2023-01-10, 23:06
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Nu när han är död ja. Men tror inte att han räknat med att dö eller hur? Min poäng kvarstår. De 10 miljonerna på företaget hade HAN inte kunnat ta ut privat.

Han kunde lätt ta ut de 10 miljonerna privat som aktieutdelning till mycket låg skatt. 3:12-reglerna är fortfarande mycket gynnsamma för ägare av fåmansbolag.

Dessutom, enligt den mycket förkortade balansräkningen på Ratsit har bolaget en långfristig skuld på 2 miljoner. Denna skuld är med stor sannolikhet en skuld till Patrick privat. Dvs Patrick har en fordran på bolaget. I så fall kan han såklart ta ut dessa 2 miljoner omedelbart utan att skatta något.

Rätt hanterat kunde Patrick få ut något under 9 miljoner privat av bolagets 10 miljoner. Med lite mer avancerade upplägg kunde han få ut nästan allt av de 10 miljonerna.
Senast redigerad av Månsan 2023-01-10 kl. 23:09.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Enligt Richard O’s uttalanden i Aftonbladet så var han på gott humör dagen innan. Det bådar för att krocken var självförvållad.

Han kanske sa det för att folk ej ska få för sig att det var självmord?
Citera
Medlem
Citat:
Exakt. Du kan inte bevisa ett skit för det framgår inte i den här tråden sedan innan. Personligen så tror jag att Patrik ville somna in. Resan mellan hemmet och Konferenshallen var inte mer än 15 minuters bilresa så att han somnar på den korta sträckan är uteslutet.

Jo, det står tidigt, i just denna tråd. Du är ju helt jäkla bränd.
Citera
2023-01-10, 23:09
Medlem
Citat:
Exakt. Du kan inte bevisa ett skit för det framgår inte i den här tråden sedan innan. Personligen så tror jag att Patrik ville somna in. Resan mellan hemmet och Konferenshallen var inte mer än 15 minuters bilresa så att han somnar på den korta sträckan är uteslutet.

Somnade kanske han ej gjorde, men behöver ju inte varit självmord för det. Varför tror du det?

Kan ju ha varit pga halka, sjukdom eller andra orsaker.
Citera
2023-01-10, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutusDidactus
Jo, det står tidigt, i just denna tråd. Du är ju helt jäkla bränd.

Nej det gör de inte så håll igen käften nu. Personligen så tror jag att Patrik ville avsluta allt. Han hade redan uppnått de mesta i livet. En snygg fru, 4 barn , fantastiskt hus, enorm framgång i arbetslivet,mångmiljonär. Han kände sig tom inombords och tryckte gasen i botten under den där dimmiga söndagseftermiddagen.
Citera
2023-01-10, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Koala
Somnade kanske han ej gjorde, men behöver ju inte varit självmord för det. Varför tror du det?

Det var plusgrader i luften och landsvägen var i gott skick. Lägg där till att han rattade en av de mest krocksäkra bilarna i världen. Hade det varit sjukdom med i bilden så skulle väl karln knappast spela en hockeymatch dagen innan.
Citera
2023-01-10, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjunky
Trollen som spred...sanningen?

Ja det visade sig stämma denna gång . Men finns flera exempel på att det varit ren lögn . Så lite vett och reson borde man kunna vänta sig även på Flashback . Hade varit ett solklart fall av förtal om det hade visat sig vara fakenews .
Citera
2023-01-10, 23:17
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Det var plusgrader i luften och landsvägen var i gott skick. Lägg där till att han rattade en av de mest krocksäkra bilarna i världen. Hade det varit sjukdom med i bilden så skulle väl karln knappast spela en hockeymatch dagen innan.
Akut sjukdom kan man inte få då, bara för man mådde bra dagen innan?
Citera
2023-01-10, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Koala

För att han är efterbliven. Skulle det vara självmord skulle han inte sluta runt, utan gasa rätt utanför vägbanan in i en bergvägg eller liknande.
Citera
2023-01-10, 23:18
Medlem
Citat:
Enligt Richard O’s uttalanden i Aftonbladet så var han på gott humör dagen innan. Det bådar för att krocken var självförvållad.
Kan du snälla sluta fara med osanningar ? Jag lider också avg psykisk ohälsa och har även jag stunder då jag är på såväl gott humör eller jävligt nere .

Inte fan är jag självmordsbenägen bara för att jag är på gott humör . Märks att du inte har en jävla aning om vad psykisk ohälsa innebär . Trist att behöva låta spydig och otrevlig men jag blir så jävla trött på all denna skit som florerar i tråden om både det ena och det andra .
Citera
2023-01-10, 23:19
Medlem
Citat:

Sa inte den där personen som körde lastbilen som sandade att det var halt just där, till Aftonbladet?

Menar inte sjuk som i feber, plötslig sjukdom som stroke eller annat kan ju också uppstå, det är ju aldrig omöjligt.

Om den där Porschen är en av de mest krocksäkra bilarna i världen känns det ju märkligt om han bestämde sig för att använda den bilen för att krocka med. Kunde ju ha blivit ett kolli resten av livet likväl i så fall.
Citera
2023-01-10, 23:19
Medlem
Citat:
Hjärtstopp är inget som märks av förrän det händer. Hände en vän till mig, en aktiv person men sen fick han helt oväntat ett hjärtstopp och avled, 51 år gammal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in