2023-01-12, 15:11
Medlem
synthboegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbs2022
Frågor på det fjant

Men såklart det var självmord, det inser nog alla som var på festen, de som känner honom och vet hur knackigt både förhållandet var samt att mängen inkomstbringande uppdrag var i stort sett få eller inga sedan skandalerna.

Lägg sedan till festen lördag kväll och vad som hände där så är det inte mycket som pekar mot något annat. Frågor på det?
Men herregud, vilket personligt påhopp!

Du ställde inga frågot så jag antar att du insåg att du har fel. Bra så.

Din signaturmelodi frågar om du kommer ihåg vad du gjorde förra sommaren.
Citera
2023-01-12, 15:21
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Vilka affärer har gått bra som du känner till?

Verkar vara ett år som gått bra för att vara en enmans firma men inte så bra att det en kille med den livsstilen klarar att hålla näsan över vattenytan. F-n tom jag har större omsättning varje år och har inga utgifter på firman alls mer än telefonen.

Han levde nog på frugan och det kan såklart funka även om man flashar lite men börjar man sedan flörta med andra brudar också då rinner det nog över hos frun, så vi vill höra av andra på festen för att förstå bättre.

https://bizzdo.se/foretag/5568843360/Grimgold-Ventures-AB

Jo tänkte väl som en vanlig knegare då. Om man ser till hans största projekt Rocker så är frågan hur mycket hans investering där fortsatt är värd. Även om det verkar gått dåligt för dom måste ju hans innehav ändå varit värt en hel del? Om han fortsatt var aktiv där.
Citera
2023-01-12, 15:24
Medlem
Boeg.Von.Aersles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Du är ju störd som tar ett så osannolikt scenario och säger att det är 100%, av 14700 olyckor per år så är det troligare att han hör till den gruppen än en liten grupp som påstår.

Det är ju psykist sjukt att påstå det du påstår eller så trollar du helt enkelt. Eller är dum i huvudet, det är mest troligt att du är dum i huvudet.

Nu vill jag inte påstå att det är det ena troligare än det andra för jag vet inget alls om det här specifika fallet.

Däremot vill jag invända mot ditt återkommande användande av antalet olyckor på ett år som argument för att det är orimligt att tro att just det här fallet skulle kunna vara något annat än bara en olycka.

Om det är 14700 olyckor (vet ej har inte kollat) på ett år så antar jag att man räknar alla tillbud i trafiken stora nog att registreras i någon sorts statistik, säkert allt från skrapad lack på parkering till masskrockar på motorväg.

Det här var en dödsolycka, redan där sänks din siffra rejält om vi ska kunna jämföra för att bedöma sannolikhet.

2022 dog 220 personer i trafiken. Av dessa var 124 skyddade trafikanter (t ex ngn i en bil).

Av de här 124 kommer bara en viss del vara mötandekollisioner och bara en viss del av mötandekollisioner kommer vara personbil mot lastbil.

Om vi fortsätter använda oss av variabler såhär så får vi snart en helt annan bild över sannolikheterna.
Citera
2023-01-12, 15:30
Medlem
Jodasaatt70s avatar
Citat:
Frågor på det fjant

Men såklart det var självmord, det inser nog alla som var på festen, de som känner honom och vet hur knackigt både förhållandet var samt att mängen inkomstbringande uppdrag var i stort sett få eller inga sedan skandalerna.

Lägg sedan till festen lördag kväll och vad som hände där så är det inte mycket som pekar mot något annat. Frågor på det?

Ja. Vad var det som hände på festen menar du?
Citera
2023-01-12, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Jag diskuterar inte efter vad man utom rimligt tvivel kan bevisa. Det är ingen rättegång. Jag spekulerar bara i det mest troliga scenariot. Och det är bakfyllekörning med lite sömn som orsak.

Man kan nog inte spekulera kring vad som är mest troligt såvida man ej ens känner honom. Fan, inte ens helt säkert att man har rätt om man känner honom för den delen heller.
Citera
2023-01-12, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Vet vi varför Sara har gjort en spellista till Martin Akander på kanal 5 med låtar som daddys little girl och vice versa? Mrpg tycks följa båda listorna. Kan Sara och Martin haft en relation vid sidan av?

Mycket möjligt att hon fick nog av Patricks snedsteg och gav igen med samma mynt.
Citera
2023-01-12, 16:04
Medlem
Jag hittar honom inte på någon adresslista typ hitta, eniro etc, nu, vad hade de för hus/bostad? Bild? Jag minns inte adressen.Får inte upp via Sara heller längre
Citera
2023-01-12, 16:06
Medlem
anguluss avatar
[quote=hank1338|83087904Det enda sättet Patrik faktiskt skulle kunna frontalkrocka på var om han aktivt kopplade ur elektroniken.[/QUOTE]

Han frontalkrockade iofs inte. Jag tror det är möjligt att blixtsnabbt styra Taycanen tvärt in i fel körfält innan den hinner bromsa upp något nämnvärt.

Ska man följa din teori så kan bilen börjat bromsa och varna vid första vinglandet så föraren fick gå tillbaka till rätt körfält för att hålla uppe farten. Svängde han över mot mötande och väjande fordon längre fram i hög hastighet borde det ha smällt trots säkerhetssystemen?
Citera
2023-01-12, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
OffTopic: Judar har förmögenheter trots vanliga jobb. Jag vet en läkare av judisk härkomst som har 46 miljoner på kontot. Han jobbar och knogar som vanligt.

Är det bekräftat att Patriks Spotify var mrpg? I så fall lyssnade han verkligen på Bo-Kaspers - samma bil som sin sista låt

Verkar som att enda "beviset" för att Saras familj är rik är att man tror att alla judar är rika.
Citera
2023-01-12, 16:17
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Frågor på det fjant

Du menar att någon som har två fina bilar och får vara med i kändishockey och trots inte någon direkt inkomst under föregående år men som ändå har nära 10 miljoner i bolaget är så deppig efter matchen att han kör ihjäl sig? Krävs det så lite så bör varannan svensk ta livet av sig på vägen
Citera
2023-01-12, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angulus
Han frontalkrockade iofs inte. Jag tror det är möjligt att blixtsnabbt styra Taycanen tvärt in i fel körfält innan den hinner bromsa upp något nämnvärt.

Ska man följa din teori så kan bilen börjat bromsa och varna vid första vinglandet så föraren fick gå tillbaka till rätt körfält för att hålla uppe farten. Svängde han över mot mötande och väjande fordon längre fram i hög hastighet borde det ha smällt trots säkerhetssystemen?

Låter sannolikt. En två komma fem ton tung Porsche (jag har själv kört vägsträckan vid kollisionen efter händelsen) på en lätt böjd raksträcka där det inte är några problem att få hög fart, det finns streck som kan påverka systemen.

Är det som vittnen påstår, att Porschen i hög fart svängande tvärt över vägbanan och rakt in i lastbilen som ändå försökte styra undan, med en sådan kraft att hjulaxeln på lastbilen vred sig. Då har det gått skapligt fort och inga system i världen hinner bromsa farten på bilen.

Det finns ingen tvär kurva där han smällde.

Allt skvaller, och många fakta, pekar absolut till ett medvetet agerande.
Citera
2023-01-12, 16:44
Medlem
Vet man om frun också var kvar på hotellet, så
dom kört varsin bil?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in