Citat:
Ursprungligen postat av
HAJST
Jag har fixat så halva barnbidraget går till nordnet där det automatiskt går in i ett par fonder.
Andra halvan av barnbidraget (625kr) vill jag automatiskt ska handlas bitcoin för. Helst att det ska skickas till en privat plånbok också.
Vet att det finns några som erbjuder automatiskt köp men vet inte om resten av det jag önskar finns.
Är det ens någon idé eller kommer de hundralapparna ätas upp av avgifter? Procentavgifter spelar ju ingen roll men SEPA-överföring för 50kr utöver bitcoins transaktionsavgift på typ 10kr blir ju en rätt stor del av 650kr. Dessutom på Trijo så är avgiften högre för automatiska köp jämfört med direkta, dock inte så farligt högre såg jag nu som det varit innan.
Nordnet har ju BTC-certifikat men vill undvika det för detta är tänkt långsiktigt och de tar typ 2% per år. Dessutom är det ju en mycket större risk.
Behöver inte diskutera varför jag vill göra detta men om det finns smidigare tjänster som gör samma sak fast för typ de 10 största valutorna inom krypto (bitcoin inkluderat) kan det vara av intresse.
Tror inte du kommer undan någon manuell hantering men minst fee får du om du använder Revolut för att växla till Euro då Revolut har gratis pengaväxling upp till 10 000 I månaden och sen göra en gratis SEPA överföring till valfri krypto exchange.
Annars om du inte måste använda en privat plånboken kan du köpa krypto direkt i revolut, går göra stående insättningar på revolut men vet inte om du kan göra stående köp av krypto.
EDIT: Kollade just och går göra stående köp av krypto på Revolut