2023-01-11, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Blir riktigt arg på generaliseringar där föräldrar med svepande ordalag beskylls utan några bevis. Vi vet ingenting om exvis MHs föräldrar. De kanske har gjort allt de kan för att hjälpa MH (vi vet ju def att MH fått mkt vård). Det finns massor exempel på där bra föräldraskap inte räcker.

Visst påverkar föräldraskapet och miljön. Men miljön är också omgivningen: vänner, normer. Och självklart diagnoser.

Men vi lämnar detta nu. Innan det spårar ur.

Vi lämnar det men bara en sak!! De är pingstvänner och det säger inte lite. En jävla sekt är det.
Citera
2023-01-11, 15:52
Medlem
Går inte att komma ifrån att Rullman verkar säker på sin sak och säger nu att båda fortfarande är misstänkta för att i gemensamt samförstånd begått gärningen.

https://sverigesradio.se/artikel/aklagaren-slar-tillbaka-mot-gw-20-aringens-egen-berattelse-talar-for-att-hon-mordade-tove
Citera
2023-01-11, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Går inte att komma ifrån att Rullman verkar säker på sin sak och säger nu att båda fortfarande är misstänkta för att i gemensamt samförstånd begått gärningen.

https://sverigesradio.se/artikel/aklagaren-slar-tillbaka-mot-gw-20-aringens-egen-berattelse-talar-for-att-hon-mordade-tove

Vad tycker du han ska säga? Vi är högst osäkra på vad som hänt men jag vill ändå att dom ska stanna i häkte tills dom faller..

Klart som fan att han måste framstå som säker på sin sak!
Citera
2023-01-11, 16:00
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Denna bild delar jag också.. vet inte vad ni andra tycker.
-"Pratade idag med en person som var ”vän” med J. Hon säger att J är väldigt manipulativ och spelar ut personer mot varandra. Sprider falska rykten, är avundsjuk, vill alltid ha allt på sitt sätt mm. Hon är på sina vänners killar och även verkar gilla upptagna killar också. M och hon har tydligen inte varit vänner så jättelänge och hon har blivit som en liten svans åt J. J har knappt några vänner kvar. Bara någon enstaka och då är det tydligen inte äkta, utan de vännerna ska var rädd för henne. Hon håller på en del med droger och har efter det blivit ännu mer empatilös. Hörde även att hennes pappa verkar vara psykopat och inte varit snäll mot familjen. Detta är enbart vad jag hört och jag kan inte lova att det stämmer." (Skrivet av betzyy).

Det låter som rimliga antaganden. I vilket fall inte svårt att tro på.
Nu har jag har hört en del inte alltför smickrande om MH:s pappa som kan förklara vissa saker. Men inte något om JJ:s så intressant det du säger.
Att JJ blivit en empatilös psykopat utan normer är föräldrarna givetvis en del i.

.
Citera
2023-01-11, 16:04
Medlem
Om jag inte hörde helt åt helsike fel så tippar Sangborn på rättegång sista halvan i februari i intervju med p4 Jönköping.
Citera
2023-01-11, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vet inte om man ska tolka det egentligen, eftersom vi inte ens vet hur MH menar sig ha vetskap om att Tove lämnade lgh. Hon kan ljuga också om det här. Kanske är det den version som de kommit överens om då JJ ju har sagt till grannen att en kompis varit full, kräkts och ramlat. Kansek MH inte ens kräktes?

" Hellman uppgav att målsäganden senare under natten lämnade lägenheten och att Hellman själv då varit illamående och kräkts på golvet badrummet. Hellman nekade vid undersökningen till att hon utövat något våld mot målsäganden eller att hon bevittnat något våld mellan kamraten och målsäganden utöver handgemänget inne på nattklubben."

I vilken ordning saker händer här tycker jag att man inte kan dra slutsatser om. Det kan ha varit i precis omvända ordningen, och att MH uppfattat det som att Tove gick eftersom hon såg Tove vid dörren när hon själv gick in på toa. Om MH varit full som hon påstår kanske minnet om just detaljerna kan vara grumliga, liksom observationerna.

Det kan också vara bara att hon hört Tove ropa hejdå, eller hört dörren gå.

När man kräks, då är man nog ganska mycket inne i sig själv, och kanske det hände efter att MH lagt sig?

V vet ju inte heller var MH befunnit sig när hon inte varit i badrummet. Har hon fri sikt t ex från sin position?

Det kan väl också vara så att MH kräktes efter att ha sett resultatet av Ts misshandlade kropp/ansikte, Du ska ha en stark mage för att klara av och se en död kropp.
Citera
2023-01-11, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av convict76
Vad tycker du han ska säga? Vi är högst osäkra på vad som hänt men jag vill ändå att dom ska stanna i häkte tills dom faller..

Klart som fan att han måste framstå som säker på sin sak!

Såklart inte. Men hittills har han inte varit så här specifik, och sagt att dom gemensamt i samförstånd utfört mordet. Det är väl en respons på gårdagens uttalande från J s advokat, samt GW s märkliga uttalande i nyhetsmorgon.
Citera
2023-01-11, 16:26
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarkov
Alla era funderingar kring motivet kommer mest troligen att framgå rätt så tydligt när FUP blir offentlig.
Med tanke på vad advokaten säger till Aftonbladet:

"Kan din klient förklara varför hon var så arg på Tove?"

– "Det kan hon verkligen göra och har gjort det i förhör, men det är inget jag vill gå in på."
J lär inte spara på krutet när hon ska berätta vad T gjort mot henne. Hennes egen roll lär hon dock förtiga.
Citera
2023-01-11, 16:27
Medlem
Citat:
Såklart inte. Men hittills har han inte varit så här specifik, och sagt att dom gemensamt i samförstånd utfört mordet. Det är väl en respons på gårdagens uttalande från J s advokat, samt GW s märkliga uttalande i nyhetsmorgon.

Bra!
Han har/håller på och bygger ett case och det måste han ju backa till 100%, allt annat vore ju i princip tjänstefel.
Sen när någon lägger korten på bordet så bli ju hans uppgift såklart lite enklare, men jag tror ändå att han får jobba hårt för att få båda eller ens någon av dom dömda för mord.
Citera
2023-01-11, 16:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Om man ska vara petig så säger hon ju bara att hon lämnade, inte hur hon fick den vetskapen. Såg hon det själv? Hörde hon dörren öppnas? Har J sagt att T lämnade lägenheten? Tog hon det för givet för att hon inte såg henne inne i lägenheten?

Om nu M talar sanning och gjort så hela tiden så kanske J uppmanade henne att ljuga om vissa saker, såsom att dom båda var på McD, att T lämnade lägenheten osv. Kan vara det som M uppfattar som misstänkt beteende.

Det är ungefär så jag menar.
Citera
2023-01-11, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av convict76
Bra!
Han har/håller på och bygger ett case och det måste han ju backa till 100%, allt annat vore ju i princip tjänstefel.
Sen när någon lägger korten på bordet så bli ju hans uppgift såklart lite enklare, men jag tror ändå att han får jobba hårt för att få båda eller ens någon av dom dömda för mord.

Med hans nya uttalande tänker jag ändå att chansen minskar för dom att komma undan med att säga att dom inte begrep att det dom gjorde skulle leda till döden för offret. En strypning där man håller lite för länge eller en misshandel med lite för hårda slag kanske en idiot kan komma undan med. Nu verkar dom varit två som deltagit i mordet, och då borde minst en av dom begripit vad dom höll på med.
Citera
2023-01-11, 16:40
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
J lär inte spara på krutet när hon ska berätta vad T gjort mot henne. Hennes egen roll lär hon dock förtiga.

Nej, men logiken säger att JJ inte ens har i närheten av motiv att misshandla/döda TT. Vi är tillbaka till ett s.k. fjortisbråk. Vi får se hur mkt advokaten kan utmåla henne som offer.

Och om hon har så svårt att reglera sina agressioner kommer hon kunna mörda igen.
Och statistiskt sett är sannolikheten ganska stor hon begår ett nytt brott. En präglad psykopat är svår att bota.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in