2023-01-11, 10:26
Medlem
Citat:
Den döde hade kopplingar till gängkonflikter i stadsdelen Biskopsgården.

Och enligt åklagaren handlar dådet om en uppgörelse mellan kriminella grupperingar i Göteborg.
https://www.expressen.se/nyheter/fem...tning-i-affar/

Vilket gäng tillhörde BO samt vilket gäng är förövare?
Citera
2023-01-11, 11:41
Medlem
llanzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88418
https://www.expressen.se/nyheter/fem...tning-i-affar/

Vilket gäng tillhörde BO samt vilket gäng är förövare?

BO var norra. De åtalade är södra.
Citera
2023-01-11, 15:03
Medlem
Idag åtalades Malamin Samureh Jarju och Rami Ben Makram Kanfoud för mord samt Nour Amar Ibrahim, Erelin Rushiti och Patryk Szymon Szklarz för medhjälp till mord.

Jag har begärt sekretessprövning av FUP och fick beskedet att den tidigast kommer bli klar under morgondagen.

Göteborgs tingsrätt:
Citera
2023-01-11, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Idag åtalades Malamin Samureh Jarju och Rami Ben Makram Kanfoud för mord samt Nour Amar Ibrahim, Erelin Rushiti och Patryk Szymon Szklarz för medhjälp till mord.

Jag har begärt sekretessprövning av FUP och fick beskedet att den tidigast kommer bli klar under morgondagen.

Göteborgs tingsrätt:
Tack du e en pärla!!FUP:en är den inte klar än?
Citera
2023-01-11, 21:09
Medlem
Citat:

Göteborgs tingsrätt:

BOs slöjbeklädda syster hyllar (?) Biskopsgården.

”Jag har bott i Biskopsgården hela mitt liv. Jag ser det fina i Biskopsgården. Men folk som bara ser rubriker som ”Ännu en skjuten i Biskops*gården” blir skräckslagna, oroliga, rädda och får en massa fördomar. Jag förstår det och dömer absolut ingen som blir skräckslagen. Men att läsa om vad som sker är en helt annan sak än att bo på platsen och själv uppleva det som händer”.

https://www.gp.se/nyheter/göteborg/a...g-arg-1.589612

Oh, the irony. 😂
Citera
2023-01-11, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandguld
BOs slöjbeklädda syster hyllar (?) Biskopsgården.

”Jag har bott i Biskopsgården hela mitt liv. Jag ser det fina i Biskopsgården. Men folk som bara ser rubriker som ”Ännu en skjuten i Biskops*gården” blir skräckslagna, oroliga, rädda och får en massa fördomar. Jag förstår det och dömer absolut ingen som blir skräckslagen. Men att läsa om vad som sker är en helt annan sak än att bo på platsen och själv uppleva det som händer”.

https://www.gp.se/nyheter/göteborg/a...g-arg-1.589612

Oh, the irony. 😂

Edit.

Hon verkar ha agerat utan slöja vid författande av ovan länkad artikel. Här är hon i sitt ”rätta” element dock:

https://www.pressreader.com/sweden/g...81857232154606

Givetvis länkad till Pantrarna - en ideell ungdoms-förorts-organisation som gnällt över samhällets bild av ”orten”. En rörelse som i mångt och mycket bestod av kriminellt belastade individer och individer på kriminell ”tillväxt”.

Att den här typen av pack återkommande fick och får komma till tals i etablerad media, gång på gång, säger så mycket om Sveriges beröringsskräck. Men vinden kan ha vänt 😊
Citera
2023-01-11, 23:57
Medlem
Ziggen(3r3lin)kommer inte undan den här gången må pissluffarna ruttna där inne
Citera
2023-01-12, 09:48
Bannlyst
Citat:

Göteborgs tingsrätt:

ska väl ha varit två rappare iblandade någon förutom C3, någon som vet vem den andra är och kallas?
Citera
2023-01-12, 10:35
Medlem
llanzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jacewiv
ska väl ha varit två rappare iblandade någon förutom C3, någon som vet vem den andra är och kallas?

Malamin kallas för MJay finns en Freestyle på honom på yt. Finns en annan rappare som ochså heter MJay men de är inte malamin
Senast redigerad av llanz 2023-01-12 kl. 10:38.
Citera
2023-01-12, 11:06
Medlem
FUP:en har inte släppts än elle?
Citera
2023-01-12, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveBiskop
FUP:en har inte släppts än elle?

Nej, jag lägger upp den så snart sekretessprövningen är klar.
Citera
2023-01-12, 14:45
Medlem
Gbg.BestCoasts avatar
Citat:
Nej, jag lägger upp den så snart sekretessprövningen är klar.

Tack på förhand! 👍
Vet du hur snabbt det brukar gå med sekretessprövningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in