2023-01-11, 14:50
Medlem
Boeg.Von.Aersles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Du har fel.

15 personer per år är inte en stor siffra i sammanhanget.

Det kan vara en mycket relevant siffra om man använder fler variabler.

Så, vi kan t ex få från statistiken att 32% av suicid i trafiken begicks genom kollision med mötande trafik. I döda pga olyckor utgjorde samma grupp (mötandekollision) 23%.

” Av samtliga dödsfall i vägtrafiken som involverade tunga lastbilar (294 dödfall perioden 2010-2013) utgjorde suicidfallen nästan en femtedel (44 dödsfall).”

Så den med lite räknehjärna kan antagligen hyfsat enkelt få fram sannolikheter för huruvida en given olycka är suicid eller inte..

Spontant är min känsla att sannolikheten att en mötandekollision mellan personbil och lastbil där personbilen körs av en man i åldersspannet 30-50 år blir hyfsat hög..

Men och andra sidan kan jag inte räkna för fem öre så vad vet jag.
Citera
2023-01-11, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Tänk om det var mord.

Någon illasinnad fiende som manipulerade bilen.. Tex förstörde bromssystem eller hackade bilen och fjärrstyrde bilen att köra in i lastbilen

Har svårt att se hur en kille som Patrick skulle kunna ha dragit på sig fiender av en sådan dignitet som klarar av att utföra något liknande. Inte för att jag tvivlar på att det är fullt genomförbart, men ändå extremt osannolikt i hans fall. Det är inte Jörg Haider vi snackar om här.

Patrick kan dock mycket väl tänkas ha drabbats av plötsligt sjukdomsanfall under körningen. Vet inte vad en obduktion kan fastställa eller utesluta när det handlar om så pass illa tilltygade kroppar, men det kanske någon medicinskt kunnig i tråden kan klargöra.
Citera
2023-01-11, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Koala
Den jag citerade syftade på en händelse för två år sedan i Bromma.

Hur får ens Mix Megapol reda på sådant?

Nä användaren syftade ju på händelsen jag länkade. Kändisvärlden är inte särskilt stor och snacket går direkt om vem det kan vara. Någon känner någon som vet osv.
Citera
2023-01-11, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doldakameran
Samma personer som klippte Vilks ?

Ayoo!
Citera
2023-01-11, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Nä användaren syftade ju på händelsen jag länkade. Kändisvärlden är inte särskilt stor och snacket går direkt om vem det kan vara. Någon känner någon som vet osv.

Lite märkligt att han skrev "Bromma för runt 2 år sedan" men egentligen menade Södertälje för runt 8 år sedan, det är ju rätt stor skillnad.

Jo, men frågan är om man kan lita på Anders Timell, Mix Megapol och hans tjallare dock. Om man åkt dit för rattfylla lär man inte direkt skryta om det för en massa folk man ej litar på.
Senast redigerad av Ny.Koala 2023-01-11 kl. 15:09.
Citera
2023-01-11, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Mix Megapol hade ett nätverk med tjallare under Anders Timells ledning.
Det är därför Anders inte har några kompisar längre.
Golare får inga polare

Frågan är hur mycket man kan lita på Mix Megapol, Anders Timell och hans tjallare dock.

Känns inte som att man skulle gå runt och skryta för folk man ej litar på att man åkt dit för rattfylla.
Citera
2023-01-11, 15:17
Medlem
synthboegs avatar
Citat:
Frågan är hur mycket man kan lita på Mix Megapol, Anders Timell och hans tjallare dock.

Känns inte som att man skulle gå runt och skryta för folk man ej litar på att man åkt dit för rattfylla.
Är inte Anders Timell alkis? Oavsett går han inte att lita på.
Citera
2023-01-11, 15:17
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Har svårt att se hur en kille som Patrick skulle kunna ha dragit på sig fiender av en sådan dignitet som klarar av att utföra något liknande. Inte för att jag tvivlar på att det är fullt genomförbart, men ändå extremt osannolikt i hans fall. Det är inte Jörg Haider vi snackar om här.

Patrick kan dock mycket väl tänkas ha drabbats av plötsligt sjukdomsanfall under körningen. Vet inte vad en obduktion kan fastställa eller utesluta när det handlar om så pass illa tilltygade kroppar, men det kanske någon medicinskt kunnig i tråden kan klargöra.
Troligare att han fick ett blodtrycksfall på grund av bakfylla i så fall.
Citera
2023-01-11, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boeg.Von.Aersle
Det kan vara en mycket relevant siffra om man använder fler variabler.

Så, vi kan t ex få från statistiken att 32% av suicid i trafiken begicks genom kollision med mötande trafik. I döda pga olyckor utgjorde samma grupp (mötandekollision) 23%.

” Av samtliga dödsfall i vägtrafiken som involverade tunga lastbilar (294 dödfall perioden 2010-2013) utgjorde suicidfallen nästan en femtedel (44 dödsfall).”

Så den med lite räknehjärna kan antagligen hyfsat enkelt få fram sannolikheter för huruvida en given olycka är suicid eller inte..

Spontant är min känsla att sannolikheten att en mötandekollision mellan personbil och lastbil där personbilen körs av en man i åldersspannet 30-50 år blir hyfsat hög..

Men och andra sidan kan jag inte räkna för fem öre så vad vet jag.

Spontant känns det som irrelevant då detta med största sannolikhet inte är orsaken.

Förhoppningsvis har kamerasystemet i bilen klarat sig så det kan ge en klarare bild.
Citera
2023-01-11, 15:44
Medlem
g
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Dom kommer absolut testa blodet och det blir nog positivt tror jag. Tar längre tid än folk tror innan alkoholen gått ur kroppen. Tror inte han satt och duttade med lättöl för då hade han nog åkt hem betydligt tidigare. Verkar som han stannade på hotellet så länge som möjligt då utcheckning brukar vara vid 11.00 senast. Har han åkt dit för rattonykterhet innan så lär han vara en risktagare med smak för sponken. Jag tror inte han var i någon bra form och omdöme saknades. Måste gått väldigt fort också då bilen inte hade kunnat mosats annars och fastnat under sandbilen. Han klarade inte av att få sladd helt enkelt och fick panik.

Såg nyss att han åkt dit 2015 för rattonykterhet och kört i bussfilen med barn i bilen. Kanske därför han sett så grådaskig och sammanbiten ut på många bilder. Missbruk tär på både psyke och utseende. Att skaffa så många ungar i rask takt och köra bil med alkohol i kroppen tyder på att han måste haft några bokstäver kanske?. Saknade impulskontroll tydligen och så blev det som det blev. Inte en chans att han bara kört rattonykter en enda gång i bussfilen och råkade åka dit just då. Sånt händer inte.

Vart hittar ni att PG skulle dömts för någon rattfylla?

Angående hur lång tid det tar för alkohol att lämna kroppen så vill jag påstå att det är tvärtom, den lämnar kroppen betydligt fortare än folk tror. En flaska vin bränner de flesta på mindre än 6-8 timmar. Slutar han dricka vid 02 ska han varit bra jävla appackad för att inte vara nykter kl.13.
Citera
2023-01-11, 15:47
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Den jag citerade syftade på en händelse för två år sedan i Bromma.

Hur får ens Mix Megapol reda på sådant?
Nej, jag skrev inlägget 2017, tror det skedde runt 2015.
Citera
2023-01-11, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
En fru och barn är inte allt i livet. Man resonerar inte heller på det viset när man är suicidial. Då är döden den enda utvägen och man ser att de efterlevande slipper ”bördan” av ens liv.

Återigen.. Patrik körde den här sträckan varenda dag och väglaget var bra. Att du drar en jämförelse med när du åker upp till fjällen en gång per år med dina allround däck säger inte ett skit förutom att du är en idiot som inte kan anpassa väglaget efter dina däck och körförmåga.

Förhoppningsvis var det vl inte suicid, men även datum indikerar att så kan vara fallet. Absolut vanligaste dagen är nyårsdagen och vanligaste perioden är efter jul och nyårshelgen, så totalt omöjligt äf det ju inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in