2023-01-12, 06:02
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Tror inte du behöver överanalysera detta. Följ trafikrytmen och undvik idiot omkörningar. Tur lastbilschauffören klarade sig.

Eh säger du seriöst att det är tur lastbilschaffisen klara sig? Det är väl standard att dom klarar sig?
Citera
2023-01-12, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Suicid?

Av det jag läst är det mest sannolika fyllekörning i kombo med dålig sömn.

Det var morgonen efter nyårsafton och han hade varit på fest. Vittnesuppgifter säger att bilen kom vinglande. Vi vet sedan tidigare att han åkt dit för rattfylla vilket även det stödjer teorin.

Han hade ett bra liv med fru och barn. Han var en engagerad pappa. En sådan person tar inte livet av sig.
Senast redigerad av Keus 2023-01-12 kl. 06:15.
Citera
2023-01-12, 06:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ilvar
Jag tror att han blivit hastigt sjuk, exempelvis fått en hjärtinfarkt.

En frisk man mitt i livet? Tveksamt med hjärtinfarkt.
Citera
2023-01-12, 06:20
Medlem
Medianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Av det jag läst är det mest sannolika fyllekörning i kombo med dålig sömn.

Det var morgonen efter nyårsafton och han hade varit på fest. Vittnesuppgifter säger att bilen kom vinglande. Vi vet sedan tidigare att han åkt dit för rattfylla vilket även det stödjer teorin.

Han hade ett bra liv med fru och barn. Han var en engagerad pappa. En sådan person tar inte livet av sig.

Du tar fel på en vecka. Det var nu i söndags.
Citera
2023-01-12, 06:21
Medlem
Borasare1980s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Så hemskt det blir när man vet att en av de sista låtarna som Patrik lyssnade på enligt Spotify var

Bo-Kaspers - Samma bil
Om det är sant så är det ju minst sagt obehagliga Final Destination vibbar. Jag tror förövrigt inte ett skit på att han skulle varit suicid. Vill man ta livet av sig med flit i bil finns det gott om bergväggar, stup och annat man kan styra mot i hög fart hellre än att köra in i mötande trafik och utsätta andra för livsfara och trauma. Jag tror knappast han var den typen.
Senast redigerad av Borasare1980 2023-01-12 kl. 06:45.
Citera
2023-01-12, 06:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Nej. Jag menar att krocken var självförvållad så klart? Man pratar inte om någons humör i såna sammanhang annars.

Jag reagerade samma dag Aftonbladet gick ut med vem den förolyckade var då de på sin startsida skrev att han var "ensam i bilen".
Det blir ju som uppgjort för spekulationer kring självmord när de uttrycker sig som de gör.
Men det kanske är syftet också:-/
Citera
2023-01-12, 06:59
Medlem
fingercuffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Varför har hans bolag gått från 2,5 milj i omsättning till 0? Ändå tre firmatecknare och en anställd och minus 711k i uttag? Tycker det ser lite onormalt ut. Var PG anställd under de senaste två åren? Och varför har frun ingen bil?
Många frågetecken ⁉️

Vaddå frun ingen bil? XC90 är väl en bil? Även den står skriven på företaget
Citera
2023-01-12, 07:04
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ja . Svensk media kan man säga vad man vill om men media får inte publicera uppgifter hur som helst utan anhörigas tillåtelse . Dom kan åka väldigt hårt på sånt . Och eftersom det tog 2 dagar innan Wikipedia publicerade nyheten om hans död så kan du omöjligt veta om media kände till det på förhand.

Absolut men det finns folk inom rättsväsendet som säljer information till media så det är inte en orimlig tanke. Du är i samma sits att du inte heller kan veta om de visste om det eller ej. Men det finns tjänster som man kan se om folk avlidit eller inte som de kanske utnyttjar och som hämtar personuppgifter och då menar jag inte ratsit.
Citera
2023-01-12, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus

Morgonen efter nyårsafton? Det var väl den 8:e som olyckan skedde?

Vet vi att han åkt dit för rattfylla? Hur vet vi det? Finns det en polisrapport du sett? Eller tar man verkligen att alkisen och skitsnackaren Anders Timell påstås ha sagt något om "någon från Lyxfällan" som bevis?
Citera
2023-01-12, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Koala
Morgonen efter nyårsafton? Det var väl den 8:e som olyckan skedde?

Vet vi att han åkt dit för rattfylla? Hur vet vi det? Finns det en polisrapport du sett? Eller tar man verkligen att alkisen och skitsnackaren Anders Timell påstås ha sagt något om "någon från Lyxfällan" som bevis?

Tog fel på dag men det förändrar ingenting.

Finns ju en artikel som bekräftar det hela även om namn inte nämnda. Varför skulle AT ljuga om det? Och om det nu inte hade varit sant hade PG rimligtvis ha gått vidare med det.

Har du någon rimligare teori än den jag skrev?
Citera
2023-01-12, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
En deltagare som han hjälpt till ett bättre liv?

Du får gärna förklara hur du tänkte.

De har blivit förnedrade och gjorts till åtlöje på tv.
Citera
2023-01-12, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Eh säger du seriöst att det är tur lastbilschaffisen klara sig? Det är väl standard att dom klarar sig?

Idiot!
Han menade förstås att det var tur att han klarade sig eftersom han inte orsakade olyckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in