Det tror jag också
Det är troligtvis den rek och upplägget hon fått av sin advokat
Självklart är det så för att när F.U.P kommer så är det svårare att försöka ändra sig utan ska hon försöka bli fälld för dråp så var det hög tid att erkänna och det är med all säkerhet advokatens förtjänst.
Häktade Johanna, 20, erkänner: Tove dog i min lägenhet
Citat:
Johanna Jansson, en av två häktade för mordet på 21-åriga Tove i Vetlanda förra året, erkänner att Tove dog i hennes lägenhet. Det framkom i samband med omhäktningsförhandlingar i Eksjö tingsrätt under tisdagen.
Nej det är därför det kallas dråp för att det är en hastigt uppkommen situation utan uppsåt!
Mord blir det om du har uppsåt.
Du får nog ändra din uppfattning lite, eller läsa på.
" Dråp är ett mord som på grund av omständigheterna anses mindre grovt. Ett exempel kan vara att någon av barmhärtighet dödar en svårt sjuk. Däremot är det ingen skillnad mellan mord och dråp när det gäller att gärningsmannen måste ha uppsåt att döda."
Källa: https://faktabanken.nu/morddrapvall.htm
Vållande till annans död kräver dock inget uppsåt. Det kan exempelvis vara att du kört bil på tok för snabbt, krockat och personen i den andra bilen dör.
olyckshändelse är nog fel ord, men misstag var det nog. att vara så arg på någon att du vill skada dem ordentligt är väldigt långt från att vilja döda någon.
med planerad misshandel skulle jag till och med vilja argumentera att det är viktigt att den du skadar överlever, då kan du se att de vet att du skadat dem efteråt.
har ni sett kvinnor slåss? och då menar jag slåss på riktigt. jag växte upp i england, där slåss faktiskt kvinnor. hår slits, högklackade skor är vanliga vapen osv. det är inte vackert, och det är bra mycket mer bittert än när män slåss.
Jag skrev om just detta för ett tag sedan.
Jag själv har sett unga tjejer slåss och det är en syn som heter duga, inte i närheten av mäns slagsmål med nävarna.
Det finns en anledning till varför det kallas "catfight", det är brutalt likt katters.
Till och med wikipedia har en egen sida om det:
"Catfight (also girl fight) is a term for an altercation between two females, often characterized as involving scratching, shoving, slapping, choking, punching, kicking, biting, spitting, hair-pulling, and shirt-shredding."
Måste säga att wikipedia har en förbannat bra bild från en gammal film kopplad till min teori om denna händelsen som involverar både fängelse och strypning:
Även om JJ ensam mördat och gjort sig av med kropp medan MH sov så har hon åtminstone vittnat falskt om att offret lämnade lägenheten oskadad. Vilket såklart är straffbart. Blev hon hotad till tystnad har hon haft gott om tid på sig att framföra det, så det blir nog svårt att hävda.
Men åklagaren verkar ännu tro att hon är betydligt mer inblandad än så.
Ingen har väl vittnat då det inte varit rättegång än?
Att ljuga i förhör är inte brottsligt.
Jag skrev om just detta för ett tag sedan.
Jag själv har sett unga tjejer slåss och det är en syn som heter duga, inte i närheten av mäns slagsmål med nävarna.
Det finns en anledning till varför det kallas "catfight", det är brutalt likt katters.
Till och med wikipedia har en egen sida om det:
"Catfight (also girl fight) is a term for an altercation between two females, often characterized as involving scratching, shoving, slapping, choking, punching, kicking, biting, spitting, hair-pulling, and shirt-shredding."
Måste säga att wikipedia har en förbannat bra bild från en gammal film kopplad till min teori om denna händelsen som involverar både fängelse och strypning:
Har sett en del på youtube och det finns en hel drös med kvinnor som inte slåss så. Visst de håller ofta i håret men det är knutna nävar och de är aggressiva ut och det är brutalt. Sen finns det absolut också de som slåss som en väderkvarn med handflatan men långt ifrån alla
Har sett en del på youtube och det finns en hel drös med kvinnor som inte slåss så. Visst de håller ofta i håret men det är knutna nävar och de är aggressiva ut och det är brutalt. Sen finns det absolut också de som slåss som en väderkvarn med handflatan men långt ifrån alla
Skribenten jag svarade och även jag själv pratar om egen erfarenhet och vad vi själva har upplevt är ju inte riktigt samma sak som "har sett på youtube"...