2023-01-11, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Då hade de väl väckt åtal för den döde? Om han var skyldig! Det brukar de göra trots dödsfall…

Varför ska de åtala en död?
Skojar du?

Verkar märkligt.
Citera
2023-01-11, 16:03
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Förhoppningsvis var det vl inte suicid, men även datum indikerar att så kan vara fallet. Absolut vanligaste dagen är nyårsdagen och vanligaste perioden är efter jul och nyårshelgen, så totalt omöjligt äf det ju inte.
Släpp det där med självmord nu för fan! Lägg av!
Citera
2023-01-11, 16:03
Medlem
Jodasaatt70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flightmodee
Jobbar på en låneförmedlare, Grimlund sökte lån hos oss men fick avslag från bankerna. Ganska intressant att ett person som jobbat på lyxfällan tar blancolån med räntor över 10% ändå
Är detta sant?
Citera
2023-01-11, 16:08
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregorpegor
g

Vart hittar ni att PG skulle dömts för någon rattfylla?

Angående hur lång tid det tar för alkohol att lämna kroppen så vill jag påstå att det är tvärtom, den lämnar kroppen betydligt fortare än folk tror. En flaska vin bränner de flesta på mindre än 6-8 timmar. Slutar han dricka vid 02 ska han varit bra jävla appackad för att inte vara nykter kl.13.
Skulle jag dricka en hel flaska vin skulle jag må dålig i minst ett dygn. Det är väl bara alkisar som känner sig nyktra efter 8 timmar då dom är vana att vara berusade. Du snackar skit och jag tror inte att myndigheter och vetenskap har fel och du rätt. Det tar 3 timmar att förbränna en burk folköl a 3,5% t.ex och 12 timmar för en flaska vin. Sen betyder det nog inte att man är i bra form ändå och därtill sömn av dålig kvalitet.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-01-11 kl. 16:13.
Citera
2023-01-11, 16:11
Medlem
Månsans avatar
Varför skulle en förnuftig person som Patrick riskera att även döda oskyldiga om han nu ville döda sig själv?
I en supersnabb sportbil kör man såklart in i ett brofundament eller träd hellre än en sandningsbil om man vill begå självmord. Ute på landet känner man ofta, eller är bekant med, personerna som sköter vägunderhållet lokalt. Att Patrick skulle riskera andras liv och hälsa är ytterst osannolikt.
Citera
2023-01-11, 16:11
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
ajaj, inte bra.

Du borde ha anpassa hastigheten efter rådande förhållande, som till exempel sänka hastigheten om du
befarade att vilda djur kunde uppehålla sig vid vägkanten.
Hade det varit en Ren hade du fått pynta 5.000 kr till ägaren ( lappen )

Aldrig att du som privatperson måste betala för en påkörd ren.
Djuren är ju försäkrade. Det räcker med att du ringer polisen och markerar olycksplatsen.
Citera
2023-01-11, 16:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Skulle jag dricka en hel flaska vin skulle jag må dålig i minst ett dygn. Det är väl bara alkisar som känner sig nyktra efter 8 timmar då dom är vana att vara berusade. Du snackar skit och jag tror inte att myndigheter och vetenskap har fel och du rätt. Det tar 3 timmar att förbränna en burk folköl a 3,5% och 12 timmar för en flaska vin. Sen betyder det nog inte att man är i bra form ändå och därtill sömn av dålig kvalitet.

https://www.omsystembolaget.se/folkhalsa/kropp-och-halsa/bruk-och-beroende/alkoholforbranning/
Citera
2023-01-11, 16:14
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodLord
https://www.omsystembolaget.se/folkhalsa/kropp-och-halsa/bruk-och-beroende/alkoholforbranning/
Exakt. Där står precis det jag skrev.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-01-11 kl. 16:18.
Citera
2023-01-11, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Varför skulle en förnuftig person som Patrick riskera att även döda oskyldiga om han nu ville döda sig själv?
I en supersnabb sportbil kör man såklart in i ett brofundament eller träd hellre än en sandningsbil om man vill begå självmord. Ute på landet känner man ofta, eller är bekant med, personerna som sköter vägunderhållet lokalt. Att Patrick skulle riskera andras liv och hälsa är ytterst osannolikt.

Skulle påstå att det är vanligare att folk som begår självmord kör in i bussar eller lastbilar för en säker död. Är man självmordsbenägen, då tänker man inte klart, då är man mitt i sitt lidande så pass mycket. I den statusen är man den mest egoistiska personen på planeten.

När någon vill begå självmord finns inget dopamin kvar i hjärnan, den kemiska balansen är helt ur spel.
Senast redigerad av carlydeveloper 2023-01-11 kl. 16:18.
Citera
2023-01-11, 16:17
Medlem
Citat:
g

Angående hur lång tid det tar för alkohol att lämna kroppen så vill jag påstå att det är tvärtom, den lämnar kroppen betydligt fortare än folk tror. En flaska vin bränner de flesta på mindre än 6-8 timmar. Slutar han dricka vid 02 ska han varit bra jävla appackad för att inte vara nykter kl.13.

Scrolla en sida bak i tråden så har jag länkat där.
Citera
2023-01-11, 16:23
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Koala
Finns det ingen källa på detta, eller är det bara något du "hört" ?
Hittade:
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/MgawPo/kanda-programledaren-korde-rattfull
Citera
2023-01-11, 16:23
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
g

Dessutom har du fel i sista raden också. En vanedrickare har hög ribba och kan tåla hur mycket som helst utan att varken vingla eller sluddra. Däremot förbränns alkoholen lika långsamt som hos en nykterist typ vilken tagit sig en fylla. Alkisar har väl ständig promillehalt i blodet och riktiga vrak kan ha ända upp till 4 vilket skulle döda vem som helst . Har sett såna personer genom åren som kunnat dricka i princip hur mycket som helst och ändå stå på benen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in