2023-01-11, 16:47
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Nej, men logiken säger att JJ inte ens har i närheten av motiv att misshandla/döda TT. Vi är tillbaka till ett s.k. fjortisbråk. Vi får se hur mkt advokaten kan utmåla henne som offer.

Och om hon har så svårt att reglera sina agressioner kommer hon kunna mörda igen.
Och statistiskt sett är sannolikheten ganska stor hon begår ett nytt brott. En präglad psykopat är svår att bota.

Tror du att hon kan ha begått brott tidigare? Det verkar väl rätt osannolikt att en blott 20-årig kvinna helt plötsligt blir involverad i dödligt våld/grov misshandel och gravfridsbrott om hon har ett fläckfritt förflutet?
Citera
2023-01-11, 16:50
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av convict76
Vad tycker du han ska säga? Vi är högst osäkra på vad som hänt men jag vill ändå att dom ska stanna i häkte tills dom faller..

Klart som fan att han måste framstå som säker på sin sak!
och det tror jag definitivt att han är.
Citera
2023-01-11, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
J lär inte spara på krutet när hon ska berätta vad T gjort mot henne. Hennes egen roll lär hon dock förtiga.
Att JJ inte kommer att spara på krutet och skylla ifrån sig är det ingen tvekan om
Men Tove verkar ha vart riktigt arg på JJ eftersom hon gav JJ en örfil på Nöjet

Jag undrar fortfarande vad det var som TT var så angelängen om och även hon arg
Som gjorde att hon följde med JJ hem på natten?
Citera
2023-01-11, 16:51
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pandemonium71
Det är helt avgörande, det är skillnad på att ha puttat någon så de ramlat bakåt och skadat sig dödligt mot att strypt, sparkat på någon som ligger, stampat på personen etc. När den information till slut kommer ut tror jag det mesta kommer att klarna om vad som antagligen hänt i lägenheten.
Japp det kommer bli intressant läsning
Citera
2023-01-11, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av convict76
Bra!
Han har/håller på och bygger ett case och det måste han ju backa till 100%, allt annat vore ju i princip tjänstefel.
Sen när någon lägger korten på bordet så bli ju hans uppgift såklart lite enklare, men jag tror ändå att han får jobba hårt för att få båda eller ens någon av dom dömda för mord.
Jag tror inte det är möjligt att döma någon av dom till mord, det behövs mer bevis
Citera
2023-01-11, 16:57
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Såklart inte. Men hittills har han inte varit så här specifik, och sagt att dom gemensamt i samförstånd utfört mordet. Det är väl en respons på gårdagens uttalande från J s advokat, samt GW s märkliga uttalande i nyhetsmorgon.
GW s uttalande tror jag inte ett skit på! Han har tippat helt fel i tidigare fall. Äldre, gemytlig som alla gärna tror på allt han säger. Rullman har säkert bra på fötterna utan raggsockan.
Citera
2023-01-11, 16:57
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tror du att hon kan ha begått brott tidigare? Det verkar väl rätt osannolikt att en blott 20-årig kvinna helt plötsligt blir involverad i dödligt våld/grov misshandel och gravfridsbrott om hon har ett fläckfritt förflutet?

Jag vet inte. Men det ryktas ju i tråden om anstiftan till mordbrand eller något i den stilen för ett tag sen. Så det är möjligt.
Många tycker det är obegripligt, även om jag inte riktigt gör det. Fanns nog mkt instängda krafter i henne som skulle ut. Och i en specifik situation.
Och numera springer ju 15 åringar regelbundet omkring och skjuter med automatvapen på gator och torg. Det var också vara osannolikt för att antal år sen.
Citera
2023-01-11, 17:02
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Jag tror inte det är möjligt att döma någon av dom till mord, det behövs mer bevis
Du/vi har inte en aning om vad han har för bevis.
JJ’s medgivande gjorde bara saken enklare för åklagaren än för henne själv, vilket hon trodde skulle ge henne en sorti ut.
Citera
2023-01-11, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
GW s uttalande tror jag inte ett skit på! Han har tippat helt fel i tidigare fall. Äldre, gemytlig som alla gärna tror på allt han säger. Rullman har säkert bra på fötterna utan raggsockan.
Har GW utalat sig idag på nyhetsmorgon?
Citera
2023-01-11, 17:03
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Är det roligt att städa på universitet?

Bedöm inte andra med utgångspunkt från dig själv.
Citera
2023-01-11, 17:05
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Det låter som rimliga antaganden. I vilket fall inte svårt att tro på.
Nu har jag har hört en del inte alltför smickrande om MH:s pappa som kan förklara vissa saker. Men inte något om JJ:s så intressant det du säger.
Att JJ blivit en empatilös psykopat utan normer är föräldrarna givetvis en del i.

.
Och vad har du hört om MH’s pappa? JJ’s empatilöshet, nedärvd kanske.
Citera
2023-01-11, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Att JJ inte kommer att spara på krutet och skylla ifrån sig är det ingen tvekan om
Men Tove verkar ha vart riktigt arg på JJ eftersom hon gav JJ en örfil på Nöjet

Jag undrar fortfarande vad det var som TT var så angelängen om och även hon arg
Som gjorde att hon följde med JJ hem på natten?

Finns knappt inga runt 20 som inte är buksvågrar ..man som kvinna...

Lägg att ihop i samma gryta och fyll upp med alkohol!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in