2023-01-11, 16:27
Medlem
Vad hette hans företag?
Citera
2023-01-11, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Exakt. Där står precis det jag skrev.

Och de där siffrorna stämmer inte för en man som väger 90 kg och ibland brukar alkohol, det är väl inte svårt att förstå att systembolaget hellre är väl försiktiga när de presenterar data än att riskera skicka ut en 18-årig tjej som väger 60kg i trafiken fortfarande full?

En normalviktig man som ibland förtär alkohol kommer inte över 0.2 promille på en folköl, att denna sedan ska ta 3 timmar att förbränna måste du ju själv förstå inte stämmer. Normal förbränning ligger runt 0.15 promille/timme.
Citera
2023-01-11, 16:30
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlydeveloper
Skulle påstå att det är vanligare att folk som begår självmord kör in i bussar eller lastbilar för en säker död. Är man självmordsbenägen, då tänker man inte klart, då är man mitt i sitt lidande så pass mycket. I den statusen är man den mest egoistiska personen på planeten.

När någon vill begå självmord finns inget dopamin kvar i hjärnan, den kemiska balansen är helt ur spel.

Viss skillnad på att gasa in i en lastad timmerbil på 60 ton mot att försöka krocka med den lokala sandningsbilen 4 minuter från hemmet. Mot 60-tonnaren är det garanterat slut, mot den mindre sandningsbilen riskerar man både att överleva och skada personer i det andra fordonet.

Jag tvivlar starkt på att någon som verkligen vill avsluta livet kör in i första bästa fordon han möter på hemmavägarna.
Citera
2023-01-11, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Ser alltid värre ut när Räddningstjänsten klippt bort taket.

Men det är konstigt att den vinglat över körbanorna, med tanke på alla säkerhetssystem. Utgår ifrån att han hade den 4-hjulsdrivna modellen.
Hur fort kan man köra om man samtidigt vinglar, utan att åka i diket?
Bilen styr ju själv upp sig till rätt sida, vilken den förmodligen gjorde, tills 15 meter innan mötet, då den går över körbanan igen. Då bromsar lastbilschauffören ner sitt fordon (45 km/t) och styr ner mot diket. Hastigheten bör då kommit ner till 30 km, tänker jag. Samtidigt kör Porschen in i lastbilens vänstra front/sida.
Varför självbromsade inte Porschen, eller är det ett tillvalssystem?
Kan någon krockkudde löst ut vid vinglandet? Långsökt, jag vet.
Punktering på vänster framdäck?

https://youtu.be/d-AoQliCOc4
Det kan ju inte vara mycket till kurva de krockade i om mötande bil såg Porschen så långt innan.
Citera
2023-01-11, 16:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Exakt. Där står precis det jag skrev.

Du har fel om tiden att förbränna en folköl
Senast redigerad av GoodLord 2023-01-11 kl. 16:44.
Citera
2023-01-11, 16:39
Medlem
Snubchurps avatar
Har det avhandlats hur fort det kan ha gått (hastighet)?
Citera
2023-01-11, 16:48
Medlem
populopiduss avatar
Herregud, Flashback i sitt esse.

Självmord, mord, kört rattfull...

Han körde väl helt enkelt jävligt fort, var trött och fick sladd på en isfläck. Kanske bländad av solen?

Släpp och gå vidare.
Citera
2023-01-11, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus

Han körde väl helt enkelt jävligt fort, var trött och fick sladd på en isfläck. Kanske bländad av solen?

Släpp och gå vidare.
Instämmer . Fast det värsta är ändå som släppte denna nyhet om att han var långt innan det bekräftats . Det här forumet drar verkligen till sig den ena foliehatten efter den andra
Citera
2023-01-11, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus

Släpp och gå vidare.
Ja hur många förare sladdar inte till och kör i någon driva i detta land per dag av olika anledningar. Den enda skillnaden är att han hade oturen att möta en lastbil. Finns det något "positivt" med denna tragiska olyckan så är det väl att den förmodligen kommer rädda liv då det blir så pass uppmärksammat.
Senast redigerad av NickLidstrom 2023-01-11 kl. 17:08.
Citera
2023-01-11, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hittade:
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/MgawPo/kanda-programledaren-korde-rattfull

Fast man har ju ingen aning om det är han ens baserat på den artikeln, så var inte mycket till källa.
Citera
2023-01-11, 17:28
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregorpegor
g

Vart hittar ni att PG skulle dömts för någon rattfylla?

Angående hur lång tid det tar för alkohol att lämna kroppen så vill jag påstå att det är tvärtom, den lämnar kroppen betydligt fortare än folk tror. En flaska vin bränner de flesta på mindre än 6-8 timmar. Slutar han dricka vid 02 ska han varit bra jävla appackad för att inte vara nykter kl.13.

Är det konstaterat att PG körde mot bostaden och inte från bostaden vid 13-tiden på söndagen?

Varför åkte han inte hem med taxi på natten om den turen bara tar 15 minuter? Och var tillbringade han natten?
Citera
2023-01-11, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Vad hette hans företag?

Grimgold Ventures
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto