Citat:
Ok. Då tänker jag att det borde ha varit något som syns. Typ blod som rinner ur öronen eller liknande. Jag associerar ”skadad” med något som syns och inte ”bara” livlös. Men jag överanalyserar kanske. Dykrelaterat kan vara de som varit uppe i tråden sedan förut: sprängda trumhinnor (baurotrauma) , lungkollaps/traumatisk pneumothorax (av för snabb uppstigning) eller kanske det mer ovanliga lungödem IPE. Ålder är en riskfaktor för IPE. Hjärtattack är väl också låga odds med tanke på ålder.
Avvägningsproblem och lungskador av något slag skulle jag satsa pengarna på i det här läget när vi inte vet mer. Hade flytförmågan fungerat som den skulle så hade båda dykarna hittats på ytan, inte på botten.
Avvägningsproblem och lungskador av något slag skulle jag satsa pengarna på i det här läget när vi inte vet mer. Hade flytförmågan fungerat som den skulle så hade båda dykarna hittats på ytan, inte på botten.
Citat:
Precis, så tänkte jag också.
Citat:
Kan såklart vara klumpiga/okunniga formuleringar. Påkörd av båt låter osannolikt. Jag tror också vi hade fått minst hintar om något sådant i så fall. Dom kan väl ändå inte ha blivit påkörda av en båt. Då hade vi väl hört något om det. Att en båt efterlysts, eller att någon plockats in till förhör, eller liknande. Nej, en sådan teori tror jag vi kan avfärda.
Kan han möjligen ha blött från munhålan till följd av någon lungskada, om han t.ex. hållit andan under uppstigning?
Eller så är det bara Aftonhoran som skriver klumpigt, och med "skadad" menar att han var livlös.
Frågan är om inte det är det mest sannolika. Aftohorans artiklar brukar inte vara särskilt pålitliga, liksom övrig kvällspress.
Kan han möjligen ha blött från munhålan till följd av någon lungskada, om han t.ex. hållit andan under uppstigning?
Eller så är det bara Aftonhoran som skriver klumpigt, och med "skadad" menar att han var livlös.
Frågan är om inte det är det mest sannolika. Aftohorans artiklar brukar inte vara särskilt pålitliga, liksom övrig kvällspress.
Nåväl. Med tiden får vi väl kanske veta mer.