Citat:
Ursprungligen postat av
viperstyle
Jag anser också JE vara ett av de mer stabila och pålitliga vittnena i fallet och att han här på fredagen springer på just CB och C. (Vilka jag fö tror har en affär här)
CB har ett ganska distinkt utseende och JE är mycket detaljfokuserad i sin perception.
Det märkliga är att det inte verkar finnas någon som sett C efter mötet med JE. Ja förutom CB då. Allt börjar och slutar här liksom.
Sa inte CB vid ett senare tillfälle långt efteråt att de var på väg till Saba för att festa enligt TÅ? Eller jag minns fel?
Ja allt börjar och slutar där.....
CB har bekräfat att han polade med C. Fullt naturligt.
Alla tjejer och killar parar ihop sig i missbrukarvärlden. De delar säng, verktyg och pengar.
Tjejerna går på streetan och killarna står för våldskapitalet.
Om CB hoppade mellan olika tjejer, är det inte konstigare än att C hoppade mellan killar.....
De pundare som träffade CB och C efter pingsten, låg väl lågt och vi får förmoda att hon försvann och avled 16:e eller 17:e. Krister L och Gerog L verkar ha upptäckt säckarna ung samtidigt, mellan den 18:e och midsommar......
Jag minns inte TÅ:s förhör tyvärr.
Men jag har mkt goda nyheter
Det fanns en koppling till mellan Monikas och Vinofs kretsar, förutom Robert.
I en utredning gjord 1985, beskrevs en grupp på 4 personer som gick vid Vasaparken.
Det var: Monika Robert, en okänd person och J*** , född 1955.
Monika och Robert rånade precis innan två personer i Vasaparken.
Den okända personen avvek, som jag fattat det, men J*** pratade med polisen.
J*** B*** var gammal vän till Vinof, som jag fattat det, och var bla med Vinof på Hotell Anglais, när det blev bråk med juggarna, i juni 1984.
Att han dyker upp i Monikas FU år 1985, är ju mkt intressant.
Hon kände alltså två av Vinofs bekanta, som Vinof kände mkt väl. Robert var ju anställd av Vinof. Och J*** B var nog en luttrad polare, backup och fifflare.
Vi kan lugnt anta att alla som delade Vinofs livsstil kände varandra i ankdammen Stockholm.
Och Monikas kriminella rötter gick nog djupare än vad vi trott .......
Det var inga blåbär hon umgicks med. Detta var djupt kriminella personer.
Eftersom Monika umgicks med två av Vinofs bekanta på sommaren 1985, antar jag att kopplingarna mellan hennes gäng och Vinofs gäng, inte uppstod på en dag. Detta var nog gamla kontakter.
Allt detta kunde man iofs gissa. Men det är skönt att få bevis till slut.