2023-01-11, 20:19
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitsippan_79
Titta nu får du se
https://www.ratsit.se/19720529-Patrick_Sven_Grimlund_Nykvarn/CXBx3E8b3OQFxiH1VTDGtYMrunFTqIRncyfW_Ql5NwI

Aha där. Är det nåt nytt dom börjat med eller har det varit så länge?
Citera
2023-01-11, 20:22
Medlem
Gabriel Knights avatar
Han verkar inte haft någon omsättning i företaget 2021 och det står minusresultat för det året.
Menas det att han bara har tagit ut lön från företaget under det året eller finns det generellt andra kanske mer skattetekniska orsaker till att ett företag kan ha noll omsättning och ändå ett minusresultat?
Frågar inte för att ifrågasätta hans bolag utan för att jag är okunnig och inte förstår hur man läser av siffrorna på Allabolag.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2023-01-11 kl. 20:27.
Citera
2023-01-11, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Han verkar inte haft någon omsättning i företaget 2021 och det står minusresultat för det året.
Menas det att han bara har tagit ut lön från företaget under det året eller finns det generellt andra kanske mer skattetekniska orsaker till att ett företag kan ha noll omsättning och ändå ett minusresultat?
Frågar inte för att ifrågasätta hans bolag utan för att jag är okunnig och inte förstår hur man läser av siffrorna på Allabolag.

Stämmer, han verkar tagit ett sabbatsår 2021. Löneuttaget från bolaget 2021 är ca 420 tkr. Övriga kostnader är väl kanske fasta kostnader, kostnad för bil etc.

År 2020 var vinsten 1,6 Mkr före skatt och det egna kapitalet 9,4 Mkr så det fanns att ta av om jag så säger...
Citera
2023-01-11, 20:34
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
Stämmer, han verkar tagit ett sabbatsår 2021. Löneuttaget från bolaget 2021 är ca 420 tkr. Övriga kostnader är väl kanske fasta kostnader, kostnad för bil etc.

År 2020 var vinsten 1,6 Mkr före skatt och det egna kapitalet 9,4 Mkr så det fanns att ta av om jag så säger...

Tack då förstår jag lite bättre varför det står noll omsättning 2021
Citera
2023-01-11, 20:40
Medlem
bushuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Hur packad var PG och när slutade han dricka?
Därom tvista de lärde
Citera
2023-01-11, 20:46
Medlem
bushuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Ingen hastighet har nämndes. F1 bilar klarar extremt våldsamma krockar, vad är det jag trollar om?
Det är dock till största delen för att banorna är konstruerade för att minimera riskerna vid krasher. Långa runoffs vid alla kurvor, med friktrionsfärg, konstgräs, sand osv för att sakta ner bilen och till sist en vägg med tech-pro barriers för att absorbera rörelseenergin som finns kvar. Skulle en f1-bil krocka med en lastbil dör föraren i det fallet också, precis som hände på japans GP 2014.

Skulle PG kört kört av vägen på en f1-bana skulle han nog överlevt då också, vet inte vad det har med diskussionen att göra.
Senast redigerad av bushus 2023-01-11 kl. 21:24.
Citera
2023-01-11, 21:17
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
En låg F1 bil är 10 gånger säkrare än en hög stor SUV som väger 3 gånger mer. Absurt att nämna det som vilken racingbil som helst.

Skärp dig förfan. F1 bilar har inget med denna diskussion och göra.
Citera
2023-01-11, 21:18
Medlem
Har polisen undersökt bilen ordentligt? Någon kan ha mixtrat med den. Kanske en tidigare deltagare i Lyxfällan.
Citera
2023-01-11, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fbs2022
Så kan du inte räkna, statistik kan man förvränga som du nu gör.

Men väger du in vem Patrick var, ett översittar kändis fyllo som alltid raggade på brudar, körde snabba bilar, nyss varit på värsta brakskivan med hockey killar och körde hem relativt tidigt efter denna fest med en skitsnabb bil och säkert hade värsta ångesten när han började komma ihåg vad som hände på kvällen då är det inte 30 ggr längre utan perfekt match.

Så kan du inte räkna. Rena ogrundade spekulationer för din egna uppräknade troll agenda.

Idiot.

Vem kan sitta och upprepa detta i flera flera dagar? Troll.

Kvaliteten på diskussionen är ju muppaktig.

Är du ett betalt rysstroll?
Senast redigerad av xlxerox 2023-01-11 kl. 21:23.
Citera
2023-01-11, 21:31
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Och du är garanterat en mossig sdare , rättshaverist som anser att fakta inte är särskilt viktigt så länge den passar din agenda . Säg mig en enda gång etablerad media gått ut tidigt och förklarat någon död innan det bekräftats ? Om inte så håll bara käften ditt SD-troll

Du menar när anhöriga godkänt det? Media har troligtvis känt till det längre än när de publicerade namnet
Citera
2023-01-11, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Fast om man läser långt tillbaka i tråden tar någon upp det. Kanske samma person. Men verkar ju som han gillade kröket. Så kanske inte är omöjligt.

Men det finns ju fortfarande ingen ordentlig källa. Att Anders Timell nämnt det tar jag inte som en äkta källa.
Citera
2023-01-11, 22:01
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Har svårt att se hur en kille som Patrick skulle kunna ha dragit på sig fiender av en sådan dignitet som klarar av att utföra något liknande. Inte för att jag tvivlar på att det är fullt genomförbart, men ändå extremt osannolikt i hans fall. Det är inte Jörg Haider vi snackar om här.

Patrick kan dock mycket väl tänkas ha drabbats av plötsligt sjukdomsanfall under körningen. Vet inte vad en obduktion kan fastställa eller utesluta när det handlar om så pass illa tilltygade kroppar, men det kanske någon medicinskt kunnig i tråden kan klargöra.

Om du läser några av inläggen här så verkade han ha fiender.. Inga snälla saker dom skriver. Kanske ett tips till polisen om att det kanske sitter en mördare här och skriver
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in