2023-01-11, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RunePavlov
Du behöver inte predika, jag frågade bara vad procenten för återfall var då Sturuf skrev att den var hög

Jag vet, men jag kunde inte låta bli kompis
Citera
2023-01-11, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Hmm inte säker på att det är på gång men visst ett myrsteg däråt kanske Blev ett jäkla liv när journalisterna Sara och Patrik dök upp på konferensen Gräv. PK vill inte legitimera Dumpen.

Sara är en underbar människa och gör ett förbaskat bra jobb men några fina salonger med rödvinskommunister blir det inte tal om. Bättre att Dumpen kör sitt eget race och följer utvalda spelregler. Vore trist om hon sadlade om och blev gödselspridare.
Sen när blev Sara och Patrik journalister?
Citera
2023-01-11, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Och ändå är bokförlag automatiskt skyddade av utgivningsbevis utan ansökan.

www.mprt.se
Automatiskt grundlagsskydd för massmedier
Massmedieföretag omfattas av ett automatiskt grundlagsskydd och ska då registrera utgivare och namnen på databaserna till oss.

Massmedieföretag definieras enligt YGL som:

Redaktioner för periodiska skrifter
Radio- och tv-redaktioner
Tryckerier
Bok- och musikförlag
Nyhetsbyråer
Det Dumpen gör är inte annorlunda i sak än vad SVT:s Uppdrag granskning och TV3s Trolljägarna gjort? En dom skulle öppna upp för att kunna stämma mer viktig undersökande journalistik.
Citera
2023-01-11, 20:10
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoVidNitton1337
De har en nättidning, en tidning kan väl inte vara tidning utan journalister. De blir automatiskt journalister i och med ansökan för tidningsutgivning. Men de tycks inte gilla det, journalister har ett ansvar.
Citera
2023-01-11, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RunePavlov
Du behöver inte predika, jag frågade bara vad procenten för återfall var då Sturuf skrev att den var hög

Ja de som sitter och söker efter barn i sexuellt syfte gör ju inte det en onsdag och sen lägger de ner. De gäddor vi har sett här är ju slipade, har ett väl utvecklad manual hur de pratar med barnen. De är relativt hetsiga, vill ha nakenbilder fort och vill träffas ganska snart. För ju mer drivna de är desto fler flickor kan de få att skicka bilder och som de kan skicka kukbilder till.

De har haft konton länge på kik, och kanske något innan också, och på andra ställen. Det är en livsstil för de här gäddorna. De håller på hela tiden och målet är en våldtäkt, helst på en oskuld.
Citera
2023-01-11, 20:13
Medlem
[quote=Brooz|83079053]
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Inte så konstigt att man vill smutskasta, då Dumpens affärsidé är att smutskasta. De får också tåla det då. Men de blir djupt sårade när de blir smutskastade av andra media som ex v ETC. Detta skickar signaler om desperation. [...]

Tack för att du skrev "ungefär nästan precis" det jag hade tänkt svara. (Har haft det lite "stökigt" och har inte haft tid under dagen).

Ankan-mannen, bajs i näbben igen. Sara & Patrik har bemött kritik i alla möjliga medier och fullkomligt dominerat i polemik med t.ex. Janne Josefsson & Tomas Bodström. Vad extremkommunister på ETC skriver behöver de ju inte ta notis om överhuvudtaget…
Sara & Patrik vet att de har de kloka och empatiska delarna av befolkningen i ryggen. De har inget att frukta.
Citera
2023-01-11, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoVidNitton1337

Antagligen sen den dagen de började ägna sig åt journalistik på sin websida.
Citera
2023-01-11, 20:16
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Det Dumpen gör är inte annorlunda i sak än vad SVT:s Uppdrag granskning och TV3s Trolljägarna gjort? En dom skulle öppna upp för att kunna stämma mer viktig undersökande journalistik.

Skillanden är att SVT och Trolljägarna maskar ansiktet på sina fångster. Jag såg nu att Dumpens gädda #180 alltså halluxvalgus-rektorn numera är borta från Ratsit med flera söksajter vilket tyder på att han och hans familj fått skyddad identitet. Kan nog vara ganska tufft för anhöriga.
Citera
2023-01-11, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Skillanden är att SVT och Trolljägarna maskar ansiktet på sina fångster. Jag såg nu att Dumpens gädda #180 alltså halluxvalgus-rektorn numera är borta från Ratsit med flera söksajter vilket tyder på att han och hans familj fått skyddad identitet. Kan nog vara ganska tufft för anhöriga.

Ja det är verkligen många oskyldigas liv som krossas. Om det hade funnits reell risk för brottets fullbordande så får det ändå vara konsekvenser som vi får leva med att anhöriga får utstå. För ett påhittat scenario är det mer tveksamt.
Citera
2023-01-11, 20:28
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Ja det är verkligen många oskyldigas liv som krossas. Om det hade funnits reell risk för brottets fullbordande så får det ändå vara konsekvenser som vi får leva med att anhöriga får utstå. För ett påhittat scenario är det mer tveksamt.
Varför inte fråga anhöriga. I ett direkt samtal med halluxvalgus-rektorns familj så tror jag att de absolut skulle säga att de tycker att ansiktet borde ha dolts i uthängningsklippet och chatten. Vad tror du?
Citera
2023-01-11, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Inte maskar väl SVT? Iallafall inte alltid.
Citera
2023-01-11, 20:30
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Inte maskar väl SVT? Iallafall inte alltid.
Nej inte alltid, men Trolljägarna gjorde det. Men Dumpen maskar aldrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in