2023-01-12, 08:00
Medlem
Boeg.Von.Aersles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
Jag syftade inte på detta fall. Jag svarade på påståendet att folk som begår självmord kör in i betongpelare, något jag inte tror på. Jag tror de väljer bussar och lastbilar.

Enligt trafikverkets statistik 2010-2013 så är 34% av suicid i trafiken singelolyckor där man valt att krocka med fasta föremål. Vanligast var träd följt av berg, bropelare, hus/byggnad, timmerupplag och sist vatten.

27%, näst vanligast tillvägagångssättet, var möteskollision.

MEN

Lite senare i samma material skriver de:

” Nära hälften av suicidfallen i vägtrafiken involverade en tung lastbil. Det rörde sig om möteskollisioner mellan personbilar eller lätta lastbilar mot tunga lastbilar eller fotgäng- are som kastade sig framför tung lastbil.
Av samtliga dödsfall i vägtrafiken som involverade tunga lastbilar (294 dödfall perioden 2010-2013) utgjorde suicidfallen nästan en femtedel (44 dödsfall).”

Jag får inte riktigt ihop det men jag är också lite blåst..
Citera
2023-01-12, 08:06
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Av det jag läst är det mest sannolika fyllekörning i kombo med dålig sömn.

Det var morgonen efter nyårsafton och han hade varit på fest. Vittnesuppgifter säger att bilen kom vinglande. Vi vet sedan tidigare att han åkt dit för rattfylla vilket även det stödjer teorin.

Han hade ett bra liv med fru och barn. Han var en engagerad pappa. En sådan person tar inte livet av sig.

Seriöst? Har han åkt dit för rattfylla? Har du källa på det eller är det allmänt känt? Kan förklarar en del isåfall förutsatt att du inte snackar gojja.
Citera
2023-01-12, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Tog fel på dag men det förändrar ingenting.

Finns ju en artikel som bekräftar det hela även om namn inte nämnda. Varför skulle AT ljuga om det? Och om det nu inte hade varit sant hade PG rimligtvis ha gått vidare med det.

Har du någon rimligare teori än den jag skrev?

Jag har ingen aning om hur olyckan uppstod men självklart sker olyckor utan alkoholpåverkan, speciellt när det är halt som det var då.

En artikel säger väl absolut ingenting. Det kan ju vara vem som helst det gäller, hur många programledare finns det inte?

Anders Timell nämnde väl inte ens namn, det kan ju lika gärna ha varit den andre programledaren i Lyxfällan det gällde då. Och vad är det som säger att Anders Timell vet allt? Hans tjallare kan väl lika gärna snacka skit.

Patrick kommenterade väl inte heller Jackie Ferms instagraminlägg, det betyder inte att det är sant för det. Han kanske inte brydde sig ett dugg om att kommentera oseriösa skitsnackare, oseriösa pinsamma radiopratare på pinsamma radiokanaler eller oseriösa, pinsamma gamla deltagare från Paradise Hotel?

Han hade nog högre värdighet än så än att ge sådana losers uppmärksamhet.
Senast redigerad av Ny.Koala 2023-01-12 kl. 08:33.
Citera
2023-01-12, 08:44
Medlem
TompaOs avatar
RIP ”Penga-Putte” , I will always remember you from lyxfällan you help alot of people many years ago
Citera
2023-01-12, 08:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Koala
Somnade kanske han ej gjorde, men behöver ju inte varit självmord för det. Varför tror du det?

Kan ju ha varit pga halka, sjukdom eller andra orsaker.
tänker desamma! Kan helt klart va flera Teorier.
Citera
2023-01-12, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Seriöst? Har han åkt dit för rattfylla? Har du källa på det eller är det allmänt känt? Kan förklarar en del isåfall förutsatt att du inte snackar gojja.

Nej det finns ingen källa, har själv efterfrågat riktiga bevis. Att Anders Timell nämnt att "någon på Lyxfällan förlorat körkortet" ser jag inte som ett bevis. I praktiken kan det ju ha varit den andre programledaren i så fall och i praktiken kan Anders Timell ha snackat skit eller att någon av hans tjallare kommit med fel info.
Citera
2023-01-12, 08:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Det var plusgrader i luften och landsvägen var i gott skick. Lägg där till att han rattade en av de mest krocksäkra bilarna i världen. Hade det varit sjukdom med i bilden så skulle väl karln knappast spela en hockeymatch dagen innan.
illamående går så klart!
Citera
2023-01-12, 09:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
En frisk man mitt i livet? Tveksamt med hjärtinfarkt.
Tveksamt? Är ju rätt populärt dessa tider med alla medicinska experiment "frivilliga" såklart
aka
vaccident
https://www.vaccinedeaths.com/2021-05-11-vehicle-accidents-vaccine-side-effects-happening-all-over.html

Died Suddenly
https://www.forbes.com/sites/brucelee/2022/11/22/new-died-suddenly-film-pushes-unfounded-depopulation-claims-about-covid-19-vaccine/
Citera
2023-01-12, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Jag tittade på hans Spotify användare..

Då börjar jag faktiskt verkligen tro på självmord.
Citera
2023-01-12, 09:56
Medlem
urgentmessages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hittade:
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/MgawPo/kanda-programledaren-korde-rattfull

Ganska säker på att detta handlar om Rickard Olsson
Han har ju erkänt att han åkte dit för rattfylla och under samma omständigheter som denna artikel beskriver
Citera
2023-01-12, 10:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Borasare1980
Om det är sant så är det ju minst sagt obehagliga Final Destination vibbar. Jag tror förövrigt inte ett skit på att han skulle varit suicid. Vill man ta livet av sig med flit i bil finns det gott om bergväggar, stup och annat man kan styra mot i hög fart hellre än att köra in i mötande trafik och utsätta andra för livsfara och trauma. Jag tror knappast han var den typen.

Men jag är 99% säker på att han hade en jäkla massa problem och det som hände på kvällen innan gjorde att allt rann över kanten, så på morgonen med jordens ågren frun sagt sitt och han var på väg därifrån så blev kanske blev det en impuls när lastbilen dök upp!

Jag tror nämligen inte att han skulle vilja medverka i kändisfällan på TV själv med allt avslöjat.
Senast redigerad av fbs2022 2023-01-12 kl. 10:25.
Citera
2023-01-12, 10:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Nej skaffa körkort och kör på hal väg själv innan ni börjar gapa om suicid jävla iqbefriade människor.

Vilken väg var det som var hal menar du kl 13 med +6C?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in