2023-01-12, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Om Sara kommer från en förmögen släkt, varför bor då föräldrarna i ett litet radhus i Bagarmossen och brorsan är snickare?

Det är inget konstigt om man trivs.

Warren Buffett har en förmögenhet på 1200 miljarder kronor och han bor kvar i sitt hus han köpte 1958, det är värt 3 miljoner kronor idag.
Citera
2023-01-12, 12:45
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag har fått sladd en gång på halt väglag och då betedde sig bilen just så. Efter första släppet så rätade bilen upp sig och jag trodde jag hade läget under kontroll men sen släppte det igen och sen satt man i diket. Ironiskt att när jag suttit där i diket en minut kommer saltbilen körande förbi.
Nu var det förstås 4,2 grader varmt så att han skulle fått sladd kan vi nog glömma. Han skulle nog testa sitt företags vrålåk och ge gärnet tills det dök upp en sandbil. Man ska inte köra bil dagen efter en våt fest vilket han borde ha lärt sig. Orimligt att krocka på det viset om allt hade varit normalt med Patrick.
Citera
2023-01-12, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
Rakväg plusgrader och en bil som går som ett lokomotiv på vinterväg enligt vissa skribenter i tråden .Drämmer rakt in i fronten på en Sandbil som håller 45km.Man får känslan att det är nåt som inte riktigt stämmer här.

Med sannolikhet så grejade han med något inne i bilen och krockade.
Sen kan det ju gått till på många sätt. Men det är väl detta som är det troliga. Människor krockar hela tiden.
Citera
2023-01-12, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angulus
Senast spelade vet jag inte men användare och spellistor ser du här:

https://open.spotify.com/user/mrpg?si=Hp02ophFQYCg89qVX2OaHQ

Vet vi varför Sara har gjort en spellista till Martin Akander på kanal 5 med låtar som daddys little girl och vice versa? Mrpg tycks följa båda listorna. Kan Sara och Martin haft en relation vid sidan av?
Citera
2023-01-12, 13:00
Medlem
SMART4SSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Med sannolikhet så grejade han med något inne i bilen och krockade.
Sen kan det ju gått till på många sätt. Men det är väl detta som är det troliga. Människor krockar hela tiden.

Hata slumpen som GW säger, när personbilar ränner rätt in i fronten på lastbilar utan vare sig bromsspår på backen eller att vittnen sett någon antydan till att föraren gör en undanmanöver så är det i 9 fall av 10 ett självmord.

Citera
2023-01-12, 13:00
Medlem
Med risk för OT men är det inte psyko-varning att gå in på Spotify , och kolla andras spellistor och sedan baserat på det utgå från att den avlidne personen valt att begå självmord?
Citera
2023-01-12, 13:04
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Nu var det förstås 4,2 grader varmt så att han skulle fått sladd kan vi nog glömma. Han skulle nog testa sitt företags vrålåk och ge gärnet tills det dök upp en sandbil. Man ska inte köra bil dagen efter en våt fest vilket han borde ha lärt sig. Orimligt att krocka på det viset om allt hade varit normalt med Patrick.
Hur många grader det är i luften är inte avgörande utan hur många grader det är i vägen sen hade han väl haft bilen tillräckligt länge för att kunna "testa" tidigare under bättre förhållanden.
Vet du hur våt festen var?
Citera
2023-01-12, 13:07
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Med risk för OT men är det inte psyko-varning att gå in på Spotify , och kolla andras spellistor och sedan baserat på det utgå från att den avlidne personen valt att begå självmord?

Jo eller mytar varning, skulle inte ta det hank skriver särskilt seriöst
Citera
2023-01-12, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMART4SS
Hata slumpen som GW säger, när personbilar ränner rätt in i fronten på lastbilar utan vare sig bromsspår på backen eller att vittnen sett någon antydan till att föraren gör en undanmanöver så är det i 9 fall av 10 ett självmord.

Han fipplade med telefon och körde snabbt, 2 sekunder är många meter med bil att snubbla med.

Det kanske är fipplande med telefon eller vadsomhelst. Att upprepa samma sak gör det inte mer troligt.
Citera
2023-01-12, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMART4SS

Finns det ett så kallat självmordsbrev då?
Citera
2023-01-12, 13:15
Medlem
SMART4SSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Han fipplade med telefon och körde snabbt, 2 sekunder är många meter med bil att snubbla med.

Det kanske är fipplande med telefon eller vadsomhelst. Att upprepa samma sak gör det inte mer troligt.

I alla fall där jag hört om någon jag känt till eller random .. som råkat komma över på fel sida och frontat med just en lastbil så har jag vetat sedan innnan eller fått berättat i efterhand att dom mått taskigt under en längre tid, ofta med ett alkoholmissbruk i lasten, men även skilsmässor osv.
Citera
2023-01-12, 13:16
Medlem
SMART4SSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Finns det ett så kallat självmordsbrev då?

Inte i dom fallen jag känner till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in