Citat:
Ursprungligen postat av
viperstyle
Ja men ok då har jag en bättre bild av dynamiken! Jag försöker förstå kopplingen mellan Monica, Vinof, CdC och Saba och luska lite över varför delar av CdC hamna just utanför hans ”ytterdörr”.
Tack men nu har du fått en del om bakfoten i vanlig ordning. De andra kroppsdelarna hamnade i Talludden 1,7 km fågelvägen från FP2 på Eugeniavägen. Vi borde istället kanske fundera över varför kroppsdelarna placerades ut på varsin sida om rättsmedicin på Ki-området? Du nämnde nåt om "geografisk profilering" igår? Karolinska institutet låg dessutom i omedelbar anslutning till Eugeniavägen, endast ett staket med hål i skilde de från varandra. Du måste hålla med om att närheten till FP2 på Eugeniavägen är rätt slående om man tittar på en karta från den tiden. Nu ser området helt annorlunda ut men 1984 så gränsande Karolinska institutet och Eugeniavägen med varandra.
Citat:
Ursprungligen postat av
viperstyle
Det finns en koppling till GM och Euginiavägen enligt teorin för geografisk profilering som antingen bottnar i ett rationellt beteende eller emotionellt beteende hos GM.
Om du är intresserad av geografisk profilering på allvar så borde du väl ändå nämna den illaluktande containern som stod placerad på den södra delen av Ki-området sommaren 1984?
Citat:
Ursprungligen postat av
viperstyle
Jag är inne på det sista, att det till största delen var ett känslostyrt val av dumpningsplats för GM. Annars hade man inte gjort sig besväret.
Eller så passade platsen på Eugeniavägen bra för dumpning med bil under dygnets sena timmar, ett öde industriområde mitt i natten minimerar risken för upptäckt precis som dumpningen vid den andra fyndplatsen vid Talludden i utkanten av Karlberg. Mycket få människor rörde sig i dessa områden nattetid.
Citat:
Ursprungligen postat av
viperstyle
Tycker nästan det är lite av en hämndattack, som att kasta hundskit på någons dörr.
Men vem ville GM hämnas på genom att placera de andra kvarlevorna vid Talludden?
Citat:
Ursprungligen postat av
viperstyle
Därför misstänker jag att valet bottnar i hat och hämnd över något personligt.
Teorin om en sista sexkund som GM har väl alltid varit den mest sannolika hypotesen? Problemet är bara att spåret efter CdC slutar efter hennes sista besök hos arkitekten. Det finns ingenting som pekar på att CdC ens besökt Eugeniavägen när hon var i livet.
Citat:
Ursprungligen postat av
viperstyle
Monika umgås aktivt med flera av dem både innan och långt efter CdC försvann varför jag inte tror att hon är skyldig.
Äntligen drar du en vettig slutsats.
Citat:
Ursprungligen postat av
viperstyle
Men jag är fortfarande inne på kvinnospåret. Tänker om Vinof kanske blåste en ung värnlös prostituerad, vilket är fullt möjligt då han drevs av pengar.
De flesta människor drivs av ett begär till pengar och sex. Bråk om betalningen ledde fram till Citymordet sommaren 1984. I teorin hade det lika gärna kunnat vara CdC som föll offer för bråket i kulverten.
(FB) Tidigare morddömd dödade prostituerad, Stockholm 1984
Citat:
Ursprungligen postat av
viperstyle
Att bli blåst av en äldre torsk efter en skitig sexakt och sen får man inga pengar till att köpa droger för måste varit ytterst kränkande och förargande. Men vad gör man i underläge?
Du verkar insatt i prostitutionsvärlden och det tackar vi för men tänk om hon istället blev blåst på betalningen i form av valium och annat fludder? Du känner kanske till Raines dagbok? Reine var en gammal vän till CdC och hon berättade för honom våren 1984 att hon brukade träffa några läkare som tillhandahöll fludder och valium osv men tyvärr nämnde hon aldrig några namn. Vad tror du att betalningen för allt detta "fludder" bestod av?
CdC:s nära vän Raine är dessutom märkligt frånvarande i debatten, kan det möjligen bero på att han pratade om okända läkare istället för "okända flyttkarlar"?