2023-01-12, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Du menar när anhöriga godkänt det? Media har troligtvis känt till det längre än när de publicerade namnet

Absolut, dom följer FB stenhårt
Citera
2023-01-12, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Viss skillnad på att gasa in i en lastad timmerbil på 60 ton mot att försöka krocka med den lokala sandningsbilen 4 minuter från hemmet. Mot 60-tonnaren är det garanterat slut, mot den mindre sandningsbilen riskerar man både att överleva och skada personer i det andra fordonet.

Jag tvivlar starkt på att någon som verkligen vill avsluta livet kör in i första bästa fordon han möter på hemmavägarna.

Jag syftade inte på detta fall. Jag svarade på påståendet att folk som begår självmord kör in i betongpelare, något jag inte tror på. Jag tror de väljer bussar och lastbilar.
Citera
2023-01-12, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Så hemskt det blir när man vet att en av de sista låtarna som Patrik lyssnade på enligt Spotify var

Bo-Kaspers - Samma bil

Hur vet du detta? nyfiken bara
Citera
2023-01-12, 00:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Allt har att göra med hastighet och vikt. Att säga att ingenting hjälper är inte speciellt vetenskapligt sagt.

Jo, har du hört talas om deformationszone och varför den är viktig?
Citera
2023-01-12, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
Hur vet du detta? nyfiken bara

Jag tittade på hans Spotify användare..
Citera
2023-01-12, 02:03
Medlem
fittas avatar
Citat:
Jag tittade på hans Spotify användare..

Citat:
Så hemskt det blir när man vet att en av de sista låtarna som Patrik lyssnade på enligt Spotify var

Bo-Kaspers - Samma bil

Citat:
Vi sitter i samma bil, en silvergrå missil
En bomb i motsatt fil, vi sitter i samma bil.
Om man somnar för en stund, tar det slut på en sekund
För jag har velat dö med stil, vi sitter i samma bil

Det skulle kunna förklara varför han redan innan krocken setts köra i motsatt fil för att sen svänga tillbaka till rätt fil och sen fel fil igen för att slutligen krocka.

Varje gång låten sjöng om att köra i motsatt fil, så svängde han helt enkelt över till motsatt fil.

Någon som vet om han led av tvångstankar? Kanske var han tvungen att ligga i fel fil under delar av låten...
Citera
2023-01-12, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tekoppen1989
Ja och de intervjuade ju Rickard Olsson i nån gammelmedia och enl honom så var frun och barnen på plats och såg ”matchen”. Rickard hade hälsat på dem och barnen hade sagt något om sin pappas ålder så varför var då PG kvar sen undrar man ju istället för att åka hem med sin familj…Sova på hotell när man bor så nära🤔Taxi? Bli hämtad?

Fest med grabbarna från matchen kanske?
Citera
2023-01-12, 02:13
Medlem
När PGs bil som väger 2800 kg och med ett batteripaket i bottenplattan och med ett skal ovanpå plattan som består av plastdetaljer och en enklare stålkonstruktion möter ett hinder som slår bort det som är ovanpå batteriplattan så blir det ett dödligt resultat, uppenbarligen.
Den rörelseenergi som elbilar med ett stort batteri har även större slitage på däcken speciellt i rondeller har jag förstått. För släpvagnar så pratar man om påskjutningseffekt från körkortsutbildningen.
Kroppen bränner minst två centiliter ren sprit i timmen så möjligen bakfull men kunde absolut köra bilen hem.
Medpassageraren i lastbilen, om det var sant, borde bara prata om att bilen som syntes grön på långt håll bara plötsligt femton meter framför lastbilen svängde över på vår vägbana. Det om vinglande var för att skydda sig själv och lastbilschaffören, men det vet alla, nu när det blev uttryckligt skrivet.
Du PG har utbildat många i vardagligt ekonomiskt tänkande, man får tacka.
Citera
2023-01-12, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fbs2022
Så räknar tex Folksam.

Vilket inte säger något i detta fall, då alla andra utfall fortfarande är troligare.

Hur folksam tar betalt har absolut inget att göra i ett enskilt fall.
Citera
2023-01-12, 03:53
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Har polisen undersökt bilen ordentligt? Någon kan ha mixtrat med den. Kanske en tidigare deltagare i Lyxfällan.

Tror inte du behöver överanalysera detta. Följ trafikrytmen och undvik idiot omkörningar. Tur lastbilschauffören klarade sig.
Citera
2023-01-12, 04:47
Medlem
snigel1s avatar
Suicid?
Citera
2023-01-12, 05:58
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Suicid?

Nej skaffa körkort och kör på hal väg själv innan ni börjar gapa om suicid jävla iqbefriade människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in