2023-01-12, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urgentmessage
Ganska säker på att detta handlar om Rickard Olsson
Han har ju erkänt att han åkte dit för rattfylla och under samma omständigheter som denna artikel beskriver

Nej den artikeln handlar om Patricks rattfylla 2015.
Det ledde till några lyxfällan avsnitt där han aldrig körde bil pga indraget körkort.

Rickard Olsson körde rattfull flera år senare.
Citera
2023-01-12, 11:51
Medlem
synthboegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Så hemskt det blir när man vet att en av de sista låtarna som Patrik lyssnade på enligt Spotify var

Bo-Kaspers - Samma bil

Ja, fyfan för den låten, den är hemsk och BKO är hemska. Dock torde en lyssning på dem orsaka att han kör över hela orkestern.
Citera
2023-01-12, 11:58
Medlem
synthboegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
Rakväg plusgrader och en bil som går som ett lokomotiv på vinterväg enligt vissa skribenter i tråden .Drämmer rakt in i fronten på en Sandbil som håller 45km.Man får känslan att det är nåt som inte riktigt stämmer här.

Den går som ett lokomotiv om man kör som en gammal kärring eller Magnus Uggla och har på traction controll men med lite aktiv körstil så blir den nog mer svårhanterlig.
Citera
2023-01-12, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av synthboeg
Ja, fyfan för den låten, den är hemsk och BKO är hemska. Dock torde en lyssning på dem orsaka att han kör över hela orkestern.

Vi sitter i samma bil, vi sitter i samma bil
Tusen år och tusen mil, vi sitter i samma bil.
Om det här är vad du vill, kan jag åka tusen till
En silverfärgad bil, vi sitter i samma bil.
Vi sitter i samma bil, en silvergrå missil
En bomb i motsatt fil, vi sitter i samma bil.
Om man somnar för en stund, tar det slut på en sekund
För jag har velat dö med stil, vi sitter i samma bil.
Citera
2023-01-12, 12:00
Medlem
synthboegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning

Vi sitter i samma bil, vi sitter i samma bil
Tusen år och tusen mil, vi sitter i samma bil.
Om det här är vad du vill, kan jag åka tusen till
En silverfärgad bil, vi sitter i samma bil.
Vi sitter i samma bil, en silvergrå missil
En bomb i motsatt fil, vi sitter i samma bil.
Om man somnar för en stund, tar det slut på en sekund
För jag har velat dö med stil, vi sitter i samma bil.

Bo-Kaspers kan sätta sig i samma bil och köra ner i havet.
Citera
2023-01-12, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av synthboeg

Bo-Kaspers kan sätta sig i samma bil och köra ner i havet.

Ja.. Men detta får ju en att fundera såklart.
Jag har aldrig lyssnat på dom utan goggla bara lyrics.
Ville han dö eller blir ju tanken såklart
Citera
2023-01-12, 12:08
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Läste någonstans att bilen kom över på fel sida rättade till sig till rätt för att sedan åter komma över på fel sida. Skulle inte detta indikera på tex en kraftig hjärtattack eller annan allvarlig akut sjukdomsförlopp? Kraftig smärta eller liknande som gör så att föraren tappar fokus som han rättar till för att sedan förlora medvetandet snabbt därefter vilket gör att bilen kommer över på fel sida igen.
Varken självmord eller andra förklaringar ligger så nära tillhands här tycker jag. Skall bli intressant om det görs någon obduktion på honom.
Jag har fått sladd en gång på halt väglag och då betedde sig bilen just så. Efter första släppet så rätade bilen upp sig och jag trodde jag hade läget under kontroll men sen släppte det igen och sen satt man i diket. Ironiskt att när jag suttit där i diket en minut kommer saltbilen körande förbi.
Citera
2023-01-12, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Finns inget intresse att utreda då misstänkte är död. Ingen annan har drabbats, förutom mindre skador på lastbilen, knappast värt att driva skadestånd då försäkring lär gälla från det hållet. Sara är av förmögen judisk släkt, tentakler både här o där, tror du hon bryr sig om bilvärdet kontra att promillehalten kommer ut? Dessutom var Porschen helt mos o kan man hitta rent blod för analys?

Om Sara kommer från en förmögen släkt, varför bor då föräldrarna i ett litet radhus i Bagarmossen och brorsan är snickare?
Citera
2023-01-12, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Ja.. Men detta får ju en att fundera såklart.
Jag har aldrig lyssnat på dom utan goggla bara lyrics.
Ville han dö eller blir ju tanken såklart

Ja usch.. jag tror inte att han valde den låten av en slump direkt
Citera
2023-01-12, 12:33
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
Rakväg plusgrader och en bil som går som ett lokomotiv på vinterväg enligt vissa skribenter i tråden .Drämmer rakt in i fronten på en Sandbil som håller 45km.Man får känslan att det är nåt som inte riktigt stämmer här.

Skyll inte på bilen eller väglaget.

95 % sannolikhet att det var bakfylla och trötthet som gjorde att han drämde in i lastbilen.
5% sannolikhet att det var en självmordsmanöver. Han hade kanske personliga problem vi inte känner till.

Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Om Sara kommer från en förmögen släkt, varför bor då föräldrarna i ett litet radhus i Bagarmossen och brorsan är snickare?

Tja stackars änkan, ensamstående med 3 barn, månne hon behöva sälja judeguldet för att klara sig nu ?
Citera
2023-01-12, 12:33
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kockponcher
Nej den artikeln handlar om Patricks rattfylla 2015.
Det ledde till några lyxfällan avsnitt där han aldrig körde bil pga indraget körkort.

Rickard Olsson körde rattfull flera år senare.

ok
Citera
2023-01-12, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala

OffTopic: Judar har förmögenheter trots vanliga jobb. Jag vet en läkare av judisk härkomst som har 46 miljoner på kontot. Han jobbar och knogar som vanligt.

Är det bekräftat att Patriks Spotify var mrpg? I så fall lyssnade han verkligen på Bo-Kaspers - samma bil som sin sista låt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in