som att det var en del av hennes eget (MHs) hat också. Sådant har hänt förr.
Men för min egen världsbild och tro på mänskilgheten hade det varit skönt ändå att tro att JJ gjort minst mordet på egen hand.
Och jag kan faktiskt inte riktigt få ihop bilden av att MH fortsätter att neka medan JJ erkänner misshandel och död, med det som vännerna berättar.
På det den osynliga MH i efterförloppet.
Om jag önskar något så är det att GW får rätt. Dvs naturligtvis om MH är oskyldig.